Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: unicol  (läst 6746 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
rätt
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 1


« skrivet: April 11, 2010, 22:54:00 »

Har idag fått en påminnelse från Unicol där dom hotar med texten (Om jag inte får kontakt med mig på annat sätt så måste jag kanske gå via dina grannar , din hyresvärd eller arbetsgivare. det kan även bli aktuellt med delgivning med hjälp av polisen. för att underlätta överlämnandet ber jag dig därför att snarast ta kontakt med mig via telefonnummer 0733584865.) sen har delgivningsmannen handskrivit att. Vi kommer att ta kontakt med bostadsrättsföreningen M.V.H. Nu undrar jag är det lagligt att göra då detta sätt, kände mig hotad och osäker på hur jag skall gå till väga i detta. Motager tacksamt råd. M.V.H Göran
Loggat
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #1 skrivet: April 11, 2010, 23:27:57 »

Problemet med delgivare är att dessa har ingen kontrollmyndighet över sig och kan bete nästan hur de vill.

Om det hade hänt mig, hade jag kontrat med polisanmälan om trakasseri och olaga hot.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
fattigriddare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 871


« Svara #2 skrivet: April 11, 2010, 23:37:08 »

 Evil  Evil  Evil
Gud va arg man blir när man läser sånt här! Sånt här borde inte få förekomma, blanda in grannar och bostadsrättsförening, helt absurt, det måste ju gå att klaga någonstans!  Angry
Men jag tycker också du ska polisanmäla om det inte finns någon annan väg att gå. Jag hade också känt mig hotad! Och kränkt, bara för att man är skuldsatt ska man väl inte bli behandlad hur som helst!
Sen hade jag även gått med det till media, tror inte folk i allmänhet vet hur delgivningsasen jobbar!
Loggat
Noomi
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 755


« Svara #3 skrivet: April 11, 2010, 23:39:17 »

Gothia kontaktade min br-förening när jag inte kunde betala en skuld på 1300:-. Jag anmälde dem till DI. Inte bara för att de ringt br utan för att de var nonchalanta och fattade inte vad jag sa när vi pratade per telefon. Det hände inget som vanligt från DI. Men det är fullt möjligt att de kontaktar br. Bättre du ringer upp dem eftersom de förmodligen bara kommer att göra livet surt för dig i övrigt. När du fått degivningen ser du ju om du kan överklaga den.
Loggat
Noomi
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 755


« Svara #4 skrivet: April 11, 2010, 23:42:04 »

Mitt ärende med Gothia hamnade hos media. Hade med det där om kränkning.
Loggat
fattigriddare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 871


« Svara #5 skrivet: April 11, 2010, 23:51:47 »

Det jag har fått lära mig här är att aldrig skriva på något från ett privat delgivningsföretag!
Loggat
JohanHva
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 258


« Svara #6 skrivet: April 12, 2010, 00:01:06 »

Bjud hem killen/tjejen kolla se till att han/hon identifierar sig med ett riktigt idkort typ körkort där du ser dennes riktiga namn
lägg detta på minnet (om det är allt för vanligt kolla bilnummer)

Vägra skriva på något

sedan frågar du vad denna skulle tycka om du kontaktade dennas grannar/släkt
berättade att dom har en utpressare som granne/släkting = fullt lagligt du kan iallafall inte fällas för något då du känt dig utpressad

Om det var mig så skulle jag nog hålla på att "rengöra" någon av de vapenkopior jag fick ärva för några år sedan
har några som ser riktigt verkliga ut. Evil Evil Evil

Fast stryk det sista om vapnen jag vill helst inte ha besök av poliser med k-pistar Grin Grin
Loggat
fattigriddare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 871


« Svara #7 skrivet: April 12, 2010, 00:41:02 »

Admin kanske kan ge dig något bra råd, han är bra på sånt här!
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #8 skrivet: April 12, 2010, 08:37:38 »

Admin kanske kan ge dig något bra råd, han är bra på sånt här!
Jodå, lite erfarenhet och kunskap har man fått i ämnet.

Jag återkommer i eftermiddag med ett svar! Är på väg till skolan just nu....
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: