Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kan de driva in min skuld i sydamerika?  (läst 1231 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
tjej79
Newbie
*

Antal inlägg: 20

« skrivet: Oktober 09, 2011, 19:42:11 »

Hejsan alla

Sa nu har det hant... :'(fatt mitt allra forsta brev om att de kommer att anlita nagon som driver in min skuld har i sydamierka. Har verkligen forsokt att betala av min skuld, men sen jag forlorade jobbet har och ingen ville gora avbetalningsplan sa hamnade jag i denna sitsen . Sa nu sitter jag har livradd och nervos for vad som kommer att handa. Hur stor ar chansen att de kommer hit och driver in skulden? ar det nagon som vet och har erfarenhet?

Inget star pa mitt namn sa de kan egentligen inte ta nagot ifran mig, men jag ska snart gifta mig och undrar da om de kan ta nagot fran min blivande man da vi har gift oss?

Jag ar inte langre folkbokford i sverige. Skulderna ar privata som bank och kreditskulder. Ingen skuld till staten.

Ar sa tacksam for alla svar och tips.
Loggat
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #1 skrivet: Oktober 10, 2011, 01:42:29 »

Jag vet att folk som försöker hålla sig undan skriver att dom flyttar till ett land och sen så går dom över gränsen till det landet dom verkligen flyttar till. Men det kanske inte funkar i ditt fall.
Loggat
larses60
Hero Member
Inloggad Inloggad

Antal inlägg: 647

« Svara #2 skrivet: Februari 16, 2012, 17:03:01 »

En kompis till mig flyttade till danmark, han hade statliga A-skulder samt E-skulder. A-skulderna gjorde de löneutmätning för, men mycket mildare än svensk löneutmätning. E-skulderna kunde de aldrig komma åt, och då ligger ju faktiskt danmark närmare än sydamerika. Sen kan man undra över sydamerikanska länders system, är man folkbokförd som typ i Sverige? Är adressuppgifter i dessa register offentliga? Hur funkar bestridan och preskription? Vad händer rent praktiskt i dessa länder om man har en skuld man inte kan betala, vilket system för indrivning har de? Kanske räcker med att du hör med en jurist i landet du finns om dessa frågor.
Loggat
Fattig Menrik
Full Member

Antal inlägg: 145

« Svara #3 skrivet: Mars 28, 2012, 15:22:32 »

Utan ditt namn sade du?
RETUR AVSÄNDARE-OKÄND
Eller papperskorgen

Hoppas du kommer att ha det trevligt med din make i Syd Amerika!
 Wink

P.S. Och efter 10 år har du ingenting alls mer att göra med Sverige.
Loggat

Socialdepartementet : "...det skulle vara slöseri med skattebetalarnas pengar att låta lagrådet undersöka om den blivande lagen är laglig"

"Jag har jobbat ett helt liv, betalat skatt, trott på politiker och pensionsystemet.
Nu när leveransen ska ske kommer inga pengar!" Hebbe
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: