Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: I dag fick jag  (läst 9794 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
blindsorken
Full Member

Antal inlägg: 234

« skrivet: Mars 19, 2012, 19:23:09 »

svar från Tingsrätten, de beviljade min skuldsanering och skickade tillbaka till KFM för vidare handläggning.  Det känns så bra att de gick på min linje, det trodde jag aldrig.
Lena Moberg på KFM var den otäckaste människa jag någon gång stött på saknade helt empati och ljög ihop historier om mig, hittade på att jag inte betalat min el. hittade på att jag inte gjort mitt yttersta för att bli skuldfri, gått ner i arbetstid för att jag inte ville betala skulder och mycket mera, men som väl var såg Tingsrätten igenom hennes lögner.Så detta blev en underbar dag för mig, ska nu bara invänta KFM och hoppas att inte Lena Moberg är den som ska fortsätta vara min handläggare,då kommer jag protestera.
Loggat
nattblomma
Jr. Member
**

Antal inlägg: 51

« Svara #1 skrivet: Mars 20, 2012, 00:25:44 »

grattis till det.otur med handläggaren men jag tror inte de sitter o ljuger ihop om folk.Hon kanske har helt enkelt och naturligtvis för din del katastof,blandat ihop ditt ärende med en annan person.
att ljuga om folk kan ju kosta henne jobbet.
Min handläggare var helt underbar.empatisk och väldigt "på min sida".Jag blev förvånad över att det faktiskt jobbade fina människor på ett ställe man hört så mycket hemskt om.

Loggat
blindsorken
Full Member

Antal inlägg: 234

« Svara #2 skrivet: Mars 20, 2012, 05:06:23 »

Jo tyvärr var det så, och i svaret från Tingsrätten så var det tydligt att de tyckte detsamma, så tyvärr de finns och det är inte ofta deras arbete tas ifrån dem endå. Men jag är glad nu, men kommer alltid att ha Lena Moberg i mina tankar, tillika de som läst hennes utredning och det är bra, för sådana som hon ska inte arbeta med människor i skuldsituation.
Loggat
nattblomma
Jr. Member
**

Antal inlägg: 51

« Svara #3 skrivet: Mars 20, 2012, 10:34:11 »

så oerhört tråkigt att det blev så för dej.Tyvärr finns nog sådana människor överallt,såna som ej passar med jobbet de har.Men nu kan du ju i alla fall se framåt o glädjas över NÅGON lyssnade på dej och tog ditt parti,så nu kan du oxå gå vidare.Allt ditt jobb har INTE varit förgäves!
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #4 skrivet: Mars 21, 2012, 06:28:27 »

Jo tyvärr var det så, och i svaret från Tingsrätten så var det tydligt att de tyckte detsamma, så tyvärr de finns och det är inte ofta deras arbete tas ifrån dem endå. Men jag är glad nu, men kommer alltid att ha Lena Moberg i mina tankar, tillika de som läst hennes utredning och det är bra, för sådana som hon ska inte arbeta med människor i skuldsituation.

Bra kämpat! ett stort grattis till dig från oss på IntrumCleaner.

Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #5 skrivet: Mars 21, 2012, 10:24:43 »

Stort grattis!
Det ges ju möjlighet att sväva ut en aning i den individuella prövningen men som du behandlats verkar ju inte kul.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
Usg64
Sr. Member

Antal inlägg: 297

« Svara #6 skrivet: Mars 26, 2012, 05:25:36 »

Med risk att låta elak. Häng inte ut namn bara för att du inte tycker om denne Blindsorken. Det finns säkert någon annan som gillar denne. Jag har ingen aning om vem det är, men lider med dig för den behandling du har fått.
Jag har sagt tidigare, du kan alltid begära en ny KFM om den du har inte kan konversera med dig. Det står i deras stadgar. Jag har själv utnyttjat det.
Är det så att denne har påskinat en massa saker om dig som inte stämmer så för böveln gå vidare med det. Vi alla här på forumet står bakom dig.
Stå på dig..
Loggat
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #7 skrivet: Mars 26, 2012, 19:35:34 »

