Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Frågor om löneutmätning  (läst 13121 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Jagad!
Newbie
*

Antal inlägg: 24

« Svara #15 skrivet: Maj 03, 2010, 21:49:00 »

Hej.
Kan KF gå in och kolla konton INNAN dom drar igång en löneutmätning?
Loggat
fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #16 skrivet: Maj 03, 2010, 22:26:26 »

Har man skulder där och finns i deras register så kan dom säkert det!
Loggat
fattigriddare
Hero Member

« Svara #17 skrivet: Maj 03, 2010, 22:59:30 »

Dom kan ju t.o.m faktiskt dra pengar!
Har en bekant, hon hade en liten skuld hos Kfm, ingen löneutmätning för hon studerar för tillfället.
Hon hade en lite större summa på sitt konto som inte var hennes, dumt kan man tycka men eftersom hon inte hade utmätning tänkte hon inte sig för. I vilket fall gick Kfm in och drog 2.500 kr utan förvarning! Hon ringde Kfm och tydligen har dom rätt att göra så. Några dagar senare skickade dom ett papper på att dom hade gjort det!
Personligen tycker jag ju att hon kunde betalat den lilla skulden innan, men nu är den ju betald i allafall!
Även om hon fick en personlig skuld till ägaren av pengarna, men det löste sig!

Men men, det jag vill säga med detta är att har man skulder hos Kfm med eller utan löneutmätning så ska man aldrig ha för mycket pengar på sitt konto! Man vet aldrig när dom slår till!  Shocked
Loggat
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #18 skrivet: Maj 03, 2010, 23:03:42 »

Ruggigt värre att dom verkligen kan göra på det viset.Tur man har det systemet att min lön hinner knappt
landa på kontot innan dom åker över till sambons konto pga hon kan betalningar etc bättre än mig med tanke
på min arbetssituation.Ok KFM är glada dom får ju det dom ska ha så troligen funderar dom inte på att syna mitt konto iallafall.
Gött för nu är det endast 18.500:- kvar hos våra kära nissar
Loggat
fattigriddare
Hero Member

« Svara #19 skrivet: Maj 03, 2010, 23:08:54 »

Ja man blir faktiskt mörkrädd ibland hur det får gå till och hur mycket makt Kfm har!
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: