Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Aktiv delgivning  (läst 9893 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Inka71
Newbie
*

Antal inlägg: 10

« skrivet: Augusti 03, 2012, 17:04:32 »

Hej

Har man rätt att frånsäga sig aktiv delgivning genom besök till bostad/arbetsplats samt telefonsamtal till hemmet. Hur går man tillväga då?

Skriver man ett brev i ett tidigt skede till inkassobolaget eller väntar tills man får ett brev om att aktiv delgivning ska utföras?

Står inför att en massa inkassokrav kommer att dyka upp den närmaste tiden och känner mig väldigt orolig och rent ut sagt skiträdd.
Loggat
hebbe
Full Member

Antal inlägg: 133

Yrkespessimist

« Svara #1 skrivet: Augusti 06, 2012, 18:04:55 »

Hej!

Själv har jag skrivit till mina fyra (4) borgenärer. I dessa brev har de fått alla uppgifter de behöver över min person och mina skulder.

Inkassobolagen har jag valt att "hoppa över" och  allt  har gått till KFM. Det är ganska lätt för mej enär jag är en "glad" pensionär!

De pensionspengar jag skulle ha haft har klåfingriga politiker redan tagit - så när fogden kom var börsen redan tom!

Avslutningsvis så tror jag att det bästa är att i alla lägen spela med öppna kort - även om det svider.

häls/hebbe
Loggat
MrSanoj
Full Member

Antal inlägg: 217

« Svara #2 skrivet: Augusti 31, 2012, 21:26:12 »

Hej

Har man rätt att frånsäga sig aktiv delgivning genom besök till bostad/arbetsplats samt telefonsamtal till hemmet. Hur går man tillväga då?

Skriver man ett brev i ett tidigt skede till inkassobolaget eller väntar tills man får ett brev om att aktiv delgivning ska utföras?

Står inför att en massa inkassokrav kommer att dyka upp den närmaste tiden och känner mig väldigt orolig och rent ut sagt skiträdd.

Tror faktist att du har rätt, i allafall i någonting av det du tar upp!!!
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: