Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jag lyckades !!!!!  (läst 6296 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
srle
Newbie
*

Antal inlägg: 6

« skrivet: Maj 07, 2011, 22:10:09 »

Hej

Hade skulder på över 500k pga mitt spelberoende med 18st skulder  och nu efter 2 år lönnutm så fick jag inte avbetalla så mycket  ner skulderna pga hög ränta,  fast de har dragit både fr mig och min fru nästan 13k varje må.

Betalla räntan på räntan varje månad går inte att bli fri aldrig tänkte jag.
Så  i mars  en dag tog jag telefon och ringde till Kf  och ville ha alla paper med skulder och räntor för varje skuld jag har lönneutmätning så att jag kunde förhandla.

Så fick jag detta efter 3-4 dagar och så började ringa alla som jag var skyldig och förvanad över situationen efter 2 timmar ringning så kom jag överens med alla att jag börjar betalla själv i stället för utmättning och då skulle betalla första innbetalning så att de kunde återkalla ärendena från fogden.

18 st skulder hade jag...6st sms  och 12 hos  olika inkasso bolag,men så fixade sig allt och nu började jag betalla själv och snart så kommer anmärkningar vara borta och så kommer att ta med frugan störe lån så att kan betalla allt och ha endast ett lån.

vill säga till alla det är värt att försöka klara det på egen hand om man kan och har möjlighet att göra det,så jag trode aldrig att det skulle gå men men man kan alldrig säga NEJ för det gick så  nu är mitt saldo på fogden 0.

Vissa av inkasobolag var trevliga kunde man förhandla ang räntan....några gick med att sänka den ex fr 19% gick med på 5 andra ingen ränta.....endast CSN ville inte förhandla.... men allt som allt fick jag bätre än att vara hos fogden hella livet.

Nu kommer aldrig att låna för att spella för man vet inte hur det är om man inte är beroende men nu är allt bra så hopas det kommer att ordna sig för alla som kan och har möjlighet att göra men man måste ha också viljan att bli fri...så nu känner jag mig mycket bätre fast jag har anmärkningar kvar men de är borta om 19mån så det känns  bra.

Mvh

Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2918

raising hell against injustice

« Svara #1 skrivet: Maj 07, 2011, 22:26:49 »

Grattis!  Cheesy
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: