Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Snabb hjälp, jag tror KFM gjort bort sig  (läst 11906 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
johnan69
Jr. Member
**

Antal inlägg: 74

« skrivet: November 02, 2012, 12:43:33 »

Hej, Hänvisar till denna tråd:

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=6189.0

"Angående din invändning har sökanden inkommit med svar.
Du föreläggs att yttra dig över bifogade skrifter och komma in med eventuell bevisning som styrker din inställning.
Yttrandet ska ha inkommit KFM senast 14 november 2012. Om du inte hörs av inom föreskriven tid kan ärendet ändå komma att avgöras."

Nu till det jävliga i det hela:

Den 23/11 fick jag av KFM:
- sökanden har inte inkommit med yttrande, Kfm kommer att avgöra ärendet på de handlingar som finns i ärendet.
Men... I pappren jag fått KFM med sökandes bevis om påminnelser är det en stämpel med datumet 2012-10-19.

Hur fan kan det vara möjligt???
Och kan jag sätta åt dom???

Handläggare Karin Queckfelt....
Loggat
lesspåallt
Full Member

Antal inlägg: 152

« Svara #1 skrivet: November 02, 2012, 14:59:31 »

Ring up fogden och bestrid det hela då dom kommit in med yttrandet för sent..
Loggat
johnan69
Jr. Member
**

« Svara #2 skrivet: November 02, 2012, 15:05:02 »

Japp, ska göra det på måndag eftersom de har halvdag idag.
Loggat
Ollle
Full Member

Antal inlägg: 109

« Svara #3 skrivet: November 02, 2012, 17:19:33 »

Tänk på att inte enbart ringa, du måste skicka ett skriftligt bestridande också, annars kan du själv drabbas av formaliafel.

Smiley
Loggat
lesspåallt
Full Member

« Svara #4 skrivet: November 02, 2012, 17:35:06 »

Tänk på att inte enbart ringa, du måste skicka ett skriftligt bestridande också, annars kan du själv drabbas av formaliafel.

Smiley

Absolut.. glömde skriva att bestrida det skriftligt med
Loggat
johnan69
Jr. Member
**

« Svara #5 skrivet: November 05, 2012, 13:15:43 »

Fick svar:

Yttrandet inkom i tid, dock "skvalpade" det runt på kontoret innan det kom till mig, se ankomststämpel på borgenärens yttrande.

Vänligen

Karin Queckfeldt
Loggat
lesspåallt
Full Member

« Svara #6 skrivet: November 05, 2012, 17:10:15 »

Fick svar:

Yttrandet inkom i tid, dock "skvalpade" det runt på kontoret innan det kom till mig, se ankomststämpel på borgenärens yttrande.

Vänligen

Karin Queckfeldt

Fast den stämpeln går ju att fejka så det skulle jag inte godta
Loggat
johnan69
Jr. Member
**

« Svara #7 skrivet: November 05, 2012, 22:54:18 »

Vad ska man göra nu då?
Loggat
lesspåallt
Full Member

« Svara #8 skrivet: November 06, 2012, 01:20:19 »

Vad ska man göra nu då?
Bestrid och sedan begär ut en kopia på yttrandet och se om det är daterat från där det är skickat.. Försök läs i lagen om vad som gäller men samtidigt har du skriftligt på att det inga yttranden inte kommit in och det borde ju gälla. Att sedan fogden eller inkasso ev klantat sig är ju inte ditt problem egentligen om du förstår vad jag menar.
Loggat
larses60
Hero Member

Antal inlägg: 923

« Svara #9 skrivet: December 18, 2012, 17:51:08 »

"Skvalpat runt på kontoret" Det skulle jag göra en JO anmälan om...kfm är en myndighet som ska inkom-stämpla sin post och även se till att god ordning föreligger. De måste ha rutiner för sin post, eftersom detta rör sig om viktiga handlingar i din sak så anser då jag att kfm har brustit.

Att få rätt mot inkasso bara för att kfm klantat sig tror jag väl inte mycket på tyvärr eftersom inkassobolaget kan ju också resonera så, att de borde få rätt eftersom kfm klantat sig...men det är bara en spekulation från min sida...inkasso hade ju tydligen kommit in med sitt yttrande i tid, bättre kanske att attackera deras yttrande, men några rader till JO borde gå iväg.
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #10 skrivet: December 18, 2012, 17:57:15 »

"Skvalpat runt på kontoret" Det skulle jag göra en JO anmälan om...kfm är en myndighet som ska inkom-stämpla sin post och även se till att god ordning föreligger. De måste ha rutiner för sin post, eftersom detta rör sig om viktiga handlingar i din sak så anser då jag att kfm har brustit.

Att få rätt mot inkasso bara för att kfm klantat sig tror jag väl inte mycket på tyvärr eftersom inkassobolaget kan ju också resonera så, att de borde få rätt eftersom kfm klantat sig...men det är bara en spekulation från min sida...inkasso hade ju tydligen kommit in med sitt yttrande i tid, bättre kanske att attackera deras yttrande, men några rader till JO borde gå iväg.

Helt riktig Larses60! och den statliga tjänstemannen (som finns på Varningslistan),

Kronofogde Karin Queckfeldt

telefon 010-57 64 654.

Har nu ställt till ett helvete i över 15 personers ärenden - tyvärr har inte en enda av dessa JO-anmält henne ännu ... så hon fortsätter i samma stil här och nu.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Newbie
*

Antal inlägg: 15

« Svara #11 skrivet: December 18, 2012, 18:21:27 »

Hej,

du borde bestrida, eller acceptera via vissa kriterier. (Ej stå under, förstå dessa, betyder att du ger dessa rätt att handla som dom gör).

Skulle själv ställa detta som Under vilken juristriktion agerar ni under och att du vill se styrkning av detta, då all kommersiell handel skall ha ett kontrakt i botten... Kräv att se orginalet... Detta kommer dom aldrig visa upp... Gör dom det, godtar AB Kronofogden, att dessa agerar under ett förräderi.

Sedan om dessa kräver betalning, be om en signerad faktura... Kommer dessa heller ej ge dig, då det är förräderi av en tjänsteman att agera på detta sätt...

Fråga dessa sen efter "person", uppvisa ett signerat personbevis120 (Finns att få gratis på Skatteverket, kräv att få detta certifierat(Stämpel och signatur)).

En domstol skulle aldrig låta dig komma innanför dörrarna, i en sådan förhandling... Då du redan där påvisar att skynket KFM agerat under saknar validitet, laga rätt.

Har gjort detta själv och vet detta funkar... Ingen har kommit efter detta på många år nu att kräva saker... hehehe

/ I fred och <3!

Loggat
johnan69
Jr. Member
**

« Svara #12 skrivet: December 24, 2012, 09:41:58 »

Hej,

du borde bestrida, eller acceptera via vissa kriterier. (Ej stå under, förstå dessa, betyder att du ger dessa rätt att handla som dom gör).

Skulle själv ställa detta som Under vilken juristriktion agerar ni under och att du vill se styrkning av detta, då all kommersiell handel skall ha ett kontrakt i botten... Kräv att se orginalet... Detta kommer dom aldrig visa upp... Gör dom det, godtar AB Kronofogden, att dessa agerar under ett förräderi.

Sedan om dessa kräver betalning, be om en signerad faktura... Kommer dessa heller ej ge dig, då det är förräderi av en tjänsteman att agera på detta sätt...

Fråga dessa sen efter "person", uppvisa ett signerat personbevis120 (Finns att få gratis på Skatteverket, kräv att få detta certifierat(Stämpel och signatur)).

En domstol skulle aldrig låta dig komma innanför dörrarna, i en sådan förhandling... Då du redan där påvisar att skynket KFM agerat under saknar validitet, laga rätt.

Har gjort detta själv och vet detta funkar... Ingen har kommit efter detta på många år nu att kräva saker... hehehe

/ I fred och <3!

Ärendet preskriberat, dock inte p.ga av slarvet, men det kan ha hjälpt.

Jag ska ta kontakt med hennes Chef  Åsa Eriksson!
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: