jag vet att jag personligen iår har gjort 15 stycken anmälningar om inte 20 stycken.. kan dom inte alla i skallen men har det dokumenterat.
som Patrik1 sa.. vilken subba som ljuger sådär..
Då tycker jag att du ska skicka ett mail och påpeka det till nån. Känns ju ganska osannolikt att du skulle stå för 10% utav alla anmälniingar

Ännu mer intressant blir det när vi på IntrumCleaner isåfall detta år både hjälpt andra att göra anmälan samt själva skickat in sammanlagt över 40% av alla anmälningar. Med andra ord står alltså Lesspåallt och vi på IntrumCleaner för 50% av alla gjorda anmälningar mot inkassobolagen i Sverige om man skall tro på tjänstemannens jurist Malin Fredholms statistik.
Den som är källkritisk (som tyvärr ingen inom massmedia, rättsväsendet eller Regeringen tycks vara) hade man direkt sett att både statliga datainspektionen samt Kronofogdemyndigheten uttalanden inte går ihop sig med verkligheten och inte heller med deras protokoll, verksamhetsrapporter, uttalanden till pressen, registratorns uppgifter m.m
Men som sagt - ingen från exempelvis massmedia finner sådant intressant att "gräva i" för det är ju bättre att glatt utan minsta källkritik sprida de statliga myndigheternas desinformation till folket. För i Sverige finns det ingen korruption eller jäv hos våra statliga myndigheter ... eller?
Jo! det finns det! och det är oerhört enkelt att avslöja. Där man utan problem direkt finner det vi på IntrumCleaner gång på gång försökt få massmedia att granska. Vidare har vi gång på gång på vår hemsida samt forum informerat om att ni MÅSTE BEGÄRA ETT ÄRENDENUMMER NÄR NI GÖR EN ANMÄLAN - ANNARS FÖRSVINNER ERA ANMÄLNINGAR UPP I RÖK I STATISTIKEN.
Titta nu på Datainspektionens årsredovisning från år 2009 sid 26 och läs noga!http://www.datainspektionen.se/Documents/arsredovisning-2009.pdfDär ni direkt finner följande text, NOTERA! att det som benämns som "frågor" per telefon, e-post och brev är i flertal fall anmälningar!"15.1.1 Telefon- och mejlfrågor, m.m.
Av samtliga telefonfrågor till myndighetens callcenter
rörde cirka tolv procent eller 928 frågor om inkasso,
jämfört med 900 frågor 2008. Cirka åtta procent eller
655 frågor 2009 rörde kreditupplysningsverksamhet
jämfört med 450 frågor 2008. Under året besvarades
dessutom cirka 982 e-postfrågor om inkasso och kreditupplysning jämfört med 650 frågor 2008.
Antalet frågor till myndigheten som rör kreditupplysning och inkasso har således ökat.
På kreditupplysnings- och inkassoområdet tas dessutom ett stort antal telefonfrågor emot av
myndighetens handläggare på dessa områden."[/color]
Och här har ni på svart och vitt anledningen till varför de diarieförda ärendena är få,"15.1.4 Bedömning
Totalt sett har antalet inkomna frågor till Datainspektionen
som rör inkasso och kreditupplysning
ökat jämfört med tidigare trots att antalet diarieförda
frågor är få. Detta beror framför allt på att de flesta
frågor från allmänheten tas om hand av inspektionens
callcenter eller hänvisas per telefon till de handläggare
som är specialiserade på respektive rättsområde. I
dessa fall diarieförs inte frågorna. När ett inkasso- eller
kreditupplysningsföretag behöver ställa en fråga till
Datainspektionen brukar företaget nästan alltid vända
sig per telefon eller e-post till någon enskild tjänsteman
eftersom dessa företag har upparbetade kontakter med
de personer som handlägger ärenden på kreditupplysnings- och inkassoområdet.
Inte heller i detta fall diarieförs frågorna."Tittar ni vidare i årsredovisningen finner ni följande text,"15.7.2 Bedömning
Antalet klagomål har sjunkit sedan föregående år.
Minskningen kan eventuellt förklaras genom att
juristerna i callcenter tar hand om en stor mängd frågor
och klagomål som kan besvaras utan utredning, och
antalet frågor och klagomål som hanteras i callcenter
har ökat 2009. Den del av Datainspektionens webbplats
som innehåller information om inkasso tillhör också
den mest välbesökta delen av webbplatsen och många
enskilda får där svar på sina frågor som rör inkasso,
vilket i sin tur minskar antalet klagomål. I förhållande
till det antal inkassokrav som årligen skickas till gäldenärer
av inkassoföretagen är dock antalet klagomål få."Som ni ser i Svensk Inkassos nyhetsbrev (se länk i första inlägget) uttalar sig jurist Malin Fredholm nu år 2012 på följande vis,
"I förhållande till det antal inkassokrav som årligen skickas till gäldenärer av inkassoföretagen är dock antalet klagomål få"Och i årsrapporten från år 2009 påpekande datainspektionen följande,
"I förhållande till det antal inkassokrav som årligen skickas till gäldenärer av inkassoföretagen är dock antalet klagomål få."Som ni ser är det samma gamla fraser som man upprepar om och om igen år efter år där ingen tycks bry sig om att det finns bara EN enda tjänsteman som på fulltid arbetar med tillsyn och kontroll av inkassoverksamheten i Sverige. Ni hittar bandinspelningar på IntrumCleaners hemsida där tillsynschefen Catharina Fernquist som är den som avgör vilka anmälningar som skall utredas eller ej (hon är chef över jurist Malin Fredholm) visar tydligt att hon inte ens vet vad hon håller på med. Här har ni en direktlänk till en av våra inspelningar med henne,
http://youtu.be/5n0GvuVuClcOch läs även inlägget på IntrumCleaner som tydligt redogör för vad samtalet handlar om. Vidare ger er läsare en inblick i hur det "fungerar" på denna statliga myndighet. Vi kan berätta att anmälan lades ner av Generaldirektör Göran Gräslund med påståendet att ord står mot ord och Intrum Justitia klarade sig undan. Trots att det var bevisat att exempelvis Intrum Justitia ändrat om historiklistorna i efterhand och de tidigare utdragen inte stämde med de nya som gavs år 2012. (se länk)
http://intrumcleaner.nu/konsten-att-flytta-till-goteborg-utan-att-veta-om-det/Det Datainspektionen "glömmer" att berätta är att anmälningarna mot de numera över 200 inkassobolagen i Sverige är långt över 200 som jurist Malin Fredholm påstår - men som sagt DI "trollar bort" dessa i sin statistik. Därför är det av största vikt att ni ALLTID kräver ett ärendenummer och ALDRIG ringer DI per telefon för att göra en anmälan utan ALLTID gör denna per e-post.Frågan man kan ställa sig är hur länge detta skall få pågå? har det gått så långt att tjänstemän av jurist Malin Fredholms karaktär blivit vår tids nya adel som kan öppet beskydda parter i skuldindustrin utan minsta risk för repressalier?.