Sidor: 1 2 3 [4]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mall för att begära preskription!!  (läst 41327 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Niclas
Newbie
*

Antal inlägg: 39

« Svara #45 skrivet: Januari 24, 2012, 17:05:40 »

Sad Huh?
Loggat
wade
Full Member

Antal inlägg: 155

« Svara #46 skrivet: Januari 25, 2012, 20:54:25 »

Tackar för ett bra svar! Tror jag förstår.Men har nog gjort bort mig lite,har redan begärt preskription ,trodde det gällde tre år på alla skulder utom skatter o liknande, inte lån! Kan jag bestrida deras krav,med anledning av saklegimitet i efterhand ??Hur skall jag i så fall formulera mig??MVH Niclas

I och med att IJ kräver dig att betala en fordran som de anser ha gentemot dig så kan du naturligtvis begära att IJ bevisar att de har saklegitimitet i sin påstådda fordran, alltså att de är den rättmätige ägaren av fordran och bevisar hur detta har skett.
Loggat
Niclas
Newbie
*

« Svara #47 skrivet: Januari 25, 2012, 23:14:04 »

Tackar så mycket Wade! Ska ta itu med det direkt i morgon!! Hoppas JAG får rätt för en gångs skull!! MVH Niclas
Loggat
wade
Full Member

Antal inlägg: 155

« Svara #48 skrivet: Januari 29, 2012, 22:00:19 »

Hej Niclas
Om jag har förstått rätt så är det Intrum som kväver dig på den största delen? Med dem har inte hotat med att skicka kravet till KFM?
Om det är på det viset så kanske de vet att fordran är preskriberad eller att de saknar saklegitimitet i ärendet!!
Loggat
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #49 skrivet: Januari 30, 2012, 10:47:52 »

Hot om inkassoåtgärd som sedan inte fullföljs anmäls till DI
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
Niclas
Newbie
*

« Svara #50 skrivet: Januari 30, 2012, 22:59:18 »

Hallå Kojak! Undrar vad du menar med det?Kan jag anmäla dem om de inte driver in skulden och efter hur lång tid då? Lite vilsen om detta!! MVH Niclas
Loggat
Niclas
Newbie
*

« Svara #51 skrivet: Januari 30, 2012, 23:00:48 »

Hej igen! Kan jag slippa skulden pga det? Niclas
Loggat
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #52 skrivet: Januari 31, 2012, 15:44:24 »

Hallå Kojak! Undrar vad du menar med det?Kan jag anmäla dem om de inte driver in skulden och efter hur lång tid då? Lite vilsen om detta!! MVH Niclas
[/quote]
Det hjälper dig inte slippa skulden men inkasso som missbrukar sin ställning bör anmälas, till gagn för alla.
Efter hur lång tid? När det visar sig ha varit tomma hot.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: