Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: preskription  (läst 6476 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
karl1975
Jr. Member
**

Antal inlägg: 76

« skrivet: Augusti 01, 2011, 23:32:26 »

nu har jag samtliga av mina skulder  från 2006 -2008

stort sett alla preskade så samlat ihop alla nya o ska sätta mej maila runt.

jag har haft adress nu 4 år men endast stått skriven ,utan att bo på adressen så jag har absolute inte kunnat får post.
 nere på posten när jag skulle göra ny adressändring sa dom att all post ja fått senaste åren sänds tbx tilll adresaterna, nu med nya adressen har det kommit 2-5 brev om dagen så alltså har alla jag har skulder till fått nya adressen?
* sergel
*svea inkasso
*ss handels o jurist inkasso
*intrum justitia
*visama colectorts ab
*lindorff
*marginalen core
*pbk inkasso

inga datum o en del står inte ens vad dom ska ha in pengar ifrån vem som jag har skuld till

några som är omöjliga? o skicka till???

nån som vill ha ettt extrakneck  ?? Smiley 
Loggat
Sjuksköterskan
Sr. Member

Antal inlägg: 369

« Svara #1 skrivet: Augusti 13, 2011, 20:28:09 »

Jag tar gärna ett extraknäck. Men behöver inte så mycket betalt :-) Här kämpar vi på för egna maskiner mot det faktum att folk ofats tyvärr är okunniga. Och många har skulder som dom inte behöver betala...
Loggat

Studerande till sjuksköterska. F.d. ingenjör. Pluggar juridik lite nu för att lära mig mer.
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #2 skrivet: Augusti 14, 2011, 23:25:30 »

Om posten påpekat att dom sänt tillbaka alla brev till adressaten
Då kan du ganska lugnt hävda på Preskribition av de flesta konsumtionsärende
Inkassobolagen ska kunna styrka att du mottagit brev.Helst rekommenderat.
Du kan skriva eller ringa dom och spela dum:)Smiley
Hej jag ringer med anledning av att jag skulle undra om jag har några skulder hos er.
Svaret blir Ja oj du har den den och den.Då påpekar du men jag har ju inte bott på den adressen på 4 år
och posten har skickat tillbaka all post.Vart har ni då skickat posten för jag har inte fått någon post från er.
Många inkassobolag avskriver det via telefon.Men en del vill ha det skriftligt så att deras jurist ska kunna kolla landet
Loggat
karl1975
Jr. Member
**

« Svara #3 skrivet: Augusti 18, 2011, 13:39:38 »

nu me nygjord adress ändring så regnar det in varje dag sparat alla o ska köpa en skrivare sen börja skicka ut presk  tack alle goa här inne....
Loggat
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #4 skrivet: Augusti 18, 2011, 19:43:33 »

Jag fick vara med om samma resa.Nada post på ca 5 år:) Wink
Efter det så skrev jag min adress på min adress där jag hade befunnit mig på som ingen ens visste om
När jag väl skrev min adress då hade jag dribblat och hade full koll på läget och vilka skulder jag ev skulle kunna få.
Det kom ett par stycken men tro mig jag var på min vakt och bestred dom så fort dom dök ner i brevlådan som jag hatat innan eller ok haft allergi mot.
När jag bestred dessa då fick jag i alla 9 fall rätt.
1 Fall fick jag ta genom KFM men även där vann jag pga ingen kunde påvisa att dom hade skickat ut brev till mig.
Nu kom det 1 för 2 månader sedan den trodde jag faktiskt att jag skulle få betala för i det fallet var det 10 års preskribition på.
Men efter lite smarta lösningar så kunde jag dribbla bort den med.
Så nu lär det inte komma mer saker och livet är hel annorlunda och skoj att tom kolla brevlådan.
Och kommer det 1 brev från Inkasso då småler jag faktiskt för jag vet vad utfallet kommer att bli..
Så bara överkalag påpeka preskribition.Hitta bra alternativ alla dagar som tex du letat pantburkar på E4an/E6an bott i tält legat i trappuppgångar.Även att du bott på 1 adress så har du ju hyrt ut den sen vad din hyrestagare gjort med din post det vet du ju absolut inte.
Man ska aldrig fega utan gör motsatt emot vad inkassobolagen vill spela på deras falska uppgifter med.Dom ljuger och dribblar en massa så varför ska inte vi med skuld kunna dra samma vals
Loggat
Sjuksköterskan
Sr. Member

Antal inlägg: 369

« Svara #5 skrivet: Augusti 20, 2011, 16:43:38 »

Det är lite krångligt detta med adress m.m. tycker jag. Hur kan man vara skriven på en adress utan att bo där? I så fall kan ju de flesta bara skriva sig på en adress, sedan efter tre år hävda presk. Jag skulle vilja ha lite goda råd i denna frågan. Kan jag bo adresslös i Sverige? Så jag inte har någon adress. minj arbetsgivare kan ju skicka mail m.m. till mig, och alla som vet var jag är kan ju ge mig kuvert...
Loggat

Studerande till sjuksköterska. F.d. ingenjör. Pluggar juridik lite nu för att lära mig mer.
karl1975
Jr. Member
**

« Svara #6 skrivet: Augusti 25, 2011, 11:03:44 »

kanske svårare nu när man måste skriva lägenhetsnr??
ja klarat mej iaf över 4 år
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: