Hej!
Anledningen till att du inte fått svar vet jag inte, men det kan bero på att det är lite svårläst/rörigt.
För det första: KFM utdelar inga betalningsanmärkningar. Dom ger "utslag" i betalningsföreläggande, en uppgift som sedan kreditupplysningsföretagen registrerar som så kallade "betalningsanmärkningar".
(varför det heter "utslag" vet jag egentligen inte, men det kan bero på att man inte kan annat än få irriterande utslag i kontakterna med den myndigheten, haha!
)
Nåväl, har du bestridit ett betalningsföreläggande och detta bestridande inkommit inom förelagd tid (10 dagar) så utfärdas inget utslag, utan sökanden (fordringsägaren) får då avgöra om målet skall läggas ner eller avgöras som tvistemål i tingsrätten.
Jag har själv varit med om en liknande situation där jag bestred ett betalningsföreläggande och det bestridandet lämnade jag in "över disk" hos KFM.
Då jag har skyddad identitet så var det en annan KFM-enhet (tror det var Östersund eller nåt sånt) som handlade BF för de med skyddad ID så hade inte KFM i min stad meddelat att bestridandet inkommit, med ett felaktigt utslag som följd.
När jag fick reda på detta (det var faktiskt KFM själva som kontaktade mig och berättade att dom gjort fel) så bad dom mig maila till dem en begäran om återvinning, varvid dom per omgående undanröjde utslaget och det hela var som det skulle!
Någon betalningsanmärkning fick jag inte, och om jag skulle fått det skulle KFM vara tvugna att skicka dementier till alla kreditupplysningsföretag.
Återvinning syns inte i en kreditupplysning utan en eventuell betalningsanmärkning kan tas bort först om man vinner mot sökanden i det fall sökanden från början inkommit med en helt ogrundad ansökan.
Vad gäller ditt möte med banken så tycker jag att du ska begära att KFM skriver en skrivelse där dom förklarar att denna eventuella anmärkning uppkommit felaktigt, och att detta beror på deras falaktiga handläggning.