Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Uppgift om skuldrådgivare???  (läst 4205 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ollle
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 109



« skrivet: September 22, 2012, 15:51:53 »

I ansökan för skuldsanering finns ett avsnitt där man skall uppge om man haft hjälp av kommunens skuld- och budetrådgivare. Namn och telefonnummer ska finnas med.

Varför skall man uppge detta?
Har man någon fördel av detta, kanske att ansökan får mer tyngd?
Eller det kanske t.om. är en nackdel, saneringsenheten och rådgivaren kan prata ostört över mitt huvud?

Vad säger panelen?

 Undecided
Loggat
Gadreel
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 821


Hemsida
« Svara #1 skrivet: November 08, 2012, 21:52:40 »

Det finns också en ruta för om man vill att kopior på alla handlingar ska skickas till skuldrådgivaren. Det är ett sätt att hålla BUS uppdaterad vad som händer, om man vill det. Många vill prata med sina budgetrådgivare om handlingar de får från KFM.

Ger det en särskild tyngd till ansökan att ha upprättat den tillsammans med BUS? Nja, det innebär vanligtvis att ansökan är lite mer grundligt gjord än om en gäldenär gjort den själv hemma vid köksbordet.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: