Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Första inbetalningen på min skuldsanering  (läst 16272 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
nattblomma
Jr. Member
**

Antal inlägg: 51

« Svara #15 skrivet: Maj 04, 2012, 22:07:40 »

Det är ingen skatteskuld man får,det kostar dom 1 kr öppna bevakningsärendet för en person o det får man själv betala.Det är för dom snabbare ska kunna ta tag i ev  nya skulder för en person med skuldsanering.Detta eftersom det finns en viss procent som trots sanering skaffar sej nya skulder igen tyvärr.
Det är ju bra om summan är högre vid stadigvarande högre inkomst än vad jag fått besked om.även om siffrorna där är från 2009 och kanske ändrade sedan nya lagen 2011.
Loggat
Misafe
Jr. Member
**

Antal inlägg: 62

« Svara #16 skrivet: Maj 05, 2012, 06:32:01 »

Ändrade är dom inte det är nämligen samma summa som min handläggare sa till mig när jag fick inledande och hon berättade lite om hur saker och ting skulle bli framöver.. Å det var för drygt 1 år sen..

Fast jag fattar fortfarande inte varför jag inte fått ngn brev om bevakningen från Skatteverket om det nu är praxis på alla med skuldsanering.. Har verkligen inte hört ett dugg, eller sett till ngn information om det.. 
Loggat
nattblomma
Jr. Member
**

Antal inlägg: 51

« Svara #17 skrivet: Maj 06, 2012, 15:47:12 »

Jag vet alltså inte,jag vet bara vad hon sa som jag pratade med.Och skatteskulder har jag aldrig haft,bara en (1) tv licens som råka gå vidare dit o som kom att ingå i saneringen.Och efter den betalningen var klar så några v efter komma då detta brevet.
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: