Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skuldsanering – förhandla bolåneränta  (läst 4738 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« skrivet: Mars 12, 2012, 10:20:09 »

Hoppas på skuldsanering och har när det är klart tänkt förhandla med banken om bolåneränta. Nu inser jag att jag inte är deras bästa kund eftersom två krediter hos dem kommer att saneras. De var inte heller särskilt hjälpsamma när jag första gången kom till dem med skuldproblemen för att be om hjälp med en lösning så jag har svårt att se att de vill förhandla räntor för att vara godhjärtade.
Vad kan min motprestation eftersom jag har alla affärer (i nuläget inte många) i banken redan? Mitt enda argument egentligen kan ju vara att ”jag tycker räntorna är höga” men räknar egentligen inte med något annat svar är ”jaha, byt bank då”

Tar gärna förslag från er på angreppsvinklar. Annat jag kommer trycka på är att jag om 5 år (förutsatt att skuldsaneringen beviljas) kommer vara en bra kund.
Men det känns som att de kan göra lite som de vill eftersom jag sitter där jag sitter. Inte fasen kan jag byta bank heller med betalningsanmärkningar, skuldkonto och överbelånat hus.
Bara att gilla läget och betala höga bolåneräntor?

Idéer och erfarenheter?
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
jaden
Full Member

Antal inlägg: 126

« Svara #1 skrivet: Mars 15, 2012, 11:29:24 »

Bra kund om 5 år???  De har ju förlorat pengar på dig genom saneringen...De kommer aldrig uppskatta dig som kund.....
Loggat
nattblomma
Jr. Member
**

Antal inlägg: 51

« Svara #2 skrivet: Mars 15, 2012, 13:19:40 »

När en skuldsanering är klar så finns inga betalningsanmärkningar på personen ifråga.Då ska ev ansökan behandlas därefter o en skuldsanering som ÄR klar och SLUT får inte utgöra hinder om man har en ekonomi och inkomst som står i nivå med det man söker.Med andra ord en person är "ren" efter en skuldsanering.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: