Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Gothia Finans  (läst 4944 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kirespappa
Newbie
*

Antal inlägg: 39

« skrivet: April 23, 2013, 09:35:52 »

Gothia Finans måste vara de största fittorna av alla borgenärer! Alla borgenärer jag ska betala till har utan att jag behövt be om det skickat kontonr  och uppgifter som jag behöver för att kunna betala varje månad. Men inte Gothia Finans. Jag ringde dom och bad om kontonr och frågade om dom kunde skicka dessa, men nej! Kvinnan i kundtjänst kunde läsa upp plusgiro nr samt ocr-nr i telefon, men skicka det gör dom inte. Jag frågade om detta berodde på att dom ville försvåra för gäldenärerna som har skuldsanering så att man ska missa en betalning och få skuldsaneringen omprövad. Det svar jag fick var knappast nekande. Det är naturligtvis min skyldighet att se till att få dessa uppgifter, men när de andra borgenärerna verkar vilja vara hjälpsamma så är Gothia finans ointresserade av detta. I deras ögon är man en lägre stående varelse. Det blir till att ringa Gothia varje månad ett tag tills dom fått sitt. Jävlar vad jag ska vara lomhörd när dom läser upp OCR-numret i telefon, dom ska få läsa upp numret åtskilliga gånger innan jag har hört rätt. Jag antar väl att man som gäldenär inte kan klaga någonstans på detta, utan det är bara att hålla god min och ta skiten.
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #1 skrivet: April 23, 2013, 17:28:34 »

Gothia Finans måste vara de största fittorna av alla borgenärer! Alla borgenärer jag ska betala till har utan att jag behövt be om det skickat kontonr  och uppgifter som jag behöver för att kunna betala varje månad. Men inte Gothia Finans. Jag ringde dom och bad om kontonr och frågade om dom kunde skicka dessa, men nej! Kvinnan i kundtjänst kunde läsa upp plusgiro nr samt ocr-nr i telefon, men skicka det gör dom inte. Jag frågade om detta berodde på att dom ville försvåra för gäldenärerna som har skuldsanering så att man ska missa en betalning och få skuldsaneringen omprövad. Det svar jag fick var knappast nekande. Det är naturligtvis min skyldighet att se till att få dessa uppgifter, men när de andra borgenärerna verkar vilja vara hjälpsamma så är Gothia finans ointresserade av detta. I deras ögon är man en lägre stående varelse. Det blir till att ringa Gothia varje månad ett tag tills dom fått sitt. Jävlar vad jag ska vara lomhörd när dom läser upp OCR-numret i telefon, dom ska få läsa upp numret åtskilliga gånger innan jag har hört rätt. Jag antar väl att man som gäldenär inte kan klaga någonstans på detta, utan det är bara att hålla god min och ta skiten.

Tro mig Kirespappa det finns många rötägg inom inkassobranschen och Gothia är sannerligen en av dem. I ditt fall så ta och gör en anmälan om det du råkat ut för till Datainspektionen. Det är viktigt att du följer de råd som ges i denna tråd när du gör anmälan,

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=6717.0

Tyvärr är tjänstemännen på statliga DI också ett rejält gäng rötägg där tack och lov två av de största rötäggen, Avdelningsdirektör Håkan Meurling och Generaldirektör Göran Gräslund avgått i år. Där dessa två herrar varit med och tillsett genom årens lopp att statliga Datainspektionen blivit inkassobolagens knähund.

Det som är riktigt sorgligt är att tjänstemännen Jurist Malin Fredholm samt tillsynschef Catharina Fernquist tillåts fortsätta löpande att lägga ner, förhala, sopa under mattan anmälningar mot inkassobolagen. Men som sagt vi på IntrumCleaner gör vårt bästa för att lyfta fram vad dessa tjänstemän håller på med bakom kulisserna - vilket finns mängder att läsa om på vår hemsida.

Och den 1 juni 2013 så börjar den nya Generaldirektören på DI, och då kommer vi skicka henne ett antal "smakprov" på vad tidigare nämnda tjänstemän hittat på och flera exempel på hur anmälningar mot stora inkassobolag som Intrum Justitia, Lindorff, Gothia, Alektum m.fl. legat orörda i över ett halvårs tid ...
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
kirespappa
Newbie
*

Antal inlägg: 39

« Svara #2 skrivet: April 23, 2013, 21:51:49 »

Tack för svaret. Jag ska ta kontakt med Gothia igen och be om exakt samma sak, och den här gången ska jag spela in samtalet. När man får alla dessa uppgifter (kontonummer samt OCR-nummer) upplästa i telefon är det som upplagt för missförstånd och fel, vilket i sin tur sedan kan leda till att pengarna inte kommer fram i tid. Om detta kan leda till en ev omprövning av skuldsaneringen så är det naturligtvis en andledning till en anmälan till DI. Jag ska göra en sådan anmälan om jag får samma sk service när jag ringer igen. Som tur är har jag inte så många inbetalningar till detta företag.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: