Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Delgiven i brevlådan utan underskrift  (läst 22083 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
rallon
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 2


« skrivet: Oktober 04, 2012, 20:52:09 »

Hade 2 delgivningsbrev i brevådan efter en längre tids bortavaro som jag ombads skriva på, dessa var lämnade av en delgivningsman.
När jag kom hem nästa gång efter 3 veckor låg ett brev i lådan där det stod att nu var jag delgiven.
Jag har inte träffat någon delgivningsman eller skrivit på nåt. Får det gå till så?
Loggat
Patrik1
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1704



« Svara #1 skrivet: Oktober 04, 2012, 21:39:42 »

Om det är en delgivning från KFM så har du blivit "spikad" vilket är en delgivning.

Vem är brevet från? Vem har delgivit dig?

Det är ett brott att utge sig som stämningsman om man inte är det.
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
rallon
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 2


« Svara #2 skrivet: Oktober 07, 2012, 22:37:46 »

Spikning,är det samma sak som att lägga delgivningen i mitt brevnedkast och skriva att nu är du delgiven, detta för att jag inte är anträffbar!?
Det var KFM som hade lämnat den, går det att överklqga
Loggat
Patrik1
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1704



« Svara #3 skrivet: Oktober 08, 2012, 12:27:02 »

Spikning,är det samma sak som att lägga delgivningen i mitt brevnedkast och skriva att nu är du delgiven, detta för att jag inte är anträffbar!?
Det var KFM som hade lämnat den, går det att överklqga


Att lägga den i brevlådan är en "spikning" när dom påpekar att du med detta brevet är delgiven.

Överklaga själva delgivningen är ingen vits eller ens går. Iom det så bekräftar du ju att du tagit emot brevet.  Wink

Men däremot kan du kika närmare på vad dom delgivit dig för nånting och eventuellt bestrida det.
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
lesspåallt
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 152


« Svara #4 skrivet: Oktober 08, 2012, 19:00:03 »

Spikning,är det samma sak som att lägga delgivningen i mitt brevnedkast och skriva att nu är du delgiven, detta för att jag inte är anträffbar!?
Det var KFM som hade lämnat den, går det att överklqga

När fogden spikar någon så får dom lägga delgivningen som dom gjort i ditt fall i brevnedkastet och du räknas som delgiven.
Dom har förmodligen försökt nå dig men inte lyckats och då har dom fått spika delgivningen istället..
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: