Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Varningslistan över tjänstemän på Kronofogdemyndigheten  (läst 63414 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« skrivet: September 12, 2012, 11:25:08 »

Detta är Varningslistan på personal inom Kronofogdemyndigheten, vi på IntrumCleaner börjar nu denna tråd med att lägga ut namn på de tjänstemän som begått samt begår en mängd verifierade tjänstefel och tydligt bevisat att de inte opartiskt samt på ett erforderligt vis utreder ärenden. Om du utsatts för fel av andra tjänstemän inom Kronofogdemyndigheten så skriv deras namn i tråden och varna andra!

Och glöm inte att göra en anmälan till Justitieombudsmannen mot den tjänsteman som utsatt dig för brott! Anmälan kan man göra per e-mail och hur ni går tillväga finner ni här,

http://www.jo.se/Page.aspx?MenuId=13&ObjectClass=DynamX_Documents&Language=sv
________________________________________

Enhetschef Bengt Ekö

Enhetchef för Kronofogdens allmänna enhet i jönköpingsregionen - Han har trots vetskap om att man begått tjänstefel mot privatpersoner valt att se genom fingrarna med detta.

________________________________________

Kronofogde Karin Queckfeldt

telefon 010-57 64 654.

________________________________________

Pernilla Jakobsson, Enheten för summarisk process (SUPRO).

Tel: 010-5776450

Denna statliga tjänsteman som sitter på den viktigaste enheten inom KFM klarar inte ens av att skriva rätt personnummer!

________________________________________

Margaretha Rosengren - Södra verkställighetsavdelningen

Södra verkställighetsavdelningen
Box 306
Västervik


________________________________________

Annamaj With Hultin

010-576 07 11

Yttrar sig till Tingsrätten utan att ens sätta sig in i ärenden (flera fall rör PayEx)

________________________________________

Marcus Nord, Verksamhetsområde 2, Juristenheten

Telefon: 010-575 69 58

Denna jurist på KFM har utsatt flertal personer för felaktiga beslut och yttranden till Tingsrätten, och trots att han fått skriftlig bevisning på att inget stämmer i underlaget från inkassobolagen. Har denna avart inom KFM ignorerat bevisningen trots att det framgår att sökande inte ens är korrekt sökande i underlaget och personnummer inte ens stämmer.

Han har uppvisat en total avsaknad av förståelse för att det är människor bakom varje ärende han handlägger, där deras liv och framtid kan krossas genom hans beslut. Trots att han informerats om detta så fortsätter han precis som innan. Vi har bandinspelning samt skriftlig bevisning mot honom.

________________________________________

Enhetchef Peter Kabbenäs

Telefon: 010-572 26 14
E-post:peter.kabbenas@kronofogden.se

Denna enhetschef på KFM, är ansvarig chef över Marcus Nord och trots han delgivits full bevisning på hans grova tjänstefel låter Peter Kabbenäs allt fortgå utan minsta åtgärd. Han vägrar nu även besvara brev  och telefonsamtal till honom, denna avart inom KFM är direkt ansvarig till att 10 000-tals gäldenärer utsätts för felaktiga beslut och yttranden från KFM. Vi har bandinspelning samt skriftlig bevisning mot honom.


________________________________________

Mikael Lundholm, Juristenheten

Juristenheten,
Juristteam Norr 010-577 64 22


________________________________________

Kronofogde Sune Persson

Norra Verkställighetsavdelningen. 010-576 07 07

________________________________________

Maj-Lis Kula

Norra enheten 3.
010-572 71 80


________________________________________

Helene Säfvenberg

betalningsföreläggandeenheten, Piteå


________________________________________

Anette Larsen


Enheten för summarisk process (SUPRO) Tel: 010-573 18 40


________________________________________


Anna Jansson pressombud, kommunikatör på Kronofogden (Karlstad).

Denna statliga tjänsteman är extra intressant eftersom hon har nära kontakt med Riksförbundet Insolvens och dess ordförande Lena Nordqvist. Och på Insolvens numera stendöda forum finner vi att den statliga tjänstemannen Anna Jansson har sin egna tråd "FRÅGA KRONOFOGDEN".

http://www.insolvens.se/forum/viewforum.php?f=53

Där denna "kompetenta" tjänsteman tidigare påpekat exempelvis följande i Värmlands Folkblad,

"På kronofogdemyndigheten arbetar man inte enbart med att driva in skulder. Förebyggande arbete som ska förhindra att människor fatsnar i skuldfällan är en viktig del av verksamheten.
– Ett av våra mål är att halvera antalet gäldenärer till 2012, säger Anna Jansson."

Hela artikeln "Fogden ska mäta ut mer", hittar ni här:

http://www.vf.se/node/851

Insolvens väljer verkligen fina tjänsteman att samarbeta med ...

Vi på IntrumCleaner varnar därför alla skuldsatta att ni inte skall ta hennes råd som 100 % sanna, eftersom denna tjänsteman har stora problem att följa med i vad KFM sysslar med och tvekar inte att ge desinformation till massmedia ...


________________________________________

Handläggare Niclas Blom

Kronofogdemyndigheten
Betalningsföreläggande
Falun

________________________________________

Handläggare Linda Fält

Kronofogdemyndigheten
Centralenheten
Falun


________________________________________

Anders Nilsson - SVA, enhet 4

Kronofogden
SVA, enhet 4

Telefon: 010-5722628

________________________________________

Handläggare Carina Malmborg

Kronofogden
SUPRO
Karlskrona

________________________________________


Handläggare Anders Böök

Kronofogden
TEAM 1250-20

________________________________________

Handläggare Mirela Dzanic

Kronofogden
Team 1250-20

________________________________________

Handläggare Asiye Sel


________________________________________

Kronofogde Enar Johansson


Team 0105-50
Oförmögen till att göra korrekta bedömningar av saklegitimitet på fodringar.

________________________________________

Elisabeth Johansson

Team 0710-22

Har missat grova fel i handläggningen av ärenden.


________________________________________

Inger Torstensson

Team 0710-22

Har "missat" flertal olika saker - senast ett fax med bestridan vilket leder till stora problem för gäldenärer.

________________________________________

Göran Almér

Team 1250-1

Har missat grova fel i historiklistorna där gäldenärer åsamkas ekonomisk skada.

________________________________________

Berndt Karlsson

Team 0620-23

Inblandad i konstigheter rörande banker där gäldenär utsatts för grova fel.

________________________________________

Carina Andreasson

Team 1250-03

Oförmögen till att hantera ärenden korrekt (allra helst ärenden rörande skuldebrev).


________________________________________

Ann-Christin Ekelöf

Verkställighet Sydost
010-5722641

________________________________________

Irene Erlandsson

Verkställighet Sydost

________________________________________

Maria Karlsen

Juristenheten
010-5723716

Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #1 skrivet: September 12, 2012, 16:26:16 »

Petra Rydahl

Team 1250-09 (1250-16).

Har upprepade gånger ställt till en röra i ärenden som berör Lindorff.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #2 skrivet: September 22, 2012, 11:25:12 »

Camilla Schenström

Har uppvisat sig vara oförmögen att följa de regler som en tjänsteman skall följa. Och tvekar inte att i både tal och skrift yttra sig medvetet osant.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #3 skrivet: September 22, 2012, 11:26:23 »

Lena Moberg

Har uppvisat sig vara oförmögen att följa de regler som en tjänsteman skall följa. Och tvekar inte att i både tal och skrift yttra sig medvetet osant. Vidare har begärt ut uppgifter som hon enligt lag inte har rätt att begära ut.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #4 skrivet: September 23, 2012, 19:52:49 »

Carina Karlsson
Handläggare
Team 0620-25
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #5 skrivet: September 23, 2012, 19:53:49 »

Lennart Eriksson
Team 1410-16
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #6 skrivet: September 23, 2012, 19:55:05 »

Maria Cardell Stierna
Team 0105-50
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #7 skrivet: September 23, 2012, 19:56:42 »

Andreas Bäckbro
Kronofogde
Team 0105-50
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #8 skrivet: September 23, 2012, 19:58:59 »

Åsa Engfeldt
Team 0010-01
Rättelseteamet
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Kraft
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 154



« Svara #9 skrivet: September 24, 2012, 22:54:40 »

Denna lista borde ju heta svarta listan,fruktansvärt vilka rötägg det finns Evil
Loggat

Orsaken till alla negativa känslor är en störning i kroppens energisystem.
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #10 skrivet: Oktober 21, 2012, 08:24:52 »

Maria Cronhamre
Juristenheten Mellersta Väst
010-5790115

Har visat sitt jäv till inkassobolag som Intrum Justitia där hon helt går på deras linje utan att kontrollera om det exempelvis är sant eller ej att kravbrev skickats ut. Hon hänvisar direkt till NJA 2007 s.157, ÖÄ 557-10 samt ÖÄ 311-11 (vilket hon antagligen lärt sig av inkassobolagen). Vidare är det bevisat att denna "jurist" inte ens förstår vad en korrekt denuntiationskedja är för något.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
larses60
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 923


« Svara #11 skrivet: Oktober 25, 2012, 18:05:57 »

Med så många rötägg inom denna myndighet, så är det ju inte så konstigt att människor inte vågar kontakta kfm. Har fan i mig själv ont i magen då jag ska ringa dit....kfm borde skicka sina medarbetare till en riktig ordentlig charmkurs...
Loggat
Kraft
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 154



« Svara #12 skrivet: Oktober 25, 2012, 20:26:01 »

Med så många rötägg inom denna myndighet, så är det ju inte så konstigt att människor inte vågar kontakta kfm. Har fan i mig själv ont i magen då jag ska ringa dit....kfm borde skicka sina medarbetare till en riktig ordentlig charmkurs...

Ja du larses60 det är ju individer som inte vet vem dom är själva,fyllda med inre konflikter och negativa inre ilskor och fördömanden på andra, när det är i själva verket handlar om dom själva och är då oförmögna att ta ansvar för sig själva, i stället för att ta hand om sitt eget inre kaos så projiseras då sitt eget skit på andra medmänniskor,när jag sökte skuldsanering år 2006 och jag nästan dagligen hade kontakt med kfm telefonledes för att reda ut min situation,så talade jag obehindrat med olika handläggare där,men när det blev avslag på min ansökan,ringde jag genast upp en handläggare som visade sig vara helt oförmögen att förstå andra människor,denne oerfarne kronolle försökte skuldbelägga mig och kränka mig,men vad han inte visste vem han hade att göra med(synd att jag inte har hans hela namn till förfogande) men Fhilip var hans namn,dessutom var det en pojkspolning som försökte vara lustig över andras bekostnad,jag läxade upp denna yngling och talade om för han vad vett och etikett var för något,en riktig snorvalp mig kunde han ej störa mig längre,så stå på er RIDDARE.
Loggat

Orsaken till alla negativa känslor är en störning i kroppens energisystem.
johnan69
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 74


« Svara #13 skrivet: Oktober 26, 2012, 10:48:42 »

Hej,
Jag undrar vad Karin Queckfeldt gjort/gör för tjänstefel.
Jag har henne i två ärenden gällande  preskription.
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #14 skrivet: Oktober 27, 2012, 06:20:40 »

Hej,
Jag undrar vad Karin Queckfeldt gjort/gör för tjänstefel.
Jag har henne i två ärenden gällande  preskription.

Karin Queckfeldt - tillhör den kategori som tyvärr det blir fler och fler av inom statliga myndigheter som Kronofogden, Datainspektionen samt Socialtjänsten. De är förhållandevis unga 20-40 år, har tidigare ingen erfarenhet av det arbete de ger sig in i. Tjänstemannen Karin har upprepade gånger i gäldenärers ärenden visat sig oförmögen till att förstå vad saklegitimitet på fordringar är för något och tar ständigt inkassobolagens parti direkt.

Där de människor som råkat ut för hennes agerande - bittert fått sin ekonomi samt framtid raserad på grund av hennes beslut. Frågan man kan ställa sig är hur länge vi skuldsatta skall få agera försökskaniner åt nyanställda tjänstemän som inte ser människor utan bara ärenden ...

Not. Queckfeldt har agerat Tingsrättnotarie i Eskilstuna Tingsrätt så om ni har henne som handläggare/utredare på Kronofogdden bör man välja en annan Tingsrätt om man vill ha en gnutta chans till rättvisa.

Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: