Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: betala varje månad  (läst 6946 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« skrivet: Mars 08, 2012, 15:12:01 »

Är det nån som har ett hum på hur lågt man kan betala in till varje fordringsägare?

Jag antar att skusan inte tar mer än vad kfm tar av en varje månad.
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #1 skrivet: Mars 08, 2012, 15:26:23 »

Skusan räknar på samma sätt som vid löneutmärning, + en buffert på 3-400 kr/mån. Det vet jag inte om man får vid löneutmätning?
Om det är så att du har en kronisk sjukdom som gör att du oftare är sjuk så ger skusan dig en högre buffert.

Småskulder samlas och betas av första månadsbetalningen. Att betala 20 kr i 60 månader blir bara omständigt och dyrt och sånt hamnar på första månadsbetalningen. Var den nedre beloppsgränsen ligger, eller vad som räknas som ”smålån” vet jag inte.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
Mimosa
Hero Member

« Svara #2 skrivet: Mars 08, 2012, 15:59:09 »

Skusan räknar på samma sätt som vid löneutmärning, + en buffert på 3-400 kr/mån. Det vet jag inte om man får vid löneutmätning?
Om det är så att du har en kronisk sjukdom som gör att du oftare är sjuk så ger skusan dig en högre buffert.

Småskulder samlas och betas av första månadsbetalningen. Att betala 20 kr i 60 månader blir bara omständigt och dyrt och sånt hamnar på första månadsbetalningen. Var den nedre beloppsgränsen ligger, eller vad som räknas som ”smålån” vet jag inte.

Intressant  Smiley

Skulle jag få skuldsanering så kan jag hamna på noll i deras "löneutmätning" med deras buffert inräknat  annars blir det 24 kronor i månaden i 60 månader. Det är ju inte logiskt, nej  Grin
Loggat

nattblomma
Jr. Member
**

Antal inlägg: 51

« Svara #3 skrivet: Mars 08, 2012, 21:22:10 »

Hej Mimosa,det där kan jag svara lite på.Jag fick min sanering under veckan som gick.Och jag har ett så pass lågt belopp att fördela varje månad att många nog tyckt det var lite ironiskt.Men man KAN bli  sk nollad om ens inkomst är för låg,dvs under existensminimum.Har du en låg inkomst så kan det bli så att summan blir lite ologiskt låg o procentandelen man betalar tillbaka låg MEN man ska inte glömma att man ÄNDÅ betalar tillbaka.Lycka till!
Loggat
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #4 skrivet: Mars 09, 2012, 09:05:41 »

En vän till mig som jag hjälpte få igenom hans skuldsanering slutade på 116:- i månaden
Det finns inga speciella regler för hur mycket eller lite man ska betala utan den summan KFM kommer fram till kommer att gälla
Loggat
Mimosa
Hero Member

« Svara #5 skrivet: Mars 09, 2012, 14:00:45 »

En vän till mig som jag hjälpte få igenom hans skuldsanering slutade på 116:- i månaden
Det finns inga speciella regler för hur mycket eller lite man ska betala utan den summan KFM kommer fram till kommer att gälla

Hade de räknat med "bufferten" då?
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: