Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: FAAAAAAAAAAAAN  (läst 17733 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Misafe
Jr. Member
**

Antal inlägg: 62

« skrivet: Oktober 17, 2011, 17:40:45 »

Tänk att ett brev kan få hela marken att försvinna under fötterna.. Av en hel uppsjö av borgenärer har endast 1!!!!! företag emotsatt sig min skuldsanering.. Detta för att jag 1 månad efter mitt inledande skulle göra en beställning mot faktura, tänkte mig inte för det minsta, på en summa av ca 500:-, ett köp som inte gick igenom.. Det roliga är att jag mot det företaget, som anlitar dom som betalningsmottagare, ALDRIG strulat med betalning.. Men iom mitt försök till beställning så tycker dom nu att det visar på att jag har ett fortsatt skuldsättningsbeteende.. Har skickat in ett yttrande och förklarat hur jag tänkte, eller rättare sagt inte tänkte.. Känns som det är helt kört för mig nu.. Fan, varför tänkte jag inte lite innan?
Loggat
RonjaRövardotter
Full Member

Antal inlägg: 238

Hemsida
« Svara #1 skrivet: Oktober 17, 2011, 18:44:54 »

Fast det är väl inte helt kört ännu.

Det är väl KFM som beslutar om skuldsaneringen ska gå igenom, även att det finns borgenärer som säger nej.
Loggat

http://moneyfighting.bloggplatsen.se

FFF-Full Fart Framåt mot skuldfriheten.
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #2 skrivet: Oktober 17, 2011, 21:26:25 »

Låter småaktigt av dem, typ Klarna.

Och i slutänden är det skusan som avgör.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
Misafe
Jr. Member
**

« Svara #3 skrivet: Oktober 17, 2011, 21:48:13 »

Det är Segoria, fd Kreditor..

Å jag hoppas verkligen verkligen verkligen att Skusan tar hänsyn till mitt yttrande, och min förklaring.. Så nu återstår väl ytterligare mer väntan..

Men vad händer nu då? Ska Skusan ta kontakt med Segoria, och be dom yttra sig igen över mitt yttrande? Mycket yttrande blir det  Wink
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #4 skrivet: Oktober 17, 2011, 23:54:52 »

Klarna, Kreditor, Segoria... Samma skit med olika namn...
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Misafe
Jr. Member
**

« Svara #5 skrivet: Oktober 18, 2011, 08:18:11 »

Det finns borgenärer som jag är skyldig många 10.000-tals kronor som inte sagt nej till sanering, men då ska ett sånt här ynka litet misstag event stjälpa hela skiten.. Hur fasiken tänker man om man yttrar ett nej för drygt 500:- när andra säger ja till det tiodubbla och lite till? En 500-hundring som inte ens är en skuld?
Loggat
RonjaRövardotter
Full Member

Antal inlägg: 238

Hemsida
« Svara #6 skrivet: Oktober 18, 2011, 08:36:22 »

Det finns borgenärer som jag är skyldig många 10.000-tals kronor som inte sagt nej till sanering, men då ska ett sånt här ynka litet misstag event stjälpa hela skiten.. Hur fasiken tänker man om man yttrar ett nej för drygt 500:- när andra säger ja till det tiodubbla och lite till? En 500-hundring som inte ens är en skuld?

Klart att dom försöker att hitta anledningar till att stjälpa dig.

Loggat

http://moneyfighting.bloggplatsen.se

FFF-Full Fart Framåt mot skuldfriheten.
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #7 skrivet: Oktober 19, 2011, 19:29:16 »

Det är ju inte så att man aldrig får beställa nånting någonsin bara för att man fått inledande. Sen att dom hävdar fortsatt skuldsättningsbeteende på en skuld som inte ens existerar är lite utav förtal tycker jag.

Hade det vart en skuld som förfallit kunde jag förstått dom. Men inte som det är, som du beskriver det.
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
Misafe
Jr. Member
**

« Svara #8 skrivet: Oktober 19, 2011, 21:21:23 »

Nej, det är ju svårt att få en skuld förfallen innan den ens uppkommit Wink.. Har nu iallafall lämnat in mitt yttrande, och jag hoppas att den jurist som tar över mitt ärende på Skusan tänker likadant som dig.. Så nu återstår ytterligare en väntan, på drygt 1 månad trodde min handläggare.. Å det roliga är att om min sanering går igenom, så ska första betalningarna ske nästa månad.. Kan ju bli lite tajt med tid, men då antar jag att allt skjuts en månad framåt istället, mot det som står nu..
Loggat
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #9 skrivet: Oktober 20, 2011, 18:37:30 »

Låter som dem menar att du skuldsätter dig ingen vilket är skitsnack. Dem skjuter i luften och har svårt att se att det går igenom. Att betala mot faktura kan knappas se som ny skuldsättning. Vi betalar mycket mot faktura. El, vatten, telefon osv. Försöka kan dem men ta det lugnt. Inte helt ovanligt att någon försöker bestridda skunsan. Själv hade jag två borgenärer med 4 invändning.
Loggat
anyday_now
Hero Member

Antal inlägg: 599

« Svara #10 skrivet: November 02, 2011, 16:16:59 »

För mig var det 2 st som motsatte sig. SEB och Lindorff...men KFM beslutade ändå för skusan,så det finns hopp!
Loggat

Jag SKA bli skuldfri. Anyday now....
dumle
Hero Member

Antal inlägg: 579

« Svara #11 skrivet: November 03, 2011, 00:15:13 »

För mig var det 2 st som motsatte sig. SEB och Lindorff...men KFM beslutade ändå för skusan,så det finns hopp!

Och den handläggaren vi har på Lindorff ha rått oss att söka skuldsanering, har börjat skriva lite så får vi se hur det blir.
Loggat
nattblomma
Jr. Member
**

Antal inlägg: 51

« Svara #12 skrivet: Februari 19, 2012, 19:30:11 »

Är i samma situation som Misafe varit i.Min sanering blev beviljad inledande i oktober.Fick betal plan och skulle börjat 1.2-12 och allt såg bra ut.MEN sen så sa SEGORIA i från om ett köp jag INTE gjort..ingen nåd där,mitt skuldsättningbeteende var visat på fortsatt.Hela jorden rasa för mej.Även en bank tyckte att min lght som blev värderad av kfm till 60 000 o därmed LÅNGT från riktvärdena skulle säljas.Utan hänsyn till  mina svåra sjukdomar el små barn el hänsyn till att kfm faktiskt ansåg det skäligt för oss att bo kvar..Nu har jag skickat in yttrande och väntat en månad på NÅGON slags kontakt från dom.Inget har hänt.Är det någon som vet VAD som sker efter man yttrat sej?Är det tingsrätten som gäller enlgt de gamla regleran el hur är det nu ?Jag mår jättedåligt och misstänker ett avslag.Vad händer efter ett avslag?Detta var min enda chans till kunna göra rätt för mej.Men även nu under processen så fick jag senast i torsdags brev från alektum om hot med utmätning.Får dom göra så under en process?
Ni kan kolla på www.rejta.se om just SEGORIAS omdömen.De tycks leva på o njuta av kränka och fördäva för människor som redan har det svårt.Hoppas någon här har nåon info att dela med sej av!
Loggat
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #13 skrivet: April 26, 2012, 22:37:07 »

Det kan väl vara någon annan som ska pröjsa det åt dig. Det är ju inte helt omöjligt att det finns någon som vill ge dig något men pallar inte att beställa det själv.
Loggat
nattblomma
Jr. Member
**

Antal inlägg: 51

« Svara #14 skrivet: April 26, 2012, 23:43:10 »

Nightmare,du är väl medveten om det är olagligt beställa saker i andras namn?Tror att misafe precis som jag själv hunnit få igenom saneringen sedan dessa frågor skrevs
Loggat
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: