Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
April 22, 2025, 09:39:38
Startsida
Hjälp
Search
Logga in
Registrera
Fattiga Riddares forum
»
Fattiga Riddares forum
»
Allmänna diskussioner
»
går runt i cirklar!
Sidor: [
1
]
Gå ned
« föregående
nästa »
Skriv ut
Författare
Ämne: går runt i cirklar! (läst 3919 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Paris
Full Member
Antal inlägg: 245
går runt i cirklar!
«
skrivet:
September 08, 2011, 12:13:03 »
orkar inte mer, den där jä.... peter hellman på alektum borde spärras in
för vållande till psykisk skada på människor, tro mig ( HAN MÅSTE VARA EN PSYKOPAT)
han ansöker om verkställighet på en skuld som redan är preskriberad sen länge
när jag har försökt att förhandla med honom så höjer den j...... kostnader som enligt honom har uppstått. jag anmälde honom och alektum men inget händer
Hellman verkar få hålla på bäst han vill
Den skulden har gett mig enorma problem då jag måste byta bostad, men nej pga bet.anm.jag får inte hyra flyttbil, mm. enda sättet att bli skuldfri i sverige är att begå självmord för då skrivs skulderna av, önskar alla här på fr lycka till, jag har fått nog av allt ,jag orkar inte mera ,mina skulder går bara runt i cirklar, tack vare inkasso och domstolarna . Jag får tacka för mig och ett bra forum,
Loggat
blindsorken
Full Member
Antal inlägg: 234
SV: går runt i cirklar!
«
Svara #1 skrivet:
September 08, 2011, 18:39:31 »
Det är han säkert, en olycklig människa, en nolla som bara mår bra av att ge sig på andra,precis som KFM och övriga inkassobolag, det är mycket märkligt att de får fortsätta.Polisanmäl honom för förföljelse, ge dig inte.
Loggat
kojak
Hero Member
Antal inlägg: 978
«
Svara #2 skrivet:
September 08, 2011, 20:40:05 »
Gör inget dumt nu. Du kan alltid komma hit för stöd.
Loggat
Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
thuglife
Jr. Member
Antal inlägg: 60
«
Svara #3 skrivet:
September 10, 2011, 23:28:41 »
Citat från: Paris skrivet September 08, 2011, 12:13:03
orkar inte mer, den där jä.... peter hellman på alektum borde spärras in
för vållande till psykisk skada på människor, tro mig ( HAN MÅSTE VARA EN PSYKOPAT)
han ansöker om verkställighet på en skuld som redan är preskriberad sen länge
när jag har försökt att förhandla med honom så höjer den j...... kostnader som enligt honom har uppstått. jag anmälde honom och alektum men inget händer
Hellman verkar få hålla på bäst han vill
Den skulden har gett mig enorma problem då jag måste byta bostad, men nej pga bet.anm.jag får inte hyra flyttbil, mm. enda sättet att bli skuldfri i sverige är att begå självmord för då skrivs skulderna av, önskar alla här på fr lycka till, jag har fått nog av allt ,jag orkar inte mera ,mina skulder går bara runt i cirklar, tack vare inkasso och domstolarna . Jag får tacka för mig och ett bra forum,
Sådana jävlar förtjänar att granskas.
Skicka PM till mig om du vill ha en hemlig server med hemligt domännamn så kan du börja göra en hatblogg om honom och företaget han jobbar på... (skämt)
Loggat
Paris
Full Member
Antal inlägg: 245
«
Svara #4 skrivet:
September 11, 2011, 11:12:42 »
Tack för erat stöd. Jag blev så frustrerad av Alektums och hellmans påhopp så jag behövde skriva av mig
Han verkar inte fatta att skulden är preskriberad sen länge samt ´har jag inget betalningsutrymme.
HELT ENKELT , JAG HAR INGA PENGAR att betala med.
Jag jobbar halvtid i dagsläge, men söker heltid, så får jag heltid så tänker hellman ta mitt överskott, där blev jag inte speciellt motiverad att söka heltid så jag kommer nog att arbeta halvtid som räcker precis till mitt uppehälle
sen sa han att eftersom jag är så ung så tror han att min inkomst kommer att bli bättre.
men det kommer den inte att bli
.
Loggat
kenny555
Hero Member
Antal inlägg: 1109
«
Svara #5 skrivet:
September 11, 2011, 11:28:58 »
Jag tycker inte du ska tänka såna tankar.Utan vänd lite på det och tänk bara vänta ingen ska kunna
sänka mig.Byt mejl skit i att svara faanskapet och bygg upp en mur och beskydda dig själv istället.
Inte ska väl 1 Inkassobolag kunna slå undan benen för dig.Här måste vi strida till vägens ände och inget annat.
Vinner man lite mål och lyckas med preskriberingar etc så får man mer motivation och då helt plötsligt så brinner man för saken istället.
Så ge absolut inte upp för 1 dag vänder det andvänd det då till din fördel
Loggat
livsrop
Hero Member
Antal inlägg: 890
«
Svara #6 skrivet:
September 11, 2011, 21:59:22 »
Jag instämmer helhjärtat med kenny555! Hellman är inte värd det. Men skriv av dig för sjutton!
Vi vet hur det är här inne
Bered dig på att handläggarna på inkasso ljuger, manipulerar, lägger ord i din mun, säger att avtal ingåtts som aldrig existerat osv osv i alla oändlighet. De är något man får hålla undan från sig så gott det går helt enkelt. Är skulden preskad och Hellman jäklas med dig anmäler du ärendet och honom till DI och hoppas på att det går din väg. Dyker pengar upp hos dig så kanske du kan göra ett ackord i taget... du kanske kan söka skusan framöver....
Ja - en dag vänder det för dig så du får vind i seglen och då kan du nyttja hellman och hans kompisar till din fördel för du vet hur de fungerar och tänker genom alla erfarenheter du skaffat dig genom åren
Men ta vara på det som faktiskt ÄR positivt i livet. Solen kanske skiner, du kanske hittar svamp i skogen eller en CD eller bok du velat lyssna på länge dyker upp på bibblan om du går in där etc etc... Stanna i den känslan när den dyker upp!
Jag brukar unna mig att vara förbannad en halv dag eller så när något går mig emot, sen orkar jag inte längre utan väljer glädjen av ren envishet.
Det låter kanske knäppt men alla års träning gör det möjligt!
En sak som glädjer mig just nu är alla dessa dealer man kan göra genom att lista sig hos olika företag. Somliga dealer är skit, andra är riktigt bra! Kanske låter banalt men köpa pizza för 10.- är mycket roligare än att ge 50.- för den.
Loggat
Skam den som ger sig!
Sidor: [
1
]
Gå upp
Skriv ut
« föregående
nästa »
Gå till:
Välj destination:
-----------------------------