Sidor: [1] 2 3 ... 5   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Försöken att tysta ner oss med förtal, hot och andra finurliga sätt fortsätter.  (läst 45924 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« skrivet: Februari 22, 2013, 12:40:35 »

Försöken att tysta ner oss med förtal, hot och andra finurliga sätt fortsätter.

Efter vårt senaste avslöjande av Insolvens så visste nog de flesta av er att vi på IntrumCleaner skulle utsättas för angrepp igen, där det som vanligt blev jag Patrik Johansson som fick min dagliga dos av påhopp/förtal/hot m.m

Och denna gång sparade inte användaren Johan.Ohlsson på krutet på Flashbacks forum - där han aktivt försökt att på alla sätt med hot, förtal, trakasserier m.m tysta ner samt vända folk emot oss. Denna gång försöker han med att jag är dömd för sexbrott mot barn och lite annat smått och gott. Men som ni ser så motbevisas detta lika enkelt som alla de påhopp som skett på senaste tiden. Frågan jag ställer mig är vad ska det bli för anklagelser nästa gång? haha ... kanske anklagas jag för svälten i Afrika? arbetslösheten i Sverige? Palme mordet? för en sak är säker att detta kommer fortsätta. Men jag har inget att dölja så kör hårt, och till er som jag vet är minst sagt desperata nu att försöka tysta ner oss kan jag bara säga - sanningen börjar hinna ikapp er. Smiley

http://intrumcleaner.nu/forsoken-att-tysta-ner-oss-med-fortal-hot-och-andra-finurliga-satt-fortsatter/
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
larses60
Hero Member

Antal inlägg: 923

« Svara #1 skrivet: Februari 22, 2013, 13:34:05 »

Skönt att se att det rinner av dig som vatten på en gås och att hot inte lönar sig eller biter på dig. Vi är nog många här som applåderar ditt engagemang för oss...och även om polisen lägger ner så skulle nog jag slänga iväg en och annan polisanmälan på dessa hot och förtal, tror inte dessa avarter är lika tuffa i tal som de kan verka i skrift på internet där de tror att de är anonyma. Stå på dig IC!!!
Loggat
Kämpen
Newbie
*

Antal inlägg: 15

« Svara #2 skrivet: Februari 22, 2013, 13:40:31 »

Skönt att se att det rinner av dig som vatten på en gås och att hot inte lönar sig eller biter på dig. Vi är nog många här som applåderar ditt engagemang för oss...och även om polisen lägger ner så skulle nog jag slänga iväg en och annan polisanmälan på dessa hot och förtal, tror inte dessa avarter är lika tuffa i tal som de kan verka i skrift på internet där de tror att de är anonyma. Stå på dig IC!!!

Instämmer!

"the mob has many heads but no brain!!" Wink
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #3 skrivet: Februari 22, 2013, 13:59:06 »

Larses60, det rinner av mig som vatten på en gås eftersom jag har inget att dölja (för hade jag det så skulle jag banne mig inte valt att vara ansiktet utåt på IntrumCleaner, där vice ordförande Rickard Stenberg på Insolvens borde tänkt på detta också innan han började på Insolvens). Och någon polisanmälan har jag inte gjort (har inte ens tänkt tanken) för dessa fega kräk som inte offentligt vågar stå för sina uttalanden har det nog redan tillräckligt besvärligt i sina liv och om inte annat lär dom få det framledes när sanningen hinner ikapp dom.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #4 skrivet: Februari 22, 2013, 14:00:30 »

Instämmer!

"the mob has many heads but no brain!!" Wink

Så sant Kämpen och som du ser blir försöken mer och mer desperata ...
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #5 skrivet: Februari 22, 2013, 14:03:21 »

Instämmer i kören!

Har ju själv under åren fått ta många påhopp och skit från "ett visst håll".

Efter några år nu så är man rätt luttrad, och detta "gäng" har nog upptäckt att det inte lönar sig med hot, skitsnack och lögner.
Hoppas att även IC fortsätter att kämpa emot krypen! Smiley
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #6 skrivet: Februari 22, 2013, 20:39:13 »

Det blir bara mer och mer skrattretande och där nu Thommy Schützer från Insolvens som finns med som kontaktperson i ordförande Lena Nordqvist ansökan om kommunalt bidrag för år 2013 gjorde sig själv till samma clown som vice ordförande Rickard Stenberg gjorde här på FR under användarnamnet Sabadill.

Läs tråden och få er ett gott skratt och ifall FB raderat hans inlägg så har ni en kopia här nedan,

Länk till tråd på Flashback (Notera! flera inlägg är nu raderade av moderator på FB),

https://www.flashback.org/t1609922p7

---------------------------------------------------------------------

Jag heter Thommy Schützer och jobbar på föreningen Insolvens. Vi vill säga att vi inte har något att göra med sign Johan.Ohlsson's inlägg. Vi skulle inte uttrycka oss på det viset och folks eventuella belastningsregister intresserar oss inte, vi dömer ingen.

När det gäller "bråket" mellan oss och sign IntrumCleaner så har vi inte bemött hans kritik då vi inte anser att vi ska lägga kraft på att bevisa vår oskuld då inget fel har begåtts. För den som har tid att slösa bort så visar ju ändå IntrumCleaners s.k. "bevis" tvärtom motsatsen, d.v.s. att inga oegentligheter finns. En diskussion om vad vi lägger vår tid och våra resurser på skulle vi inte ha nåt emot, men vi håller inte på med nåt fiffel.

"Bråkets" ursprung ligger i en dispyt huruvida man skulle få gå till personangrepp eller inte på vårt forum, vi tyckte inte det. Därefter har påhoppen från IntrumCleaner varit många och ofta förekommande. Synd att inte hela gäldenärskollektivet istället för att hoppa på varandra kunde ägna sin tid till att hjälpas åt med vår utsatta situation.

Ta hand om er nu
Thommy

Ärligt talat Thommy ... vad håller du på med?!? har du inte sett det öppna brevet på er hemsida med anklagelser mot oss på IntrumCleaner (och inriktat på mig!) och som legat där sedan 7 maj 2012? och "Bråkets" ursprung "glömde" du berätta - rörde sig om att Insolvens påstod att Intrum Justitias jurister kontaktat er och krävt att ALLA kritiska inlägg mot dom skulle tas bort. Där ordförande Lena Nordqvist gjorde detta med hänvisning till att om inläggen fick ligga kvar så skulle det sabotera deras möjligheter att göra ackordsavtal med Intrum Justitia ...

Vidare Thommy tycks du glömt att du och jag (Patrik Johansson) både haft e-post kontakt samt telefonkontakt - där du sist ägnade flera minuter åt att med grova svordomar och annat beskydda Fader Stenberg. Har du glömt detta?!? och du kommer nog snart att lära dig hur det går när man använder sig av lögner  Evil

För du inser tydligen inte skillnaden mellan bevis och rent svammel!

Och Thommy du tycks helt glömt bort dessa bevis ...

Sanning eller lögn?

http://intrumcleaner.nu/sanning-eller-logn/
Loggat

intrumcleaner
Hero Member

« Svara #7 skrivet: Februari 24, 2013, 09:44:44 »

Vart tog medborgarnas Källkritik vägen?

Länk till orginalinlägg (på IntrumCleaner) klicka på länken nedan för att komma till inlägget. Den version vi först la upp här i tråden blev inte bra eftersom de bilder som hör till inlägget och är av största vikt inte går att publicera här i tråden. Vi tog därför bort texten och ber er klicka på länken istället.

http://intrumcleaner.nu/vart-tog-de-svenska-medborgarnas-kallkritik-vagen/
Loggat

lesspåallt
Full Member

Antal inlägg: 152

« Svara #8 skrivet: Februari 24, 2013, 14:41:27 »

ang flashback så är det ingen där som försökt tysta ner dig. Har du blivit hotad där så hoppas jag du anmält till moderatorerna i sådana fall för det tas på allvar. 
Att moderatorerna hux flux ska ha raderat något för att du påpekat det stämmer inte. Blir ett inlägg granskat och man utgår från det inlägget och beslutar om åtgärd.  Ingen av moderatorerna är emot dig på fb det kan jag lova. Men folket på fb gillar inte när någon framgår som en besservisser som det lite gör i tråden. Inget illa ment till dig.
Vill du prata med om åtgärderna som är gjorda så kan du skicka ett pm till mig så förklarar jag vad som är gjort i sådana fall.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #9 skrivet: Februari 24, 2013, 14:51:40 »

Har själv varit i kontakt med den moderator som raderat på Flashback.

Efter att jag påpekat att det inte bara är de raderade inläggen som gått offtopic (dvs frångått trådens ämne) utan även många fler inlägg höll denne med. Citat från ett av moderatorn Gordon Blixts svar:

Citat
Det är ett av de knivigaste problemen vid moderering, när man först i efterhand kan se att en diskussion där man gett folk lite svängrum i själva verket borde ha klippts av tidigare. Men ingenting är å andra sidan så lätt som att vara efterklok.

/Gordon Blixt

Ett möjlighet skulle visserligen vara att gå in i alla offtopic-inlägg och rapportera dessa, och den vägen eventuellt få dessa raderade. Å andra sidan så är frågan om det är värt att lägga det engagemanget?

Jag skrev ju ett långt svar på Insolvens-Thommys inlägg, men tyvärr raderades det fortare än kvickt.....
Det var för övrigt i konversationen med Gordon Blixt som jag då fick svaret ovan.
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #10 skrivet: Februari 24, 2013, 15:14:19 »

ang flashback så är det ingen där som försökt tysta ner dig. Har du blivit hotad där så hoppas jag du anmält till moderatorerna i sådana fall för det tas på allvar.  
Att moderatorerna hux flux ska ha raderat något för att du påpekat det stämmer inte. Blir ett inlägg granskat och man utgår från det inlägget och beslutar om åtgärd.  Ingen av moderatorerna är emot dig på fb det kan jag lova. Men folket på fb gillar inte när någon framgår som en besservisser som det lite gör i tråden. Inget illa ment till dig.
Vill du prata med om åtgärderna som är gjorda så kan du skicka ett pm till mig så förklarar jag vad som är gjort i sådana fall.

Hej, du har missuppfattat vad vi påpekar. Se PM som förtydligar vad vi menar. Och se även Admins kommentar för det är inte hoten mot mig Patrik Johansson det rör sig om och det rör inte bara tråden om Folksam och Intrum Justitia. Eftersom Johan.Ohlsson postat samma inlägg i nästan alla våra startade trådar på FB utom dom som handlar om Insolvens och vice ordförande Rickard Stenberg.

Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #11 skrivet: Februari 27, 2013, 09:10:18 »

Haha. Flashback slår alla rekord i dumhet!

Jag, som tidigare under åren varit relativt aktiv där, har endast sporadiskt skrivit något inlägg under de senaste åren, på grund av att man förändrat sin mentalitet bland moderatorerna där så man knappt vågar andas....

Fick nu på morgonen ett PM av en moderator att ett meddelande som jag skickat till Johan.Ohlsson, och som var skrivit i all välmening (bad bland annat om att h*n skulle hålla sig till fakta, och att inte fortsätta agera som i en sandlåda)

Detta PM har nu resulterat i radering samt skall granskas för regel 1.06, användarnas anonymitet (outning)!!!!!

Hela denna soppa blir ju bara värre och värre, och man undrar ju hur det är fatt i huvudet på moderatorer och denne Johan.Ohlsson, som måste ha anmält PM för outning......

Sjukt är det minsta man kan kalla det hela, då jag endast försöker att få denne att dels lugna ner sina påhopp lite, samt att hela tråden blivit som en stor sandlåda.  Angry
Loggat

noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #12 skrivet: Februari 27, 2013, 09:49:39 »

Flashback i en nötskal...

Åsiktsfrihet my ass.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #13 skrivet: Februari 27, 2013, 10:42:02 »

Själv har jag alltid tyckt att Flashback är ett forum för just "konstiga" typer som inte har nåt vettigt att säga. Hela Flashback verkar vara en enda stor sandlåda.
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #14 skrivet: Februari 27, 2013, 11:30:31 »

Själv har jag alltid tyckt att Flashback är ett forum för just "konstiga" typer som inte har nåt vettigt att säga. Hela Flashback verkar vara en enda stor sandlåda.

Minbild av en stereotypisk fb:are (med självklart vettiga undantag): en pårökt, misogyn, besserwissrande, sd-stödjande finnig tonåring som fortfarande bor hemma och som leker vuxen som inte gör annat på dagarna än sover och på nätterna sitter och nyttjar "spice", röker maja, super och spelar Allan och det enda gång de sett en annan naken person är när de laddat ned porr.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Sidor: [1] 2 3 ... 5   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: