Fattiga Riddares forum
September 09, 2010, 06:16:27 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Sveriges största diskussionsforum för överskuldsatta!

Startsida   Hjälp Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Författare Ämne: Rekommenderade brev  (läst 535 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mimosa
Sr. Member

Antal inlägg: 264

« Svara #15 skrivet: Juli 30, 2010, 09:33:08 »

Kunde inte somna om i morse sedan jag släppte ut katterna vid 4 tiden i morse. Ja, de ska alltid ut då  Undecided.

Jag låg och tänkte på det här brevet och så kom jag på det. Det är en beställning jag saknar. Har fått lite grejor på löpande band nu. Först kom vattenfontänen till pojkarna och dagen efer dök mitt batteri upp till mobilen. Jag saknar nu en bikiniöverdel. Dyrt. Men är ett fint märke. Hittar annars inget som passar mig. Har försökt nu i några år och slängt iväg säkert lika mycke pengar på det. Men jag tänkte att det kanske är den. Har aldrig beställt hos dom förut. Den är redan betald så dom kanske gör så här.

Så nu gick jag in och kollade min orderstatus. Men där står det att den behandlas  Undecided Verkar som det inte var den då. Typiskt. Var 80 % säker på att det var min bikiniöverdel som låg och väntade. Beställningen gjordes den 12:e. Det står att det kan ta 10 - 12 dagar. Får se om något händer med det.
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
bebban
Jr. Member
**

Antal inlägg: 64

« Svara #16 skrivet: Juli 30, 2010, 09:43:50 »

Tror inte att din bikini skickas med rek?! Snarare postförskott el företagspaket
Loggat
Gadreel
Hero Member

Antal inlägg: 654

Hemsida
« Svara #17 skrivet: Juli 30, 2010, 11:09:06 »

Det kanske är en delgivning av ett förslag om skuldsanering? För någon som du är solidariskt betalningsansvarig tillsammans med.
Loggat
Sam Hall
Full Member

Antal inlägg: 102

« Svara #18 skrivet: Juli 30, 2010, 11:20:41 »

Har oxå fått ett REK att hämta ut på posten,,,
men jag vet att jag inte väntar något så jag bryr mig inte om att hämta ut det.

Samma här. Jag väntar inget rek. Det var därför jag frågade. Är så himla nyfiken  Undecided. Men ska nog försöka hålla mig. Vill inte sabba något om det nu är något inkasso som försöker med något fult.

Ja och Lindorff brukar köra fulingar och de har lyckats  så man skall vara på sin vakt.
Loggat
Mimosa
Sr. Member

« Svara #19 skrivet: Juli 30, 2010, 11:49:16 »

Tror inte att din bikini skickas med rek?! Snarare postförskott el företagspaket

Postförskott kan det inte bli för den är redan betald.
Loggat

Mimosa
Sr. Member

« Svara #20 skrivet: Juli 30, 2010, 11:52:45 »

Det kanske är en delgivning av ett förslag om skuldsanering? För någon som du är solidariskt betalningsansvarig tillsammans med.

Har inte sökt nån skuldsanering. Har inte så gamla skulder samt så är det många småskulder som blir mycke tillsammans. Så det kan inte vara det heller.
Loggat

emigrerat
Sr. Member

Antal inlägg: 397

Borgenärer catch me if you can

« Svara #21 skrivet: Juli 30, 2010, 12:41:42 »

ja inte lär vi komma fram till svaret heller
Loggat
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 822

« Svara #22 skrivet: Juli 30, 2010, 13:41:10 »

Men hade du tänkt att hålla dig undan tills alla dina skulder är preskriberade eller?Huh? Struntar du i att hämta ut det så kommer det antagligen en delgivningsman istället. Kanske bättre att lägga upp en plan hur du ska bli skuldfri och arbeta efter den. Tex hålla sig undan så att allt preskriberas eller inte dra på sig nya skulder och spara all korrespondens under denna tid för att få koll på allt, så man kan söka skuldsanering, ja planerna kan ju se helt olika ut från person till person.
Loggat
Mimosa
Sr. Member

« Svara #23 skrivet: Juli 30, 2010, 15:00:26 »

Jag har egentligen ingen direkt plan hur jag ska bli skuldfri. Min löneutmätning kommer troligtvis igång snart. Så då får jag ännu mindre pengar kvar att försöka göra upp med de andra. Tänkte faktiskt göra det men det kommer aldrig att gå. Jag får nog vänta in tills mina skulder blir både gamla och enormt skuldberg. Något annat kan jag inte göra. Tyvärr... Sad
Loggat

dumle
Full Member

Antal inlägg: 110

« Svara #24 skrivet: Juli 30, 2010, 17:25:09 »

Det är ju bättre att ta tjuren vid hornen och hämta ut ett rek brev, det vore ju tråkigt om det är en uppsägning eller något sånt, även banker skickar rek brev om de säger upp ett lån, det fick vi från citibank när de var på g och säga upp vårat lån.
Loggat
bebban
Jr. Member
**

Antal inlägg: 64

« Svara #25 skrivet: Augusti 02, 2010, 08:16:21 »

Är det något viktigt lär avsändaren försöka kontakta dej igen... tills de får tag i dej, så var inte nyfiken "in i dumhet".
Loggat
Mimosa
Sr. Member

« Svara #26 skrivet: Augusti 02, 2010, 12:25:43 »

Är det något viktigt lär avsändaren försöka kontakta dej igen... tills de får tag i dej, så var inte nyfiken "in i dumhet".

Tänkt i dom banorna också. Sen kan man ju alltid skylla på att legget (jag har bara passet) har kommit bort. Svårt att hämta ut något då.
Loggat

livsrop
Hero Member

Antal inlägg: 531

Hemsida
« Svara #27 skrivet: Augusti 02, 2010, 13:46:45 »

Med all respekt för ditt beslut, oavsett hur det blir, så undrar jag:

Är det inte lika bra att hämta ut brevet eftersom du undrar så mycket över det? Har du levt inkognito i 2½ år och satsar på att hålla dig undan och inte vill presk-bryta något eller vad handlar detta egentligen om? Är du folkbokförd på en adress och posten kommer dit så anser fogden ändå att presk-avbrott skett om man inte kan bevisa annat enligt de papper jag nyss fick gällande en skuld.

Är det något du befarar ha missat? Hur mycket skulder har du eftersom en enda verkar spela så här stor roll? Det gäller ju att ta ansvar för de skulder man har och göra det man kan liksom.... men i den takt man själv klarar av....
Loggat

Mer otyg har åstadkommits i affärernas namn än alla jordens latmaskar någonsin har kunnat fundera ut tillsammans. Gilbert Quin
Bettan
Jr. Member
**

Antal inlägg: 93

« Svara #28 skrivet: Augusti 04, 2010, 14:48:27 »

Ring ner till posten och fråga vem avsändaren är på reket. Det har jag gjort flera gånger så det är inget problem. Annars går du ner till posten och ber att få kolla på det. Säg att du ska hämta ut det, men "glömt" leget hemma, men vill kolla vem det är ifrån i alla fall.
Då vet du, för tänk om det är något viktigt som inte alls har med inkasso att göra....
Loggat
Mimosa
Sr. Member

« Svara #29 skrivet: Augusti 05, 2010, 12:20:46 »

Mysteriet är löst.

Gick ned till posten och frågade vem avsändaren var. Det är tydligen länsförsäkringar som vill mig nåt  Huh?. Har inga skulder där. Dom drar automatik på mitt lönekonto varje månad så jag har ingen aning. Ska hämta ut det sedan. Måste ju leta på mitt leg först  Grin (skyllde på det)
Loggat

Sidor: 1 [2] 3
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!