Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jimmy Collin, Svea Inkassos svar på P. Hellman?  (läst 2032 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Admin
Administrator
Hero Member
Inloggad Inloggad

Antal inlägg: 3754

« skrivet: Oktober 10, 2012, 00:31:15 »

Sedan ungefär ett år så har en Jimmy Collin på Svea Inkasso i Stockholm försökt att släcka ner Fattiga Riddare!

Det hela började med att vi hade vårt dåvarande kontor med tillhörande el.
Gävle Energi var vår elleverantör som strulade med utskicket av fakturor ständigt.
Dom envisades att skicka fakturor till andra adresser (som vi aldrig ens haft med att göra!)
varför vi hela tiden fick ringa till Gävle Energi och begära summa och OCR-nummer per telefon för att kunna betala.

Några räkningar blev något försenade pga deras ständiga strulande (finns väl dokumenterat)
Efter en hel del skriftväxling per mail samt telefonsamtal så beslöt vi att byta elleverantör till Umeå Energi.
Detta vägrade Gävle Energi först gå med på, men efter att ha påtalat vad som gäller enligt lag så gav dom till slut med sig.

Svea Inkasso, med Jimmy Collin i spetsen, skickade ut ett flertal felaktiga inkassokrav, där summor inte stämde och det var
problem med att Gävle Energi inte meddelade inbetalningar dom fått.

Nåväl, elbolag byttes och allt var frid och fröjd. Vi hade fått sluträkning (per telefon!) av en Agneta Klang på Gävle Energi
så vi betalade in detta. (denna Agneta Klang är ett kapitel för sig, men det orkar jag inte gå in på just nu.....  Grin)

Döm om vår förvåning då Svea Inkasso skickade ut ett inkassokrav på några hundra till i kapitalbelopp efter detta trots att allt var betalt!!
Vi kontaktar Jimmy Collin som menade att det är han som bestämmer vad som är betalt eller inte, och varken jag eller Gävle Energi
skulle lägga oss i det.... Ehh, ja eller hur.....  Roll Eyes

Hmm, några samtal med Gävle Energi, och sen hade det löst sig trodde vi! Gävle Energi skulle kontakta Jimmy Collin på Svea Inkasso och se till
att han la ner sitt påstådda krav. Detta var någon gång i februari-mars i år.

Okej, allt äntligen lugnt! Cool
Tills idag!!!  Angry
Vid 19-tiden knackade det på dörren till vår lägenhet och där stod en trevlig (jo, faktiskt!!) delgivningsman från Kronofogden.
Han inledde samtalet med att berätta att han arbetar hos Kronofogden och hade ett betalningsföreläggande som han ville att jag skulle skriva under.
Sen fortsatte han med att det såg väldigt konstigt ut, eftersom det inte finns något kapitalbelopp, utan endast kostnader.
Jag kollade på det och utbrast, men snälla nån, detta har jag ju stridit mot Jimmy Collin (och bestridit!!) flera gånger sedan uppbrottet med Gävle Energi.

Nu väntar en match mot Jimmy Collin och Svea Inkasso, och vi kommer inte att spara på krutet! Vi har en hel arsenal av dokumentation att ta till som bevisning, så jag ser det hela som ett rent nöje! Svea Inkasso är ju inte direkt okända för sina klipp- och klistra-lekar, men det kan dom gärna få hålla på med! Då jag, och mina medarbetare, har för vana att dokumentera både det ena och det andra så oroar vi oss inte så mycket. (inte jag i varje fall!) Klipp- och klistra-lekar hör till dagisåldern, vi snackar ÄKTA bevis! Så vi hoppas nu att inte Svea Inkasso hoppar av det hela, utan låter det bli en strid i domstol!  Wink Grin Cool Evil

(efter att jag hade skrivit på delgivningen så fortsatte vi samtala ett tag.
Fick tex höra honom berätta att det ofta händer att inkassobolagen skickar betalningsföreläggande på felaktiga och bestridna/tvistliga fordringar, vilket dom på Kronofogden började vara rätt trötta på.)
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 1942

Hemsida
« Svara #1 skrivet: Oktober 10, 2012, 07:57:49 »

Give him hell Admin Evil

Vi på IntrumCleaner vet hur Svea Inkasso (ekonomi) älskar att klippa & klistra som du kan höra samt läsa om här,

http://intrumcleaner.nu/svea-inkasso-ab-konsten-att-klippa-klistra-for-att-fa-klirr-i-kassan/

Dock låter statliga tillsynsmyndigheten Svea Inkasso glatt fortsätta att begå bedrägeri på bedrägeri utan att bry sig ... är inte Sverige för fantastiskt?
Loggat

IntrumCleaner - Ocensurerade bevis och fakta om skuldindustrin.

http://intrumcleaner.nu
https://twitter.com/IntrumCleaner
http://www.facebook.com/pages/IntrumCleaner/225449794190794

"Det enda ondskan behöver för att segra, är att de goda ingenting gör"
Fattig Menrik
Full Member

Antal inlägg: 145

« Svara #2 skrivet: Oktober 10, 2012, 08:50:43 »

Om beloppet är noll, då går det väll snart att lösa denna "skuld" antar jag?
Går det att göra en överskrivning via bank av säg 0,01 öre?
För att kanske banken vägrar överskriva 0 kronor.
Detta är ju per definition omöjligt med tanke på våra jordiska fysiska lager.
Fast bankarna skapar pengar utav tomma intet, så man vet aldrig.

Hypotes: SVEA äger en skuld av SEK 0
Du står för kostnader angående indrivningen.
Mowahaha de parasiter har redan sen länge bortglömt lite ära inom handelsrätten, men lägre än det här kan de väll inte gå.

Have fun!  Grin

Loggat

Socialdepartementet : "...det skulle vara slöseri med skattebetalarnas pengar att låta lagrådet undersöka om den blivande lagen är laglig"

"Jag har jobbat ett helt liv, betalat skatt, trott på politiker och pensionsystemet.
Nu när leveransen ska ske kommer inga pengar!" Hebbe
Mikey65
Jr. Member
**

Antal inlägg: 54

« Svara #3 skrivet: Oktober 10, 2012, 09:20:51 »

Give him hell Admin Evil

Vi på IntrumCleaner vet hur Svea Inkasso (ekonomi) älskar att klippa & klistra som du kan höra samt läsa om här,

Jag och frugan älskar också att klippa & klistra, så på fredag blir det lite vin och vi tänkte använda Svarstalongen på breven från Svea eftersom dom är så vänliga att betala portot. Vi klipper bara bort ärende nummer och låter fantasin flöda sen. Svea Inkasso kommer få 13 svarstalonger från oss nästa vecka hoppas fler kan börja med det hålla inkasso lite upptagna. (ge dom jobb). Och det är gratis!!  Grin
Loggat
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 857

« Svara #4 skrivet: Oktober 10, 2012, 09:31:47 »

Give him hell Admin Evil

Jag och frugan älskar också att klippa & klistra, så på fredag blir det lite vin och vi tänkte använda Svarstalongen på breven från Svea eftersom dom är så vänliga att betala portot. Vi klipper bara bort ärende nummer och låter fantasin flöda sen. Svea Inkasso kommer få 13 svarstalonger från oss nästa vecka hoppas fler kan börja med det hålla inkasso lite upptagna. (ge dom jobb). Och det är gratis!!  Grin

Var är Gilla-knappen  Grin
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
man
Newbie
*

Antal inlägg: 22

« Svara #5 skrivet: Oktober 10, 2012, 09:59:35 »

Det här ska bli intressant att följa. Lycka till!
Loggat

Klarat mig med andan i halsen.
Familj, vänner och kommunens budget- och skuldrådgivare gjorde för mig vad jag inte klarade själv.
Nu är jag så jävla rädd för att råka åka dit igen.

Mannen på bilden är Groucho Marx, 85 år gammal. Leve Groucho.
Fattig Menrik
Full Member

« Svara #6 skrivet: Oktober 10, 2012, 10:09:08 »

"Vi klipper bara bort ärende nummer och låter fantasin flöda sen"
Vilket grym fynd  Grin

Var förbered dock att de kan vara väldig kreativa med lagar.
Till exemple: vad som kan prövas som "dokumentförfalsking" mm kan tolkas av dem som "daglig rutin- och policy" (inklusiv bonus!)

Bumpa trådet kan kanske fungera som Gilla Knappen?
Det här ska stå på sidan ett året ut eller ...?
 Wink
Loggat

Socialdepartementet : "...det skulle vara slöseri med skattebetalarnas pengar att låta lagrådet undersöka om den blivande lagen är laglig"

"Jag har jobbat ett helt liv, betalat skatt, trott på politiker och pensionsystemet.
Mikey65
Jr. Member
**

Antal inlägg: 54

« Svara #7 skrivet: Oktober 10, 2012, 14:03:25 »

Så nu är det laddat för helgen (bifogad fil) Ska till bokhandeln i morron och köpa tipex och tejp, sen blir det av till bolaget och köpa en dunk för 159:- Några förslag på namn på svarstalongerna bara meddela.  Grin Evil
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member
Inloggad Inloggad

« Svara #8 skrivet: Oktober 10, 2012, 14:24:04 »

Hahahaha, kör hårt!  Grin Grin Grin
Loggat
Fattig Menrik
Full Member

« Svara #9 skrivet: Oktober 10, 2012, 14:52:44 »

Haha
"Några förslag på namn på svarstalongerna bara meddela"
Jag hörde följande nån gång, som låter spännande:
"Ej kontrakterad transaktion"
 Grin
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member
Inloggad Inloggad

« Svara #10 skrivet: Oktober 18, 2012, 11:34:11 »

Sedan ungefär ett år så har en Jimmy Collin på Svea Inkasso i Stockholm försökt att släcka ner Fattiga Riddare!

-----------

Nu väntar en match mot Jimmy Collin och Svea Inkasso, och vi kommer inte att spara på krutet! Vi har en hel arsenal av dokumentation att ta till som bevisning, så jag ser det hela som ett rent nöje! Svea Inkasso är ju inte direkt okända för sina klipp- och klistra-lekar, men det kan dom gärna få hålla på med! Då jag, och mina medarbetare, har för vana att dokumentera både det ena och det andra så oroar vi oss inte så mycket. (inte jag i varje fall!) Klipp- och klistra-lekar hör till dagisåldern, vi snackar ÄKTA bevis! Så vi hoppas nu att inte Svea Inkasso hoppar av det hela, utan låter det bli en strid i domstol!  Wink Grin Cool Evil
J*vla skit!!!  Angry Angry Angry

Det blir inte den efterlängtade rättsprocessen mot Jimmy Collin och Svea Inkasso!!!  Undecided

Det fega kräket har återkallat sin talan efter vårt bestridande......
Målet är därför avskrivet.

Positivt i och för sig, men det hade varit trevligt med en match i rättsalen för att där påvisa hur oseriösa Svea Inkasso är.
Loggat
lesspåallt
Full Member

Antal inlägg: 151

« Svara #11 skrivet: Oktober 18, 2012, 12:17:57 »

Fega jävlar.. Hade varit kul o se vad som hänt i rätts salen annars  Grin
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2901

raising hell against injustice

« Svara #12 skrivet: Oktober 18, 2012, 17:53:39 »

-----------

J*vla skit!!!  Angry Angry Angry

Det blir inte den efterlängtade rättsprocessen mot Jimmy Collin och Svea Inkasso!!!  Undecided

Det fega kräket har återkallat sin talan efter vårt bestridande......
Målet är därför avskrivet.

Positivt i och för sig, men det hade varit trevligt med en match i rättsalen för att där påvisa hur oseriösa Svea Inkasso är.

De är alltså tappande part genom sin återkallan?
Hoppas du/ni hade mycket kostnader under ärendet. (18:1 RB...)
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
Admin
Administrator
Hero Member
Inloggad Inloggad

« Svara #13 skrivet: Oktober 18, 2012, 19:39:40 »

Men gäller det på kronofogde-planet?  Huh?

Jag bestred betalningsföreläggandet, och då fick Svea Inkasso välja om dom ville låta det gå vidare för avgörande i tingsrätten, men valde alltså i det läget att återkalla....
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2901

raising hell against injustice

« Svara #14 skrivet: Oktober 18, 2012, 20:46:34 »

Men gäller det på kronofogde-planet?  Huh?

Jag bestred betalningsföreläggandet, och då fick Svea Inkasso välja om dom ville låta det gå vidare för avgörande i tingsrätten, men valde alltså i det läget att återkalla....

Ah. Jag trodde det var redan i rätten. My bad.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: