Jag har ett lån hos Selene Finans, likaså min sambo. Jag har tyvärr inte kunnat betala min månadsavg till dem pga att jag har löneutmätning via KF. Då de tydligen inte har fått tag på mig trots att de ringt både hem och till min mobil (vilket jag inte märkt av) så ringer de min sambo och talar om för honom vad som kommer att hända med MITT lån om jag inte betalar!! Varpå min sambo ringer mig och undrar vad det är frågan om.. Jag ringer upp Selene Finans och undrar vad som ger dom rätten att ringa min sambo och berätta mina förehavanden.. -Varpå de svarar att han har skött sina betalningar och att de ser vi är sammanboende och då de inte fått tag på mig så ville de va "schyssta" och kontakta min sambo och upplysa honom om min situation så att han kan vidarebefodra det till mig.. Jag blev helt vansinnig.. Får man verkligen göra så? Nog för att vi är sambos, jag har utmätning och en hel del anmärkningar hos KF.. MEN jag och min sambo är inte helt sambos längre men jag bor kvar pga att det är svårt för mig att hitta ett boende i Stockholm pga anm.. Vad ger dom rätten att ringa till honom och berätta om mig, har inte dom sekretess?!
Har nån varit med om nåt liknande? Får man göra så?
Dom får inte göra så alls.... anmälan till DI kan du göra om du vill. Bara skriva i din anmälan som du skrev här.