Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Varningslista över tjänstemän på Datainspektionen  (läst 11094 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« skrivet: September 12, 2012, 08:59:45 »

Detta är Varningslistan på personal inom Datainspektionen, vi på IntrumCleaner börjar nu denna tråd med att lägga ut namn på de tjänstemän som begått samt begår en mängd verifierade tjänstefel och tydligt bevisat att de inte opartiskt utreder anmälningar mot inkassobolagen. Om du utsatts för fel av andra tjänstemän inom Datainspektionen så skriv deras namn i tråden och varna andra!

Och glöm inte att göra en anmälan till Justitieombudsmannen mot den tjänsteman som utsatt dig för brott! Anmälan kan man göra per e-mail och hur ni går tillväga finner ni här,

http://www.jo.se/Page.aspx?MenuId=13&ObjectClass=DynamX_Documents&Language=sv

_________________________________________

Jurist Gunilla Öberg
tfn 08-657 61 37

Flera klagomål har kommit in mot Jurist Gunilla Öberg på Datainspektionen där hon verkar vara en kopia av sina kollegor när det kommer till att utreda anmälningar mot inkassobolag (mestadels Lindorff, Alektum) med andra ord döv, blind och meningslös. Länk till ett exempel på hur hon arbetar,

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=5859.0

_________________________________________

Generaldirektör Göran Gräslund (har hastigt avgått år 2013)

E-post: goran.graslund@datainspektionen.se

Denna Generaldirektör har medvetet nedlagt anmälningar och omprövningar rörande inkassobolagen i Sverige. Han har vid upprepade tillfällen tillsett att inkassobolagen getts fördelar samt att privatpersoner som gjort anmälningar EJ får en opartisk bedömning av sin anmälan. Bevisning mot Generaldirektör Göran Gräslund finner du i mängd på IntrumCleaners hemsida.

_________________________________________

Avdelningsdirektör Håkan Meurling (har hastigt avgått år 2013)

tfn 08-657 61 34
E-post: hakan.meurling@datainspektionen.se

Denna Avdelningsdirektör har i över 20 års tid samarbetat med inkassobolagen i Sverige, han är ökänd för att missköta utredningar och tillsyn av inkassobolagen vidare har han ett nära samarbete med Svensk Inkasso. Bevisning mot avdelningsdirektör Håkan Meurling finner du på IntrumCleaners hemsida.

_________________________________________

Tillsynschef Catharina Fernquist

E-post:catharina.fernquist@datainspektionen.se

Denna tillsynschef som är ansvarig för Teamet för näringsliv vars ansvarsområden är Inkasso , Kreditupplysning, Kronofogdens register, Bank, Försäkringsbolag , Kunder, Medlemmar , Direktreklam inser de flesta av er som redan råkat ut för felaktigheter samt brott att denna tillsynschef sköter sitt jobb lika bra som en blind fotbollsmålvakt. Bevisning mot denna tillsynschef finner du IntrumCleaners hemsida.

_________________________________________

Chefsjurist Hans-Olof Lindblom

tfn 08-657 61 51
E-post: hans-olof.lindblom@datainspektionen.se

Denna chefsjurist har trots att han blivit delgiven både bandinspelning samt skriftlig bevisning, där det tydligt framgår att avdelningsdirektör Håkan Meurling begått grovt tjänstefel upprepade gånger. Valde denna chefsjurist att ändå i nära samarbete med Generaldirektör Göran Gräslund samt tillsynschef Catharina Fernquist mörklägga all bevisning och försöka tysta ner hela historien. Bevisning mot denna chefsjurist finner du på IntrumCleaners hemsida.

_________________________________________

Jurist Malin Fredholm

E-Post: malin.fredholm@datainspektionen.se

Denna jurist har i nära samarbete med både Håkan Meurling samt Generaldirektör Göran Gräslund medverkat till att nedlägga 100-tals anmälningar mot inkassobolagen felaktigt. Och precis som ovan nämnda personer har hon visat sig oförmögen att jämföra utdrag från Skatteverkets folkbokföring med utdrag från inkassobolagen. Bevisning mot denna jurist finner du på IntrumCleaners hemsida. Samt här har du som läsare ett exempel på hur hon beskyddar Intrum Justitia,

http://youtu.be/pkA8liovbwQ

_________________________________________
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #1 skrivet: September 12, 2012, 14:24:49 »

Jurist Camilla Sparr

Upplysningstjänsten.

Har upprepade gånger när anmälningar lämnats in till DI, hänvisat till anmälarna att de skall ta kontakt med det inkassobolag som de anmält! Vidare tycks hon sakna helt kunskap om vad god inkassosed samt inkassolag 1974:182 är för något. Där över 26 stycken personer har kontaktat oss på IntrumCleaner med klagomål på hur hon agerat.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #2 skrivet: Maj 24, 2013, 13:00:17 »

Ett nytt stolpskott har kommit in bland tjänstemännen på Datainspektionen där flera redan tidigare började varna för tjänstemannen Henriette Wejdmark som tydligen gör allt för att bli en blåkopia av Håkan Meurling (avgick i år), jurist Malin Fredholm, Generaldirektör Göran Gräslund (avgick i år) samt Catharina Fernquist. Där hon nu är den som lägger ner alla anmälningar som inte ovanstående rötägg inom DI vågar lägga ner själva längre eftersom de är inblandade upp över öronen.

Nedan har ni länk till bevis som skickades in mot Intrum Justitia i en anmälan som tjänstemannen Henriette lade ner senast idag med dnr 342-2013.

http://intrumcleaner.nu/ett-exempel-pa-hur-datainspektionen-utreder-anmalningar-mot-intrum-justitia/

Och där hon skickade ut följande beslut idag (efter att vi på IC klagade på att DI låter anmälningar ligga orörda på Twitter),




Information om ditt klagomål mot Intrum Justitia Sverige AB

Ni har kontaktat Datainspektionen och klagat på Intrum Justitia Sverige AB
(Intrum). Vi har gått igenom klagomålet och kommit fram till att vi inte har
något ytterligare att tillägga än det vi redan svarat i ärendena med
diarienummer 1227-2012 och 1570-2012.
Klagomålsärendet avslutas hos oss.

Henriette Wejdmark



Där ni ser att INGA bevis är tillräckliga för att få Datainspektionens "opartiska" tjänstemän att tillse att inkassobolag som Intrum Justitia följer lag och rätt. Eftersom de ger dom frikort att göra vad fan de vill.

Henriette Wejdmark hamnar från idag på Varningslistan! i "gott" sällskap med de tidigare tjänstemännen som redan finns där.

/IntrumCleaner
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #3 skrivet: Juli 02, 2013, 13:50:34 »

Vi laddar idag upp en bandinspelning med jurist Henriette Wejdmark (som tyvärr många av er redan råkat ut för!) där ni kan höra hur hon tillser att möjligheterna till att överklaga deras beslut till Förvaltningsrätten suddas ut ...

Länk till dagens bandinspelning med tjänstemannen Jurist Henriette Wejdmark.

http://youtu.be/hphvWGyWAus

Läs mer om hur ni överklagar DI beslut i denna tråd,

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=6896.0
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1215


« Svara #4 skrivet: Juli 02, 2013, 17:20:28 »

Vi laddar idag upp en bandinspelning med jurist Henriette Wejdmark (som tyvärr många av er redan råkat ut för!) där ni kan höra hur hon tillser att möjligheterna till att överklaga deras beslut till Förvaltningsrätten suddas ut ...

Länk till dagens bandinspelning med tjänstemannen Jurist Henriette Wejdmark.

http://youtu.be/hphvWGyWAus



Så är det dags att titta på Förvaltningslag (1986:223)
I den står det:
Myndigheternas serviceskyldighet
4 § Varje myndighet skall lämna upplysningar, vägledning, råd och annan sådan hjälp till enskilda i frågor som rör myndighetens verksamhetsområde. Hjälpen skall lämnas i den utsträckning som är lämplig med hänsyn till frågans art, den enskildes behov av hjälp och myndighetens verksamhet.
   Frågor från enskilda skall besvaras så snart som möjligt.
   Om någon enskild av misstag vänder sig till fel myndighet, bör myndigheten hjälpa honom till rätta.
5 § Myndigheterna skall ta emot besök och telefonsamtal från enskilda. Om särskilda tider för detta är bestämda, skall allmänheten underrättas om dem på lämpligt sätt.
   Myndigheterna skall också se till att det är möjligt för enskilda att kontakta dem med hjälp av telefax och elektronisk post och att svar kan lämnas på samma sätt.
   En myndighet skall ha öppet under minst två timmar varje helgfri måndag-fredag för att kunna ta emot och registrera allmänna handlingar och för att kunna ta emot framställningar om att få ta del av allmänna handlingar som förvaras hos myndigheten. Detta gäller dock inte om en sådan dag samtidigt är midsommarafton, julafton eller nyårsafton. Lag (2003:246).
Samverkan mellan myndigheter
6 § Varje myndighet skall lämna andra myndigheter hjälp inom ramen för den egna verksamheten.
Allmänna krav på handläggningen av ärenden
7 § Varje ärende där någon enskild är part skall handläggas så enkelt, snabbt och billigt som möjligt utan att säkerheten eftersätts. Vid handläggningen skall myndigheten beakta möjligheten att själv inhämta upplysningar och yttranden från andra myndigheter, om sådana behövs. Myndigheten skall sträva efter att uttrycka sig lättbegripligt. Även på andra sätt skall myndigheten underlätta för den enskilde att ha med den att göra.

Kanske det är dags att anmäla Henrietta Wejdmark för tjänstefel, då jag anser hon brustit mot ovanstående i detta samtal.
Loggat

Numera med skuldsanering, efter ett noggrant arbete med ansökan.
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #5 skrivet: Juli 02, 2013, 17:50:36 »

Ja du ivkej, anmälan kommer åka in mot henne från flera parter. Där denna tjänsteman även skickat in överklaganden till Förvaltningsrätten utan att kontrollera om fullmakt finns ... och diverse andra saker. Men som sagt börjar vi på IC undra om lag och rätt helt upphört att gälla inkassobolag, KFM samt Datainspektionen för de tycks kunna göra vad fasen de vill ...


Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #6 skrivet: Juli 09, 2013, 18:39:08 »


Idag så publicerar vi en sammanställning mot flera tjänstemän som redan finns på Varningslistan och där vi just nu tittar på om Martin Brinnen även skall hamna på listan. Så har ni råkat ut för denna tjänsteman hör av er.

Här är nu länken till inlägget om Datainspektionen - där ni har bandinspelningar med exempelvis jurist Malin Fredholm, Jurist Henriette Wejdmark, Jurist Gunilla Öberg m.fl. så att ni själva kan höra hur dessa tjänsteman agerar.

http://intrumcleaner.nu/datainspektionen-den-svenska-myndigheten-som-gav-korruption-ett-ansikte/
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: