Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Intrum Justitia, jag skulle kunna pussa er!  (läst 9520 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
tattoo-girl
Newbie
*

Antal inlägg: 10

« skrivet: Juni 27, 2011, 21:30:04 »

Efter fem månaders kamp fick jag idag mina sista skulder hos Intrum Justitia avskrivna. Sammanlagda summan var 134 000 kr! Av de inkassobolag jag har kontakt med så har Intrum Justitia varit det bolag som varit sakligast och också det bolag som erkänt att skulderna inte hade saklig grund. Av de skulder jag hade där hade tre av dom en 10 årig preskriptionstid och det var också dessa som tog längst tid för dem att släppa på. Men de gjorde det. Att jag samtidigt fick två brev från fogden där Alektum skickat in två ärenden som jag bestridit (kapitalbelopp sammanlagt 480 kr!  Shocked) gör inte så mycket just nu. Inte för att jag tänker ge mig. Snarare tvärt om, jag blev bara ännu mer taggad. Vill dom ha strid om så ynkliga belopp så inte mig emot. Hade dom frågat om jag ville betala kapitalbeloppet så hade jag gjort det bara för att vara av med dom men något sådant verkar tydligen helt främmande för dem. Så tack Intrum Justitia, ni gjorde min dag! Och Alektum... Ni kan kyssa mig nånstans.  Grin

Ville bara dela med mig lite av min lycka.  Grin
Loggat

Med intelligens kan man ta sig fram utan utbildning.
Med utbildning kan man ta sig fram utan intelligens. Grin
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #1 skrivet: Juni 28, 2011, 08:52:16 »

Alektum, kiss my arektum.

Stort grattis!  Grin
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
tattoo-girl
Newbie
*

Antal inlägg: 10

« Svara #2 skrivet: Juni 29, 2011, 20:59:55 »

Shocked  Grin
AAAHAHAHAHAHA!!!  Hade jag kunnat så hade jag high fiveat (ja hur ska man stava det?) dig!  Grin

Och idag fick jag brev från PBK att dom släppt sina ärenden också!  Grin Bara 6 tusen men många bäckar små...  Wink
Loggat

Med intelligens kan man ta sig fram utan utbildning.
Med utbildning kan man ta sig fram utan intelligens. Grin
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: