Hej!
Är ny här på forumet och har läst ganska mycket, men hittar inte riktigt svar på min fråga:
Jag har ett antal gamla skulder hos KFM, och dom har haft utmätning på min förtidspension i många år. Läste att man kunde bestrida gamla KFM-skulder mht preskription, men hur gör man då det eftersom en dom/utslag hos KFM är lika med ett preskriptionsavbrott? Eller har jag fel där?
Om man nu verkligen kan bestrida en gammal KFM-skuld som dessutom ju betalas av på varje månad mht utmätningen, hur författar man då ett sådant brev?
Otrolig tacksam för hjälp med detta, har kämpat hårt i så många år nu och är riktig sliten.
Hej, börja först och främst att begära ut 26§ PuL-utdrag från ALLA inblandade parter (inkassobolag, tidigare fordringsägare, nuvarande fordringsägare, Kronofogden) - hur du gör detta finner du här,
http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=6593.0Sedan tar du och börjar arbetet med att jämföra alla deras uppgifter med de handlingar du har samt med varandra och letar efter fel som exempelvis att fordran redan blivit preskriberad, belopp räntor stämmer inte, påstådda utskickade kravbrev och andra påstådda preskriptionsavbrott är felaktiga, fel fordringsägare är angiven, överlåtelsebrev (denuntiationsbrev då fordran sålts till exempelvis ett inkassobolag saknas) o.s.v
Lycka till!