Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Min mans delgivning. Får jag som fru ta emot det?  (läst 23225 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ester
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 98


« skrivet: November 03, 2013, 20:10:34 »

Hej! Idag när vi var borta så nån gång under dagen så hade kronofogden lagt ner ett brev att dom sökt min man ang delgivning. Nu har min man åkt iväg på jobb igen och blir borta i 10 dagar. Kan jag ta kontakt med delgivningsmannen och att jag tar emot brevet? Vi kommer inte att bestrida något för vår tanker är att betala skulden. Det konstiga är att min man häromdagen postade delgivningskvittot till Kfm och ändå skickar dom ut en delgivningsman. Ska jag ringa delgivningsmannen eller skall jag ringa kronofogden för dom borde ha fått delgivningen? Vore jättetacksam för svar hur jag ska göra.
Loggat
Mondeo
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 211

49 år


« Svara #1 skrivet: November 03, 2013, 23:55:28 »

hej
Ring till kfm och fråga varför dom har skickat en delgivningsman. Ge dig inte om ni inte får ett ordentligt svar. Detta ska dom kunna verifiera vem som fått order om denna sak. Får ni inget riktigt svar, så skriv till dom via mejl.
Loggat
Ester
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 98


« Svara #2 skrivet: November 04, 2013, 05:44:13 »

Tack för ditt svar. Jag ska ringa dom idag och fråga varför dom skickat en delgivningsman fast min man har skickat in delgivningskvittot. Men om delgivningsmannen kommer idag igen och min man är borta så får väl jag ta emot delgivningen, fast den är till min man? För vill verkligen få slut på detta.
Loggat
Mondeo
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 211

49 år


« Svara #3 skrivet: November 04, 2013, 11:51:30 »

Ta kontakt med  kfm först, sedan tar du en omgång med dom språkligt bruk. Gå in på "inget att se" och läs där om delgivningsmän.
Loggat
Ester
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 98


« Svara #4 skrivet: November 04, 2013, 15:24:53 »

Tack för era svar. Jag ringde Kfm imorse och dom hävdade att dom inte hade fått in delgivningskvittot. Jag fick ärendenumrt av dom och dom ville att min man skulle skriva ett ett brev med målnummer och underskrift och när dom fick detta skulle dom meddela delgivningsmannen att hon inte behövde komma. Men dom kunde inte förklara varför dom inte hade registrerat att dom hade fått delgivningskvittot eller vart den hade tagit vägen för vi är 100% säkra på att vi skickat in den.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: