Det är möjligt att det är ett systemfel men tyvärr kan inte vi handläggare påverka detta oavsett vad vi tycker. Som vanligt är det våra kära beslutsfattare som måste besluta. Sen är det kanske så att alla inte tycker att det är ett systemfel, utan att det är helt korrekt. Det beror nog på vilken sida man befinner sig på, borgenär/ gäldenär.
Jag tror att alla sunda och tänkande individer tycker att det är galet att skattepengar direkt ska finansiera privata intressen. Oavsett vilken sida av staketet man står på.
Intressen som dessutom lyfter ut pengarna ur Sverige.
Jag kan gissa mig till din uppfattning i frågan, du har sunda värderingar. Men samtidigt kan jag inte låta bli att tänka; varför reagerar ingen inom er förvaltning? Blir man så indoktrinerad att man bara låter allt rulla på? Känns som det är att göra det lite lätt för sig att skylla på beslutsfattarna.
Visst, någon måste göra jobbet, utföra galenskaperna, men det är 2010 nu. Det är lågkonjunktur, bidrar det till att man sitter lugnt i båten? Rucka på principerna verkar ju inte vara någon big deal, det skvallrar alla kvitton på "skitbelopp" i era skrivbordslådor om.
Missuppfatta mig inte, det du visat upp ger en bild av en empatisk människa. Det är inte dig jag skjuter på, men i min värld är det otroligt märkligt att ingen slår näven i bordet. Men kanske, det kan ju vara så att din närvaro här är en yttring av du känner att något bitvis är lite tokigt. Du är hur som helst uppskattad här, även om jag personligen tycker att du valt en märklig försörjning.