Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skatteverket Linda Davidsson  (läst 4719 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
blindsorken
Full Member

Antal inlägg: 234

« skrivet: Juli 11, 2013, 16:28:30 »

Jag har skrivit förut om detta, men är det nya saker på gång.

Min skuldsanering är baserad på reseavdrag som jag antog skulle gälla så länge som min situation inte förändrades. Men icke. Jag blev utplockad i en stickkontroll. Jag skulle kollas noggrant. På skatteverket blev jag tilldelad Linda Davidsson. Linda D åkte iväg på kurs en vecka och återkom med besked att nu den27/5 skulle mitt ärende utredas. Efter en vecka återkom Linda med frågor jag redan besvarat vilket jag upplyste henne om. Det skulle jag inte gjort. Linda blev arg. I dag 117  skickade jag ett mail med en fråga om hur utredningen går, Linda har semester till 22/7  utredningen ligger nere. Vad ska man säga, mitt liv  är detsamma som förra året inget har hänt, så varför får jag inte mitt resebidrag som jag har rätt till kan man undra. Har kontaktat Kronofogdemyndigheten, de tiger är inte intresserade längre. Vad kan en vanlig människa göra.
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #1 skrivet: Juli 12, 2013, 08:07:27 »

Hej Blindsorken, ta och anmäl Linda Davidsson omgående till Justitieombudsmannen (JO) och hänvisa till att man fördröjt utredningen där allt handlar om ett reseavdrag som inte förändrats. Och Blindsorken trots att tjänstemännen frågar samma frågor igen - så bit ihop och skicka samma svar som du redan lämnat tidigare (jag vet att detta är inte lätt att göra då de jävlas - men man tjänar på det i längden).

Hoppas det löser sig och glöm inte bort att om inte Kronofogdemyndigheten svarar dig längre så är detta också något som skall anmälas till JO, eftersom de har en skyldighet att svara dig på ställda frågor.

Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
blindsorken
Full Member

Antal inlägg: 234

« Svara #2 skrivet: Juli 13, 2013, 13:25:31 »

Nu är Davidsson JO anmäld, tyvärr tror jag inte det har någon betydelse.Myndigheter kommer alltid undan.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: