Sidor: 1 [2] 3 4 5   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Försöken att tysta ner oss med förtal, hot och andra finurliga sätt fortsätter.  (läst 45931 gånger)
0 Medlemmar och 14 gäster tittar på detta ämne.
phenden
Full Member

Antal inlägg: 183

« Svara #15 skrivet: Februari 27, 2013, 17:55:34 »

Själv har jag alltid tyckt att Flashback är ett forum för just "konstiga" typer som inte har nåt vettigt att säga. Hela Flashback verkar vara en enda stor sandlåda.

Minbild av en stereotypisk fb:are (med självklart vettiga undantag): en pårökt, misogyn, besserwissrande, sd-stödjande finnig tonåring som fortfarande bor hemma och som leker vuxen som inte gör annat på dagarna än sover och på nätterna sitter och nyttjar "spice", röker maja, super och spelar Allan och det enda gång de sett en annan naken person är när de laddat ned porr.

Jag funderar just nu på hur en människa jag inte känner och med troligen andra referensramar och erfarenheter än jag har kan ha en nästan identisk bild av andra för oss båda fullständigt okända människor som den jag har?
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #16 skrivet: Mars 01, 2013, 10:18:31 »

Oh my god!  Grin Shocked Huh?

Som jag skrev innan så blev jag rapporterad för "outning" på Flashback, trots att jag inte på något vis kan hålla med om det.
Flera dagar har gått utan ett ord, så jag antar att inte heller Flashbacks moderatorer höll med.....

Nu på morgonen har jag istället fått PM från moderator på Flashback att jag nu är anmäld för "hot och personangrepp" av denne Johan.Ohlsson!!! (§ 1.08)  Shocked Shocked Shocked

Jag skulle kunna anta att "hotet" eller "personangreppet" kan ha varit följande rad i ett PM:
Citat
Har nu tagit del av domen som du antyder kring.

Bättre att sluta antyda på sånt som inte stämmer, så slipper vi denna pajkastning.
Börjar gissa vem du är, och är det som jag tror blir jag riktigt besviken.
Hoppas för allt i världen att jag har fel, för annars är det ett klavertramp som kommer att slå tillbaka, och det är ju bara tråkigt......
Det jag syftade på var alltså att det denna "Johan.Ohlsson" antydde var att IntrumCleaner skulle vara dömd för sexbrott mot barn, men att jag efter att ha tagit del av fakta ser att det var varken sex eller barn inblandat.
Jag ansåg därför att "Johan.Ohlsson" skulle hålla sig till sanningen och inte ljuga då vi så lätt kan bevisa om Johan.Ohlsson ljuger.
När sanningen till slut kommer fram så blir det ju bara pinsamt för den som ljugit, och då slår det ju bara tillbaka mot den själv, i detta fallet slår det ju negativt även mot hela Insolvens som organisation!

Den rad som jag antar skulle varit grund för anmälan om outning är förmodligen denna:
Citat
Börjar gissa vem du är, och är det som jag tror blir jag riktigt besviken.
Är det som vi tror, och förmodligen har rätt i så är det en besvikelse. En präst ska banne mig INTE ljuga och fara med osanning, inte heller sprida runt antydningar i syfte att människor ska komma i luven på varandra.
Vem ska man kunna lita på om inte ens prällarna är ärliga?
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #17 skrivet: Mars 01, 2013, 11:23:40 »

Det har gått troll i hela denna historia och eftersom svensk media inte skriver om vad som pågår inom Insolvens - testar vi nu utländsk media,

http://intrumcleaner.nu/swedish-ngonpo-insolvens-funneling-funds-to-political-and-religious-causes/
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #18 skrivet: Mars 01, 2013, 11:39:25 »

"En präst ska banne mig INTE ljuga och fara med osanning, inte heller sprida runt antydningar i syfte att människor ska komma i luven på varandra."

Admin: Det är en gammelkatolsk präst vi talar om. De gör inget annat än ljuger, far med osanning, sprider antydningar och pillar på småbarn.
Detta är inte menat som ryktesspridning, men statistiskt sett så är präster väldigt ofta inblandade i att pilla på småbarn om man ska tro media.

PErsonligen skulle jag faktiskt inte vara förvånad om det så kallade "hotbrevet" som IC skulle ha skickat till prästdottern kom i själva verket från prästen själv samt att det skulle inte förvåna mig att han tittar extra noga på småbarn.

Nu hävdar jag inte att han är "sådan", men det skulle inte förvåna mig.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #19 skrivet: Mars 01, 2013, 11:47:55 »

"En präst ska banne mig INTE ljuga och fara med osanning, inte heller sprida runt antydningar i syfte att människor ska komma i luven på varandra."

Admin: Det är en gammelkatolsk präst vi talar om. De gör inget annat än ljuger, far med osanning, sprider antydningar och pillar på småbarn.
Detta är inte menat som ryktesspridning, men statistiskt sett så är präster väldigt ofta inblandade i att pilla på småbarn om man ska tro media.

PErsonligen skulle jag faktiskt inte vara förvånad om det så kallade "hotbrevet" som IC skulle ha skickat till prästdottern kom i själva verket från prästen själv samt att det skulle inte förvåna mig att han tittar extra noga på småbarn.

Nu hävdar jag inte att han är "sådan", men det skulle inte förvåna mig.
Jo, jag är medveten om att det är vanligt, men bilden man har av en präst är att dom om några ska föregå med gott exempel och varken ljuga eller pilla på småbarn!   Undecided

Fader Stenberg alias Sabadill i passande utstyrsel! Evil
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #20 skrivet: Mars 01, 2013, 12:04:19 »

Notera! det har aldrig funnits något hotbrev - vilket ni ser i det öppna brevet som ligger kvar på Insolvens hemsida från ordförande Lena Nordqvist och vice ordförande Rickard Stenberg (se länk)

http://www.insolvens.se/oppet-brev/

Där Rickard påpekar följande,

"Händelsen som får mig att avgå är att Intrum Cleaner nu gett sig på min 15-åriga dotter. Hon har idag fått mail och telefonsamtal från några av sina klasskamrater som till sina mail fått sig tillsänt texten ”Titta vad din klasskamrats pappa håller på med.” samt länken till Intrum Cleaners sida med hans ”sanningar”. Intrum Cleaner har alltså kartlagt min dotter (som är 15 år!), kollat hennes klasskamrater och hittat en del av deras mailadresser på nätet."

Det intressanta i hela denna historia är att Stenberg direkt efter att han fick svar på tal i vårt pressmeddelande (se länk)

http://intrumcleaner.nu/pressmeddelande/

Och insåg att det räckte inte till att tysta ner oss på IntrumCleaner med detta förtal så registerade han sig här på Fattiga Riddares forum med användarnamnet Sabadill och där ni alla som var med då fortfarande minns hur han blev avslöjad ...

Det som ni läsare bör ta åt er är att ingen av oss på IntrumCleaner har blivit kontaktade av Polisen rörande den påstådda händelsen som Stenberg och Lena påstår är polisanmält maj 2012. Det verkar med andra ord inte ens gjorts en polisanmälan. Och hur kan Stenberg anklaga oss på IntrumCleaner när han i samma öppna brev påpekar följande,

"Det är visst ingen hejd på den ondska som Intrum Cleaner tydligen besitter när han kör med sin personförföljelse och sitt ”Raise hell”. Händelsen kommer att polisanmälas. Men det är naturligtvis omöjligt att spåra avsändaren och hotmail adressen.

Nu kan du ju vara stolt Intrum Cleaner när du lyckas med ett av dina uppsåt och detta genom mobbing av en 15 åring!

Mitt förakt för er är bottenlöst!
Rickard Stenberg”

Och om han inte vet vem den skyldiga är och även hänvisar till att det är omöjligt att spåra avsändaren inser ni att det är något som inte stämmer och frågan man kan ställa sig är om detta ens hänt i verkligheten? Det blev ännu tydligare att när denna Fader i Gammalkatolska kyrkan här på Fattiga Riddares forum direkt efter vårt pressmeddelande registerade sig med användarnamnet Sabadill och använde sin hotmail-adress: star_shining@hotmail.com (se länk)

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=5800.0

Denna präst, vice ordförande eller vad fan han nu än må kalla sig! har upprepade gånger bevisat sig vara en obotlig lögnare och är kapabel att ta till vilka metoder som helst för att försöka få vinning!

Och han har ALDRIG avgått som det påstods 7 maj 2012 - detta var nämligen ytterligare en lögn från ledningen inom Insolvens!
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
JulMa
Newbie
*

Antal inlägg: 5

« Svara #21 skrivet: Mars 02, 2013, 16:37:53 »

En fråga: Varför är det viktigt att han är präst eller vilken religion han tillhör? Har vi inte religionsfrihet i Sverige? Även ateism är ju en religion så vilka religioner är tillåtna att tillhöra?

Att jag reagerar mot detta beror på att jag starkt anser att religionstillhörighet är ovidkommande och först när man inte fäster någon vikt vid sådan kan man påstå att man är religionsoberoende.
Jag har svårt att förstå själva sakfrågan i denna kamp, om det rör religion eller brister i Insolvens organisation.
Först trodde jag att det rörde Insolvens med flera myndigheter, men det verkar vara mer angrepp på religionsutövningen, vilket gör det hela lite suspekt. Är det egentligen ett hat riktat mot katoliker? Troende i allmänhet, eller vad?
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #22 skrivet: Mars 02, 2013, 16:49:29 »

En fråga: Varför är det viktigt att han är präst eller vilken religion han tillhör? Har vi inte religionsfrihet i Sverige? Även ateism är ju en religion så vilka religioner är tillåtna att tillhöra?

Att jag reagerar mot detta beror på att jag starkt anser att religionstillhörighet är ovidkommande och först när man inte fäster någon vikt vid sådan kan man påstå att man är religionsoberoende.
Jag har svårt att förstå själva sakfrågan i denna kamp, om det rör religion eller brister i Insolvens organisation.
Först trodde jag att det rörde Insolvens med flera myndigheter, men det verkar vara mer angrepp på religionsutövningen, vilket gör det hela lite suspekt. Är det egentligen ett hat riktat mot katoliker? Troende i allmänhet, eller vad?

Hej, det är ingen som opponerat sig mot någon form av religion. Men du tycks missat att vice ordförande Rickard Stenberg samt en stor del av ledningen tillhör Gammalkatolska Kyrkan som drivs av just Rickard Stenberg. Där både i Malmö och Karlstad så utövar Gammalkatolska kyrkan sin verksamhet i samma lokaler som Insolvens. Och där exempelvis ordförande Lena Nordqvist man Bengt Nordqvist (som är vice ordförande i Insolvens) kallas för kyrkvärd på Gammalkatolska kyrkans hemsida (där bilder även finns).  

Hur du kan få det till att vi på IntrumCleaner angriper religionsutövningen kan jag inte förstå - eller menar du någon av de andra som gjort inlägg i denna tråd?

Och på Insolvens hemsida står det följande,

Insolvens är en religiöst och politiskt obunden förening som vänder sig till dig som är överskuldsatt.

Och detta måste vara något JulMa som du är mycket engagerad i - eftersom det är ditt första inlägg sedan du registerat dig här på FR. Men jag är övertygad om att du nu inser vad själva sakfrågan är och att dina misstankar var rena fantasifoster som gubben i Pålsboda sa.
Loggat

BloX
Newbie
*

Antal inlägg: 30

« Svara #23 skrivet: Mars 02, 2013, 16:53:57 »

Nej detta har inte med religion att göra men är det en sån här tomte som skall (och som då skall representera oss?)
föra evighetsgäldenärenas talan i bland annat Riksdagens utskott?

En katolsk präst som som inte är med Insolvens, och vars hjältar är nordkoreaner, religions frihet eller ej, Mannen är en katastrof för skuldsatta.
Loggat
dorabell
Newbie
*

Antal inlägg: 36

« Svara #24 skrivet: Mars 02, 2013, 17:20:32 »

Nej detta har inte med religion att göra men är det en sån här tomte som skall (och som då skall representera oss?)
föra evighetsgäldenärenas talan i bland annat Riksdagens utskott?

En katolsk präst som som inte är med Insolvens, och vars hjältar är nordkoreaner, religions frihet eller ej, Mannen är en katastrof för skuldsatta.

Tack Blox, håller med dej till 100%...
Loggat
JulMa
Newbie
*

« Svara #25 skrivet: Mars 02, 2013, 19:45:19 »

Fast för att inte vara ett angrepp på religionsutövningen är det väldigt mycket som skrivs om just religionsutövningen. Gammelkatoliker är bevisligen inte accepterat och om jag ska tolka detta på något sätt, är det att religion är ok ibland, beroende på vem det är och vilken religion man tillhör.
Jag har dock svårt att se hur det är religionsfrihet.

Om diakoner från Svenska kyrkan träffar kristna i lokalen så är det lika illa. Man kanske t.o.m. vid detta tillfälle erbjuder stöd i form av kassar med mat. Skulle detta vara hemskt?
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #26 skrivet: Mars 02, 2013, 19:49:50 »

Fast för att inte vara ett angrepp på religionsutövningen är det väldigt mycket som skrivs om just religionsutövningen. Gammelkatoliker är bevisligen inte accepterat och om jag ska tolka detta på något sätt, är det att religion är ok ibland, beroende på vem det är och vilken religion man tillhör.
Jag har dock svårt att se hur det är religionsfrihet.

Om diakoner från Svenska kyrkan träffar kristna i lokalen så är det lika illa. Man kanske t.o.m. vid detta tillfälle erbjuder stöd i form av kassar med mat. Skulle detta vara hemskt?

JulMa - Ta och läs vårt svar till dig en gång till. Och du har redan fått PM med mitt telefonnummer så varför inte ringa mig så kan vi fortsätta diskussionen per telefon? och du kanske inte inser det - men det är du själv som försöker göra det hela till en religionsfråga trots att det inte handlar om detta.
Loggat

JulMa
Newbie
*

« Svara #27 skrivet: Mars 02, 2013, 19:54:20 »

Hej JulMa, det är ingen som opponerat sig mot någon form av religion. Men du tycks missat att vice ordförande Rickard Stenberg samt en stor del av ledningen tillhör Gammalkatolska Kyrkan som drivs av just Rickard Stenberg. Där både i Malmö och Karlstad så utövar Gammalkatolska kyrkan sin verksamhet i samma lokaler som Insolvens. Och där exempelvis ordförande Lena Nordqvist man Bengt Nordqvist (som är vice ordförande i Insolvens) kallas för kyrkvärd på Gammalkatolska kyrkans hemsida (där bilder även finns).  

Hur du kan få det till att vi på IntrumCleaner angriper religionsutövningen kan jag inte förstå - eller menar du någon av de andra som gjort inlägg i denna tråd?

Och på Insolvens hemsida står det följande,

Insolvens är en religiöst och politiskt obunden förening som vänder sig till dig som är överskuldsatt.

Och detta måste vara något JulMa som du är mycket engagerad i - eftersom det är ditt första inlägg sedan du registerat dig här på FR. Men jag är övertygad om att du nu inser vad sjäva sakfrågan är och att dina misstankar var rena fantasifoster som gubben i Pålsboda sa.

Är problemet då att han står för sin religionstillhörighet och samtidigt är vice ordförande? Är det samma om han skulle vara praktiserande muslim och stod för det?
Det jag inte förstår är varför det är så viktigt vilken religion dessa individer sägs tillhöra. Kan man då inte meddela vilken religion man anser sig tillhöra utan risk för att bli påhoppad?
Loggat
intrumcleaner2
Newbie
*

Antal inlägg: 20

Hemsida
« Svara #28 skrivet: Mars 02, 2013, 20:17:13 »

Är problemet då att han står för sin religionstillhörighet och samtidigt är vice ordförande? Är det samma om han skulle vara praktiserande muslim och stod för det?
Det jag inte förstår är varför det är så viktigt vilken religion dessa individer sägs tillhöra. Kan man då inte meddela vilken religion man anser sig tillhöra utan risk för att bli påhoppad?

Om vi nu ska hålla oss till religionen ett ögonblick så vill jag hävda att du läser våra texter som fan själv läser bibeln.

Min fråga till dig är därför - varför är just detta med religionen så viktigt för dig? Ligger den dig varmt om hjärtat?

Min åsikt om religion i allmänhet är i och för sig något i stil med "opium för folket", men faktum är att det inte har med saken att göra.

Har du till exempel klart för dig att kyrkan numera är skild från staten, och det med goda skäl? Det är inte lämpligt att blanda ihop religion och politik, och det min vän, det är vad Insolvens gör i allra högsta grad. Förutom att Gammalkatolska kyrkan idkar sina religiösa sammankomster i samma lokaler som Insolvens är det dessutom samma människor närvarande. Människor med alltför många positioner i ett och samma sammanhang kommer oundvikligen att blanda ihop dem.

Var slutar det sammelsuriet tror du? Blir det bara människor som vill kyssa fader Stenbergs hand och göra korstecknet som kan komma i fråga för hjälp?

Har man en förening där alla är välkomna och som uttryckligen själva anger att de är politiskt och religiöst oberoende - vilket i många fall dessutom är krav för att komma i fråga för diverse bidrag - då skall man också hålla på detta. Det spelar ingen som helst roll om samtliga i föreningen är katoliker, japaner eller enbenta - men så länge man har ett gemensamt, deklarerat syfte med sin förening så skall man arbeta för detta syfte - inte för att främja katoliker, japaner eller enbenta.

Att man dessutom inte öppet redovisar vad man gör, hur man gör det och på vilket sätt man gör det, inte ens för de egna medlemmarna, det är förbanne mig skandalöst.

Fast jag måste få tillägga att det jag framför allt vänder mig emot när det gäller Insolvens är att deras råd suger. Stenhårt. Första gången jag insåg att de faktiskt rekommenderade gäldenärer att slänga gamla dokument och "börja om från början" tappade jag hakan fullständigt, hela vägen till Japan, ungefär. Fullständigt vanvett.
Loggat
JulMa
Newbie
*

« Svara #29 skrivet: Mars 03, 2013, 23:25:00 »

Patrik, Patrik.... Både du och jag vet numer att det du håller på med har en diagnos. Din läkare vill ju att du ska underkasta dig vård, främst för din egen skull. Vad är det som gör att du är så rädd för att ta emot den vård som finns för dina diagnoser?

Snälla Patrik - sök hjälp i tid!
Loggat
Sidor: 1 [2] 3 4 5   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: