Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: VIKTIGT! för alla er som anmält ett inkassobolag och fått anmälan nedlagd av DI!  (läst 36735 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« skrivet: Juni 19, 2013, 11:03:49 »

Alla ni som fått er anmälan mot ett inkassobolag nedlagd av Datainspektionen - så kontakta gärna oss på IC.

Vi har nämligen kämpat sedan år 2011 för att få bekräftelse på att deras beslut kan inte bara omprövas utan även överklagas (vilket denna jäviga myndighet i årtionden inte informerat medborgarna om). Ett stort tack till kämpar som Mondeo (medlem här på forumet) som också kämpar för fullt för att lyfta fram de orättvisor som råder samt hitta nya vägar till rättvisa.

Har ni något intresse av att ge skuldindustrin som byggts upp en rejäl käftsmäll samt se till att inkassobolagen framledes kommer tvingas att ändra sitt beteende så är det här och nu ni måste vakna upp!!!

Orginalinlägg på IntrumCleaners hemsida,

http://intrumcleaner.nu/mojlighet-till-att-fa-rattvisa-mot-ett-inkassobolag/
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #1 skrivet: Juni 19, 2013, 11:47:44 »

Intressant! Det här är verkligen nåt att spinna vidare på!  Cool

Har tidigare år vid flera tillfällen själv fått information (vid telefonsamtal med DI) om
att deras beslut inte kan överklagas någonstans. Tack för det Håkan Meurling.....  Angry

Ska bli intressant att se hur detta utvecklar sig!
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #2 skrivet: Juni 19, 2013, 11:59:17 »

Intressant! Det här är verkligen nåt att spinna vidare på!  Cool

Har tidigare år vid flera tillfällen själv fått information (vid telefonsamtal med DI) om
att deras beslut inte kan överklagas någonstans. Tack för det Håkan Meurling.....  Angry

Ska bli intressant att se hur detta utvecklar sig!

Jotack! den "opartiska" tjänstemannen Håkan Meurling har 1000-tals anmälare blivit nervsjuka på då han svamlat om både det ena och andra för att beskydda inkassobolagen. Där det finns ett bra exempel på detta i bandinspelningen som ni hittar här,

Bandinspelning med Datainspektionens Håkan Meurling då han beskyddar inkassobolaget Intrum Justitia

http://youtu.be/0Pvai8J97RA

Där denna tjänsteman i år försvann från DI tillsammans med Generaldirektör Göran Gräslund - tyvärr sitter fortfarande jurist Malin Fredholm, tillsynschef Catharina Fernquist samt Henriette Wejdmark kvar och gör Datainspektionen till inkassobolagens marionettdocka.

Men nu jävlar dammar vi på IC av vår gamla ramsa ...

TIME TO RAISE HELL  Evil

Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #3 skrivet: Juni 19, 2013, 12:44:38 »

Här kommer nu en mall för hur en enkel överklagan kan se ut - som ni skickar till Datainspektionen per e-post,



Härmed begär jag att ärende XXXXXXXXXXX  skickas omgående till Förvaltningsrätten i Stockholm för prövning eftersom jag överklagar ert beslut.

Jag vill ha en bekräftelse per e-post från er sida när ärendet har lämnats över till Förvaltningsrätten.

Vidare anser jag att era informationsrutiner gällande mitt ärende, haft synnerligen allvarliga brister och bör granskas och åtgärdas.

Namn
Adress

Kännedomskopia på detta e-postmeddelande skickas till Justitieminister Beatrice Ask

___________________________________________________

Och detta är de e-postadresser ni skickar ovanstående e-postmeddelande till.

beatrice.ask@justice.ministry.se

Kristina.Svahn-Starrsjo@datainspektionen.se

datainspektionen@datainspektionen.se
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #4 skrivet: Juni 19, 2013, 13:30:19 »

Intrumcleaner, har du tänkt på att anmäla DI till JK, då de ju obstruerat rättvisa genom inte meddela möjlighet för att överklaga deras beslut.
Kan vara en fråga om embedsmissbruk och trolöshet i dessa ärenden.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #5 skrivet: Juni 19, 2013, 14:11:36 »

Intrumcleaner, har du tänkt på att anmäla DI till JK, då de ju obstruerat rättvisa genom inte meddela möjlighet för att överklaga deras beslut.
Kan vara en fråga om embedsmissbruk och trolöshet i dessa ärenden.

Vi håller just nu tillsammans med flera andra på att gå igenom alla nedlagda anmälningar där vi hittills inte hittat ett enda beslut där DI informerar skriftligt om att man dels kan begära omprövning av deras beslut (då DI "utreder" allt själva igen) samt överklaga. Vidare finns ingen information att hämta på deras hemsida ...

Och vi har skräckexempel där DI gjort omprövningar av anmälningar mot ett inkassobolag flertal gånger utan att informera anmälaren om att deras beslut kan även överklagas. Med andra ord mycket kan hända detta år ...

Där DI och dess tjänstemän tycks ha "glömt" mycket när man skrapar lite på ytan av deras fina fasad.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #6 skrivet: Juni 23, 2013, 10:54:22 »

Uppdatering!

Nu har flera personer inklusive oss på IC skickat in dels begäran om omprövning samt även i flera ärenden överklagat Datainspektionens beslut att lägga ner anmälningar mot inkassobolag. Där dessa ärenden nu är på väg till Förvaltningsrätten i Stockholm ...

Kan som sagt bli en mycket intressant sommar/höst heller vad säger ni på Intrum Justitia, Alektum, Lindorff m.fl.  Wink
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Rahlpen
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 381



« Svara #7 skrivet: Juni 24, 2013, 19:28:34 »

Hej Alla,
Har idag gjort polisanmälan mot Datainspektionen;s Jurist Henriette Wejdmark. Hon tyckte att jag skulle kontakta
inkassobolagen igen när dom inte lämnar ut PUL. Så det blev en anmälan om tjänstefel till att börja med. Lite kul att få olika statliga myndigheter att jobba mot varandra. Tyckte polisen med... :-)
Så vi får se vad det bär iväg.
//Rahlpen
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #8 skrivet: Juni 24, 2013, 20:20:16 »

Hej Alla,
Har idag gjort polisanmälan mot Datainspektionen;s Jurist Henriette Wejdmark. Hon tyckte att jag skulle kontakta
inkassobolagen igen när dom inte lämnar ut PUL. Så det blev en anmälan om tjänstefel till att börja med. Lite kul att få olika statliga myndigheter att jobba mot varandra. Tyckte polisen med... :-)
Så vi får se vad det bär iväg.
//Rahlpen


Bra jobbat Rahlpen!  Grin
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #9 skrivet: Juli 02, 2013, 13:29:49 »

Uppdatering! vi har nu fått bekräftelse på att flera har fått målnummer hos Förvaltningsrätten på sina överklaganden på Datainspektionens beslut. Men nu kommer det fina ... två av oss på IC skickade in två överklaganden där vi fick följande e-postmeddelande från Registratorn på DI den 19 juni 2013,



Hej!

Överklagandet skickades till Förvaltningsrätten i Stockholm 11/6 2013.

Vänliga hälsningar

Registrator

Datainspektionen




Och som ni vet har det nu nästan gått en månad sedan den dag då Datainspektionen påstod att man skickat våra ärenden till Förvaltningrätten i Stockholm. Där vi förvånades över att vi inte hört någonting därifrån ännu eftersom de som skickat in sina överklaganden över två veckor efter oss redan fått målnummer.

Där vi sannerligen tappade hakan, då Förvaltningsrätten informerade oss om att INGET av de två ärendena som överklagats och som DI påstod skickats till Förvaltningsrätten i Stockholm redan den 11/6-2013 fanns hos dom. Inga träffar gavs på varken ärendenummer, personnummer heller namn ...

Så nu jävlar tar det hus i helvete där vi skickat e-post till DI, JK, Justitieminister Beatrice Ask samt Förvaltningsrätten och frågar vad som pågår egentligen ...

Notera! att de överklaganden som tycks bara försvinna upp i rök - rör ALLA inkassobolaget Intrum Justitia.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #10 skrivet: Juli 02, 2013, 15:53:32 »


Uppdatering!

Här har ni ett exempel på hur Datainspektionen och dess tjänstemän försöker på alla sätt att tillse att vi som överklagar Datainspektionens beslut inte skall få en korrekt bedömning av våra ärenden hos Förvaltningsrätten. Där dagens samtal är med brännvinsjuristen Henriette Wejdmark som tyvärr alltför många av er redan råkat ut för.

http://youtu.be/hphvWGyWAus
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #11 skrivet: Juli 05, 2013, 06:34:28 »

Uppdatering 2013-07-05

Vi på IC kämpar vidare för att få klarhet i om Datainspektionens beslut kan överklagas från privatpersoner/företagare enligt inkassolag 1974:182 19 §.

Vad som har hänt på senaste tiden är att tjänstemannen jurist Henriette Wejdmark (finns på varningslistan) selektivt gjorde precis som inkassobolagen och klippte och klistrade ihop underlaget och skickade en ofullständig sammanställning till Förvaltningsrätten. Vidare klumpade denna tjänsteman ihop två personers överklagande till ett enda!

Vi tillsåg då att hon blev anmäld till Justitiekanslern, vidare anmälde vi till JK att Datainspektionen har sedan 1 oktober 1998 förvägrat ALLA anmälare rätten till information om att de haft rätt att överklaga deras tagna beslut som är felaktiga eftersom deras beslut skadar anmälarna (där det omvänt i alla beslut som rör kritik mot inkassobolag glatt informerar om att de har rätt att överklaga deras beslut inom tre veckor till Förvaltningsrätten).

Framledes kommer vi få klarhet i om man menar att när vi som privatpersoner/företagare skickar in anmälningar mot inkassobolag med tydliga bevis på att dessa begått grova brott. Och DI sedan tar ett felaktigt beslut (eftersom vissa av tjänstemännen inte ens tycks läsa bifogad bevisning) så leder detta till att vi får stora nackdelar eftersom inkassobolaget hävdar att deras handläggning granskats av Datainspektionen och inga fel finns och därmed får vi inte bara se vår anmälan läggas ner av DI utan samtidigt bli rättslösa. För i dagsläget menar DI och dess tjänstemän att de kan aldrig göra fel - och därmed skall vi aldrig kunna överklaga deras felaktigt tagna beslut ... tycker ni att detta låter rättvist?

Vad som hänt i Förvaltningsrätten är också en röra - eftersom tjänstemännen på DI försökt medvetet att sabotera målen genom att strunta i att skicka med bevisningen och endast skicka deras beslut som inte säger någonting! efter ett antal minst sagt otrevliga samtal med flera olika tjänstemän på Datainspektionen så fick vi igår bekräftelse på att ALLT underlag i ärendena nu skickas till Förvaltningsrätten (där ni kan vara säkra på att vi skall dubbelkolla detta).
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #12 skrivet: Juli 08, 2013, 16:39:17 »


Uppdatering 2013-07-08

Vi har nu fått tydliga bevis på att DI försöker stoppa bevisningen att nå Förvaltningsrätten att de beskyddat Intrum Justitia.

Senaste inblandade tjänstemannen är jurist Gunilla Öberg som lämnat uppgifter som strider helt emot hennes kollega jurist Martin Brinnen. All bevisning skickas nu till JK som kompletterande bevisning i redan gjord anmälan.

Och nu jävlar är det dags att röra om i grytan - då vi har både skriftlig bevisning samt bandinspelningar som intygar att vissa av Datainspektionens tjänstemän medvetet begår brott för att beskydda inkassobolag som Intrum Justitia samt för att sopa under mattan sina egna samt sina kollegors tjänstefel.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #13 skrivet: Juli 09, 2013, 09:44:46 »


Datainspektionen - Svenska myndigheten som gav korruption ett ansikte. Idag publicerar vi en sammanställning med full bevisning på hur DI och dess tjänstemän lurar medborgarna och gör dom rättslösa.

Det har gått så långt att man inte tvekar att begå grova tjänstefel för att lura exempelvis anmälare av inkassobolag. Och de tvekar inte heller att lämna oriktiga uppgifter till Justitiekansler, Justitieombudsmannen samt rättsväsendet för att försöka klara sig undan. Missa inte dagens inlägg och var vänliga att hjälpa till att sprida detta inlägg och skicka gärna det till politiker, massmedia m.fl.

http://intrumcleaner.nu/datainspektionen-den-svenska-myndigheten-som-gav-korruption-ett-ansikte/
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Rahlpen
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 381



« Svara #14 skrivet: Juli 09, 2013, 17:03:19 »

Hej Alla
Polisen har tagit imot min anmälan om tjänstefel på Henriette på Datainspektionen. Lägger dom ner blir det Förvaltningsrätten... :-)
//Rahlpen
Loggat
Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: