Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fri från Skuldfällan äntligen  (läst 7229 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
parau
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 3


« skrivet: Augusti 22, 2010, 12:30:46 »

för ca 1 år sen blev jag arbetslös och fick gå på a kassa, jag såg inte att jag inte kunde leva som vanligt. jag hade kvar min bil och min dyra lägenhet.

sen kom inkassobreven och påminnelserna på rad, jag höll allt hemligt för mina föräldrar,jag hade en aning om att kronofogden va efter mig, jag tog tågresor enbart för att slippa behöva möta delgivningsmännen, jag ville inte vara hemma mera, jag stack ner huvudet i sanden, jag skämdes för att berätta för mina föräldrar, och jag är bara 24 år gammal.

Sen en hittade min pappa ett oöppnad brev från kronofogden som jag hade gömt undan, sen sprack allt. jag fick lägga alla korten på bordet.

Min pappa kände en person som jobbade på exakt detta, hjälpa folk som fastnat i skuldfällan,han fick en fullmakt av mig.

Det visade sig att kronofogden varit hemma hos mig vid 3 tillfällen för att delge mig skulden men jag hade som sagt hållt mig ifrån lägenheten, dom hade tom frågat mina grannar om jag levde och vart jag var nånstans, till slut hade nån delgivningsman sett mig i fönstret.

den 14 Juni blev jag delgiven min skuld och fick 6 st betalningsanmärkningar, och nu hade jag en total skuld hos fogden på 165 000 kr.

Jag har aldrig varit i skuldfällan i mitt liv tidigare men det va pga min arbetslöshet.

Nu kommer historien om hur jag blev skuldfri.

Utan mina föräldrar så hade jag varit hemlös idag, min pappa och mamma har ett hus värderat till 4.2 miljoner och dom hade lån på 1.5 miljoner, Min pappa tog ett lån på sitt hus på 200 000 kr, och han som hjälpte mig gjorde sk accord med KF och inkassobolagen så jag fick ner min skuld till 130 000 kr ifrån 165 000 kr.

vi betalade allt till kronofogden och nu är jag helt skuldfri vilket känns otroligt skönt, men jag kommer att få leva med mina anmärkningar i 3 år pga mitt slarv.

Det känns som en stor lättnad att slippa ligga sömnlös över detta.

Jag vet att det är inte alla som har föräldrar som mina,utan mina föräldrar så hade jag bott i ett tält i skogen idag.

Detta är min lilla historia.


Mvh Sebastian
Loggat
bebban
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 78


« Svara #1 skrivet: Augusti 22, 2010, 12:44:57 »

Grattis! Skönt att du lyckades.
Men du menar väl att du gjorde upp ackord med inkasso o betalade KF? Om du gjorde upp ackord även med KF så undrar jag hur sjutton du bar dej åt?
Loggat
parau
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 3


« Svara #2 skrivet: Augusti 22, 2010, 12:48:46 »

Grattis! Skönt att du lyckades.
Men du menar väl att du gjorde upp ackord med inkasso o betalade KF? Om du gjorde upp ackord även med KF så undrar jag hur sjutton du bar dej åt?

Du har fullständigt rätt, jag gjorde upp ackord med inkassobolagen, det var jag som skrev fel, och tack så mycket!!
Loggat
Nightmare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1384


« Svara #3 skrivet: Augusti 22, 2010, 13:29:20 »

Men en sak har du ju faktiskt fått med dig och det är ju kunskapen om hur lätt det är att halka dit. Men du har tur som har dina föräldrar som kan backa upp dig om du inte haft det så hade du suttit där med inkasso som lägger på uppemot 35% ränta för resten av ditt liv.
Loggat
livsrop
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 890



Hemsida
« Svara #4 skrivet: Augusti 29, 2010, 11:28:06 »

Så himla gott att du har det fina stödet!!! Hoppas dina föräldrar också förstår vilken enorm hjälp de gett dig i och med detta! Förvalta förtroendet väl!! Verkligen roligt att läsa och lycka till i framtiden Sebastian!
Loggat

Skam den som ger sig!
Kraft
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 154



« Svara #5 skrivet: Augusti 29, 2010, 12:01:47 »

 Grin Härligt och Grattis,en gång till Härligt och Grattis Grin
Loggat

Orsaken till alla negativa känslor är en störning i kroppens energisystem.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: