Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
April 22, 2025, 07:14:45
Startsida
Hjälp
Search
Logga in
Registrera
Fattiga Riddares forum
»
Fattiga Riddares forum
»
Allmänna diskussioner
»
intum justisia / trafikförsäkringsföreningen
Sidor: [
1
]
Gå ned
« föregående
nästa »
Skriv ut
Författare
Ämne: intum justisia / trafikförsäkringsföreningen (läst 4168 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
blueswede
Jr. Member
Antal inlägg: 60
intum justisia / trafikförsäkringsföreningen
«
skrivet:
Mars 23, 2012, 21:38:52 »
har bestridet ett krav från IJ om 2 skulder till tff , idag kom det från krf en bibba med papper som dom fätt från ij att skulden inte är preskripberad utan hänvisar till medskickat matrial , det är exakt samma gamla papper som dom har skickat till mig på andra skulder vid tidigare överklagan en del har jag fått preskriberade en del inte , men hur är det egentligen dom här kraven är ju på en samlingslista med andra skulder så hur kan man specifikt påstå att dom har skickat ut krav på dom ? gäller samlingsfakturor som preskrptions brytande ? finns det någon dom om det ? mottagnings beviset är samma som alla andra skulder , bör inte det styrkas att det gäller en speciell skuld ? Då jag också har vart i kontakt med tff å frågat om jag har någon skuld hos dom så har jag fått svar att ja inte har det . ij svarar att jag fått ett sådant svar utav tff kan bero på att när ett ärende överlämnas till inkasso blir det bokföringsmässigt avskrivet hos fodringsägaren . vilket kan ha föranlett svaret . då undrar jag har inte skulden bytt ägare å i så fall hur funkar överlåtelse kedjan ? är det något man kan hänvisa till ( kopiorna som dom sänt med är det vanliga t.e.x. nedskrivning , vi väntar ,denna månad vill vi ge det ett bra erbjudande, det är din framtid , ............... e det någo som kan ge svar på detta
Loggat
elsy
Full Member
Antal inlägg: 115
SV: intum justisia / trafikförsäkringsföreningen
«
Svara #1 skrivet:
Mars 23, 2012, 21:59:02 »
Jag har samma strid med IJ och TFF..kontakta Intrum Cleaner så tror jag du får den hjälp du behöver och information ang detta, verkar vara precis som mitt ärende..som är från mitten av -90 talet. Ingen skuld hos TFF och har skriftligt på det också.
Loggat
blueswede
Jr. Member
Antal inlägg: 60
«
Svara #2 skrivet:
Mars 25, 2012, 21:29:51 »
jodå jag har kontaktat intrumcleaner för ett bra tag sedan å dom lovade att höra av sig under den veckan men ja hörde inget i från dom och har inget hör än heller
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
Antal inlägg: 2174
«
Svara #3 skrivet:
Mars 25, 2012, 21:57:00 »
Citat från: blueswede skrivet Mars 25, 2012, 21:29:51
jodå jag har kontaktat intrumcleaner för ett bra tag sedan å dom lovade att höra av sig under den veckan men ja hörde inget i från dom och har inget hör än heller
Hör av dig på vår email:
intrumcleaner@gmail.com
Loggat
”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth
"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
«
Svara #4 skrivet:
Mars 26, 2012, 06:49:23 »
För alla som råkat ut för TFF (Trafikförsäkringsföreningen) och Intrum Justitia som numera samarbetar. Är det bra att läsa denna Motion till Riksdagen 2006/07:mp715 (Miljöpartiet) Förändra Preskriptionslagen.
http://www.mp.se/files/119300-119399/file_119372.pdf
Där information om TFF och anledningen till att det är här och nu 10 års preskriptionstid på fordringarna. Det är just detta vi strider för i bakgrunden, då anledningen till denna preskriptionstid grundas på minst sagt konstiga domar.
Loggat
”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth
"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Admin
Administrator
Hero Member
Antal inlägg: 4012
«
Svara #5 skrivet:
Mars 26, 2012, 09:05:33 »
Intressant!
Vad hände med den motionen? Har det utretts vidare?
Loggat
Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
intrumcleaner
Hero Member
«
Svara #6 skrivet:
Mars 27, 2012, 06:42:45 »
Citat från: Admin skrivet Mars 26, 2012, 09:05:33
Intressant!
Vad hände med den motionen? Har det utretts vidare?
Det som hände var det sedvanliga, lite lobbyverksamhet från Svensk Inkasso och lite bjudningar och annat smått och gott sen försvann denna motion bort i "diset" och glömdes bort.
Loggat
Sidor: [
1
]
Gå upp
Skriv ut
« föregående
nästa »
Gå till:
Välj destination:
-----------------------------
Fattiga Riddares forum
-----------------------------