Bara gilla läget och vara glad för att det löste sig för dig till slut ändå
även att handläggaren var en katastrof etc etc.Men jag tycker med som usg gilla läget och var glad att du iallafall fått en gyllene
chans att rätta till ditt liv trots alla negativa saker du vart med om.
Livet går trots allt vidare grattis iallafall sköt dina saker nu för vi vill ju inte man ska missa sakerna nu när chansen dök upp
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #8 skrivet: Mars 28, 2012, 12:01:55 »

Blindsorken, eftersom vi på IntrumCleaner följt ditt ärende och känner väl till Lena Moberg på KFM. Vet vi att du gjort helt rätt i att lämna ut namnet offentligt, eftersom hon agerat likadant i andra ärenden.

Jag har full förståelse för att många anser att det är "fel" att lämna ut namnen på tjänstemän i forum, bloggar m.m

Men de flesta av oss tycks glömma att dessa tjänstemän utsätter människor för fel där dessa fel i flera fall beror på att man inte följer de regler som finns.  Det intressanta är att de tar inte omgående och rättar till felen utan istället börjar flertal av dessa tjänstemän att försöka dölja sina fel, där flera av dom använder sin makt som tjänstemän för att ställa till ännu mer helvete.

Detta är inget unikt, och inom kort kommer vi på IntrumCleaner att lägga upp listor på alla parter inom rättsväsendet, KFM, Datainspektionen, inkassobolagen m.fl. som medvetet utsätter privatpersoner för brott om och om igen utan minsta tecken på förändring. Eftersom dessa listor kommer göra att andra ges möjlighet att varnas och ges en chans att veta vad man bör vara uppmärksam på för fel, det duger inte att hänvisa till att ALLA KAN GÖRA FEL! och att vi som privatpersoner skall acceptera att tjänstemän gör fel på fel om och om igen där flera av oss fått våra liv raserade just på grund av dessa "fel". Därför kommer alla parter som begått 3 stycken snarlika "fel" inom exempelvis KFM att laddas upp på IntrumCleaner till allmän beskådan (skriftlig bevisning, ljudband medföljer).

2012-02-29 lade vi på IntrumCleaner upp två bandinspelningar med Svensk Inkassos ordförande Claes Månsson samt Datainspektionens avdelningsdirektör Håkan Meurling (se länk)

http://intrum.wordpress.com/2012/02/29/2012-02-29-sanningen-sipprar-fram/

Dessa två herrar är direkt ansvariga till att de största inkassobolagen Alektum, Lindorff, Intrum Justitia m.fl. kan år efter år utan minsta risk att förlora sina inkassotillstånd begå brott på brott mot inkassolag 1974:182 samt god inkassosed (de är även ansvariga för flera remisser till både regeringen och KFM).

Inom kort kommer ni få se bevis på att när man går ut offentligt med namn och bevisning sker förändringar, eftersom inblandade parter inte längre kan tillse att anmälningar läggs ner på löpande band i "det dolda".

I Blindsorkens fall tycks en del personer glömma att hon fick driva ärendet själv till Tingsrätten för att någon förändring skulle ske (innan detta har JO-anmälan skett, lika menlös instans som DI) där KFM inte visat minsta tecken på att stå för sina fel trots att bevis på bevis fanns att Lena Moberg agerat utanför lag och rätt.

Är det verkligen rätt att en person av denna karaktär skall få chansen att fortsätta ställa till ett helvete för andra där hela familjers liv kan raseras? ska vi bara tiga och låta allt pågå i det dolda? valet är ert ... vissa av er har över 20 års bitter erfarenhet av hur "bra" det fungerat med att köra "tysta leken". Det är på tiden att vi ändrar taktik! Och vad tror ni hade hänt om Blindsorken inte hade orkat kämpa längre? tror ni Lena Moberg skulle hjälpt henne?

Uppföljning kommer...

Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: