Fattiga Riddares forum
September 09, 2010, 06:19:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Sveriges största diskussionsforum för överskuldsatta!

Startsida   Hjälp Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Visa kort  (läst 201 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mia
Jr. Member
**

Antal inlägg: 89

« skrivet: Juli 30, 2010, 15:39:40 »

Får man behålla Swedbanks visa kort om man får skuldsanering?
Loggat
Kickilina
Full Member

Antal inlägg: 246

« Svara #1 skrivet: Juli 30, 2010, 15:51:25 »

Det borde man väl få, men du ska nog inte ha någon kredit på det. Fast det har man väl i regel inte om man är skuldsatt.
Loggat

Man kan lära gamla hundar flyga!
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 1786

« Svara #2 skrivet: Juli 30, 2010, 16:22:30 »

Mitt kommer dem aldrig att få så enkelt är det. Dem brukar försöka men hugger man tillbaks så brukar man få behålla det. Själv har jag haft kort hos dem hela mitt liv så varför ta det när jag har skuldsanering?
Loggat
emigrerat
Sr. Member

Antal inlägg: 397

Borgenärer catch me if you can

« Svara #3 skrivet: Juli 30, 2010, 16:28:05 »

fast är det inte lite fel att rikta den här frågan till Gadreel? är inte KFM som beslutar om detta
Loggat
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 1786

« Svara #4 skrivet: Juli 30, 2010, 16:31:20 »

fast är det inte lite fel att rikta den här frågan till Gadreel? är inte KFM som beslutar om detta

Den här frågan har varit på tapet tidigare och Swedbank är ganska duktiga på att försöka ta tillbaks uttagskort och visakort. Har inte något med kfm att göra. Vad jag förstår brukar det lösa sig när man pratar med banken. Där av mina ord att mitt får dem aldrig.
Loggat
dumle
Full Member

Antal inlägg: 110

« Svara #5 skrivet: Juli 30, 2010, 17:21:54 »

Det är ju löjligt av banken att man inte ska få behålla sitt betalkort, det går ju inte att handla på kortet om det inte finns pengar, jag kan det inte på mitt svedbank visa kort i alla fall, det går inte att ta ut heller om det inte finns minst 100 kr på kontot. Har även hört att just svedbank är pigga på att dra in internetbanken, man undrar ju vad de tänker sig med det.
Loggat
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1220

« Svara #6 skrivet: Juli 30, 2010, 20:39:17 »

jag har visa o t o m tagit ut så jag fått minus ett antal gånger.  jag förnyade  mitt kort för ett tag sen helt utan problem, var bara in o sa  att mitt kort började spricka..  nu har jag ett kort som räcker till 2014...

och har jag över 50 kr på kontot kan jag ta ut 100 kr utan problem
Loggat
JohanHva
Full Member

Antal inlägg: 205

« Svara #7 skrivet: Juli 31, 2010, 00:24:25 »

Har bara Maestro men då kan man tex fylla på full tank om man har någon krona på kortet
Ett faktum som jag utnyttjat några gånger när plånboken börjat tömmas innan lönedags
För utan bil klarar jag mig inte och i värsta fall blir det 50kr i avgift för övertrassering Cheesy
Loggat
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 822

« Svara #8 skrivet: Juli 31, 2010, 00:54:43 »

Har man skött sitt kort prickfritt så blir det nog inga problem, däremot vet jag en som fått sitt kort spärrat, då vederbörande trasserat över för ofta så det rekomenderar jag inte att man gör.
Loggat
livsrop
Hero Member

Antal inlägg: 531

Hemsida
« Svara #9 skrivet: Juli 31, 2010, 22:21:58 »

Ja... har man inte bekymmer så får man tydligen... suck. Måste erkänna att jag inte ägnat banken (fristående Swedbank) en tanke när det gäller skusan... hmm... har inget otalt med dem så får väl hoppas inget sker där med kort och internetbank. Suck... det är ju ett öde det också i så fall... Men steg 1 är att få inledande först.... vänta, vänta...
Loggat

Mer otyg har åstadkommits i affärernas namn än alla jordens latmaskar någonsin har kunnat fundera ut tillsammans. Gilbert Quin
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!