Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: jobba i norge  (läst 2866 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
s51737
Newbie
*

Antal inlägg: 15

« skrivet: November 03, 2011, 13:18:50 »

har   2skulder    på 360000+150000 som just nu ligger hos inkassobolag och tikar ränta betalar endast 1000-500 på dom kan inte betala mer. funderer nu på att dra till norge och ta ett jobb där . har familj  min fru är sjupensionär på halvtid och ej godkänd sjukskriven på 50 % Vi har inga barn under 16 år . så vi funderar på att skilja oss(men bara på papret) så får socialen betala för min fru efter som hon inte har någon inkomst och vi är skilda (tar ju inte så lång tid att skilja sig när barne är över 16 visst ) .men hur blir det med mina skulder dom står bara på mej om jag tar ett jobb i norge . tänkte jobba ett   tag och spara så man kan betala att på en gång göra akord kanske. Men var är bäst att skriva sig i norge eller hos en kompis i sverige . Någon som vet vad som gäller .
Loggat
zanna
Newbie
*

Antal inlägg: 33

« Svara #1 skrivet: November 03, 2011, 17:14:10 »

Hej!
Om du skriver dig i Norge så kommer dom att jaga dig nästan direkt. Det bästa är att skaffa dig ett sk D-nummer och sedan jobba på för att kunne erbjuda dina borgenärer ett kapitalbelopp så att du blir av med skiten Grin
Ska också säga att man behöver inte jobba ihjäl sig där för att skrapa ihop en anselig summa pengar ( bara skatten och feriepengen som kommer juni månad kan handla 30000-50000kr). Lycka till Smiley
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: