... det finns ingen mening med att överklaga på pin kiv, det är rättshaveristiskt.
Nåja, många här är väl rättshaverister i ordets rätta bemärkelse, dvs att man har havererat i ett ofullkomligt rättssystem. Och ett överklagande ger ju iallafall chansen att rätta till ett fel.
Jag tycker illa om att man använder ordet "rättshaverist" i den nedsättande betydelsen när det ofta är den rättsliga prövningen som havererat...
helt rätt, att man skulle vara en rättshaverist är nedsättande, alla som arbetar på kronofogdemyndigheten är inte jurister sk. JUR:KAND kom till min kännedom idag efter att ha fått avslag på en invändan om preskribtion
jag ringde upp den personen på KFM , och ifrågasatte hennes avslag ,hon stakade sig och började mumla sen sa hon vänta ska du få tala med en jurist, så jag frågade vad hon var, Jag driver in svarade hon, Tala om min förvåning

, i allafall så rättade Juristen till det , Vill tala om det här så att alla vet, ifrågasätt deras utbildning. och kunskaper

, Om ökningen med geldenärer har ökat med 14 % , måste dom ha folk, och,,,, nej nu ska jag vara tyst, annars blir jag avstängd av admin ,,