Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Dags att ta tjuren vid hornen?  (läst 10008 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
anyday_now
Hero Member

Antal inlägg: 599

« Svara #15 skrivet: April 19, 2010, 08:32:57 »

Nightmare: Jag är runt 25 år gammal. Vad menar ni med berättigad skuldsanering? Är jag inte det nu eller? Vad tror ni? Är det ens värt att försöka skicka in en sån?

Kenny: Jag släppte allt till KFM, så det är allt som ligger där som jag har i skuld. Vadå, om jag betalar dem säg 200 i månaden direkt i handen så bör det väl vara mer än vad dom får ut av en löneutmätning på 2000 uppdelat på flertalet olika inkassobolag?

Jag försökte nyligen få till accord och erbjöd 200:-/mån till inkassobolagen.Fick kalla handen direkt även fast de får 0:- av mig. De ville ha minst 1000:-/mån....

Jag tror det kan bli svårt för dig att få skuldsanering,just eftersom du har utrymme för löneutmätning samt att du är ung och skulderna är ganska nya. Jag har ansökt om skuldsanering fast jag tror inte alls jag blir godkänd,men det kostar inget att ansöka så prova det absolut. Men försök med accord, det vore absolut bäst!
Loggat

Jag SKA bli skuldfri. Anyday now....
500%ränta
Full Member

Antal inlägg: 229

« Svara #16 skrivet: April 19, 2010, 11:42:54 »

Klokt skrivet Nightmare.
Ja, vi är ju "varor" som går att köpa och sälja, skapar ju jobb åt andra, en "skuld-industri".
Istället för streckkoder så är det personnummer.
Skillnaden är "bäst före datum", på oss så är det tills "döden inträffar".
Utan oss så finns minimalt med existensberättigande för KFM, så var KFM står är lika med 1+1.
Ja, stora bluffen, riktigt.
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: