Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ev förhandlingsläge?  (läst 3724 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
cami
Jr. Member
**

Antal inlägg: 91

« skrivet: Maj 18, 2010, 11:51:48 »

Vad kan man erbjuda inkasso, kapitalet är på 900:-, men med ränta och kostnader, ca 5 000:-. Blir utförsäkrad och vet inte vart jag ska ta vägen.. Tänkte att det blir ÄNNU sämre chans att komma tillbaks till livet och samhället om inkasso skickar denna gamla surdeg till KFM. Detta är den absolut sista skulden jag har och att få bli helt "fri" hade varit wonderbart..

Har lyckats skrapa ihop till kapitalsumman och skulle kunna slänga in den med en gång, önskar bara lite hjälp om hur jag ska gå tillväga och hur mycket jag ska erbjuda.

Någon snäll själ...?
Loggat
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429

« Svara #1 skrivet: Maj 18, 2010, 11:59:15 »

erbjud dom kapitalsumman och säg att det är din enda chans att bli kvitt denna skuld  då du  nu ska bli utförsäkrad och kommer inte annars kunna betala denna skuld på länge.

Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
cami
Jr. Member
**

« Svara #2 skrivet: Maj 18, 2010, 12:06:45 »

Ok, ungefär så jag hade tänkt  Grin Finns det någon förhoppning om att det kan funka, tro...?

Tack för ditt svar!
Loggat
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #3 skrivet: Maj 19, 2010, 01:58:48 »

Du ska ju absolut pröva att endast få betala kapitalbeloppet.Är skulden gammal så ska det inte vara något
större problem.Är däremot skulden ganska ny då är risken faktiskt stor att dom inte ens lyssnar.
Loggat
cami
Jr. Member
**

« Svara #4 skrivet: Maj 19, 2010, 08:53:56 »

Det här är nog nånting som går under benämningen "surdeg", den är från 1991... Undecided

Jag ska maila idag och se vad jag får för respons. Tack för ditt svar!
Loggat
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #5 skrivet: Maj 19, 2010, 13:21:18 »

Mejl fungerar lagom.Det mest seriösa är ju att du ringer och påpekar din alternativa betalningsvillighet:)
Snabbare svar får du+att via mejl är inget säkert!!Kommer det fram//Bryr dom sig om att svara tror du??
Loggat
cami
Jr. Member
**

« Svara #6 skrivet: Maj 19, 2010, 20:29:39 »

Mejl fungerar lagom.Det mest seriösa är ju att du ringer och påpekar din alternativa betalningsvillighet:)
Snabbare svar får du+att via mejl är inget säkert!!Kommer det fram//Bryr dom sig om att svara tror du??

Hm, jag har haft bäst resultat med mail, då har jag dessutom bevis på att jag verkligen har hört av mig och vilka frågor/argument jag haft. Denna gången skickar jag mail först, SEN ringer jag om jag inte fått nåt svar inom en vecka, tack för tipset!
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: