halle
Newbie
Antal inlägg: 2
|
 |
« skrivet: Maj 02, 2010, 16:47:00 » |
|
Hej! Jag har en fråga angående bankkonton och VP-depåer. Hur ofta kollas de av våran "älskling" KFM? Har ingen löneutmätning. men finns i deras register pga diverse otrevligheter.
Ha en bra dag alla, och kämpa på!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
corner
|
 |
« Svara #1 skrivet: Maj 02, 2010, 16:54:57 » |
|
Vet inte hur ofta de kollas, men sen 2008 kan KFM gå in och ta vad de behagar, så se till att INTE ha pengar liggande hur som helst.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
anyday_now
|
 |
« Svara #2 skrivet: Maj 02, 2010, 19:54:11 » |
|
"Hemma hos mig" kollar de varje gång nån borgenär begär om utmätning av lön etc.Brukar bli ca 1 gång per år. Njöt när de gjorde det sist! Jag har 130.000:- sparat hos JAK banken (det är efterspar som är låsta tills lånet är slutbetalt). KFM redovisade detta till borgenären (Alektum): Kontrollerat:Nordea 0:- Skandiabanken 0:- Jak banken 130.000:- kan ej utmätasGud va underbart det kändes att de fick veta att jag har cash men de får nada,lite som sex nästan 
|
|
|
Loggat
|
Jag SKA bli skuldfri. Anyday now....
|
|
|
Caroline
|
 |
« Svara #3 skrivet: Maj 02, 2010, 19:59:47 » |
|
Det är olika hur ofta kfm skickar förfrågan till banken. Vissa kan kontrolleras en gång i veckan, andra en gång per år. Man kan inte säga att det är x gånger per år, det beror helt på gäldenärens ekonomiska situation.
Varinder
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kenny555
|
 |
« Svara #4 skrivet: Maj 02, 2010, 20:18:20 » |
|
Hehehehe Anyday jag kan ana vilket lyckorus det kan ha blivit för dig. Jag hade nog kunnat jämföra det med 2 sam-ag samma dag:) Tji tji fick ni era gamar ungefär 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
anno
Full Member

Antal inlägg: 246
Kunskap är makt !
|
 |
« Svara #5 skrivet: Maj 02, 2010, 20:38:57 » |
|
Det är olika hur ofta kfm skickar förfrågan till banken. Vissa kan kontrolleras en gång i veckan, andra en gång per år. Man kan inte säga att det är x gånger per år, det beror helt på gäldenärens ekonomiska situation.
Varinder
jag vill fråga dig varinder, om fogden gör en utmätning, och fördelar mellan dom fodringsägarna man har , och om man är skyldig Staten pengar, som ex. Csn, försäkringskassan , om intedom tillgångarna räcker till , prioriteras pengarna till staten ?
|
|
|
Loggat
|
Anno92
|
|
|
anyday_now
|
 |
« Svara #6 skrivet: Maj 02, 2010, 21:55:39 » |
|
Hehehehe Anyday jag kan ana vilket lyckorus det kan ha blivit för dig. Jag hade nog kunnat jämföra det med 2 sam-ag samma dag:) Tji tji fick ni era gamar ungefär  Hahaha PRECIS så kändes det!!! 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
halle
Newbie
Antal inlägg: 2
|
 |
« Svara #7 skrivet: Maj 02, 2010, 22:46:37 » |
|
Vet inte hur ofta de kollas, men sen 2008 kan KFM gå in och ta vad de behagar, så se till att INTE ha pengar liggande hur som helst.
Ok, då får man ha pengarna "i madrassen" i fortsättningen!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Jagad!
Newbie
Antal inlägg: 24
|
 |
« Svara #8 skrivet: Maj 03, 2010, 22:30:18 » |
|
Hej. Kan KF gå in och syna konton INNAN de startar en löneutmätning?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sam Hall
|
 |
« Svara #9 skrivet: Maj 04, 2010, 05:50:30 » |
|
Har inte haft något att utmäta (konton)på flera år och åker ståndsmässig bil var till Vietnam i 3 veckor i höstas med särbon....så visst går det.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kenny555
|
 |
« Svara #10 skrivet: Maj 04, 2010, 12:24:52 » |
|
Otroligt jag garvar fortfarande åt anydays inlägg
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
anyday_now
|
 |
« Svara #11 skrivet: Maj 04, 2010, 14:56:10 » |
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kenny555
|
 |
« Svara #12 skrivet: Maj 04, 2010, 21:26:34 » |
|
Hehehe helt ärligt fasen vad gött det hade varit.Jag hade påpekat detta inför deras snokar hahahahaha ni kan inte ta mig.Dom jagar oss fattiga satar så då kan dom allt få långnäsa från oss någon gång
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
anyday_now
|
 |
« Svara #13 skrivet: Maj 04, 2010, 21:41:37 » |
|
Ja jag blev speciellt glad att just alektum fick veta det. Så j-a som dom har varit mot mig  kanske ska ta och printa ut årsbesked från jak varje år och skicka in till dom, har ju 10 år kvar av lånet och ska bli skuldfri innan dess 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
corner
|
 |
« Svara #14 skrivet: Maj 04, 2010, 21:46:32 » |
|
"...printa ut årsbeked från jak varje år" ....och så vet vi nu bortom all tvekan att Anyday är en tvättäkta sadist  Heja!!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|