Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 7   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Var ska jag börja?!  (läst 67313 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
Brida8
Full Member

Antal inlägg: 117

« Svara #45 skrivet: April 02, 2010, 00:54:14 »

Tack fattigriddare!

Callemaja; Har jag bett ER att städa bort mina bekymmer!?

Nej, tycker att du ska rikta din bitterhet över att ditt liv inte blev som du önskade, mot någon annan, för jag har gjort allt annat än att förtjäna ditt agg och dina kränkande uttalanden.

Ja, jag har fått gåvan att kunna uttrycka mig mycket väl i skrift, men så även i tal. Dessa två egenskaper tillsammans med en rejäl nypa envishet, en intelligens som är högre än medel och turen att vara lättlärd, har fört mig mycket långt i livet. Mina skulder är bara en liten del av mig och mitt liv, och anledningen till att jag äntligen tar tag i att få bort dem är för att JAG KAN inte av någon annan orsak.

Jag tror att jag och samtliga som bett dig att sluta instämmer i att jag är vaken och att jag helt klart och tydligt inser min situation och vidden av mitt handlande. Vad jag har förstått och inte, har inte du befogenhet att döma av en text som belyser en tredjedel av mitt liv.
PUNKT SLUT.

Kenny555: Så du tycker alltså att endast genom att publicera min story så förtjänar jag "mothugg, spott och spä"? Räcker det inte med konstruktiv kritik? Måste man bli kallad olika kränkande saker?
OCH JA ännu en gång, storyn jag inledde denna tråd med innehåller ett utdrag på ca 1/3 av mitt liv....tro det eller ej...

Dessutom så har jag ett jobb att gå till, ett jobb som projektledare. DOCK vill min arbetsgivare få hjälp från arbetsförmedlingen på grund av att deras lönebudget är så liten att om jag skulle få heltidslön från dem så hade jag endast kunnat arbeta med projektet i två månader och då är det inte ens i närheten av slutfört. Mitt funktionshinder berättigar mig till lönebidrag vilket innebär att min arbetsgivare endast behöver betala 40-10% av kostnaderna som uppstår av att anställa mig.
När väl det är klart, har jag inte några problem med att påbörja avbetalning av mina skulder. Sen att det kommer ta tid, det har ni båda rätt i och det är även jag medveten om....
Loggat
Callemaja
Hero Member

Antal inlägg: 1110

« Svara #46 skrivet: April 02, 2010, 00:55:35 »

Fattigriddare..........

För det första tycker inte jag att man ska komma hit och fixa bort sina skulder på nolltid. Det finns så många skuldsatta som kämpar år efter år för att få rätsida på sin situation.

Men Meggie är ju tydligen en klok tjej. Varför har hon då hamnat i den här tvivelaktiga situationen?
Vi kommer att få se mer av Meggie i fogdens listor, tro mig och det hjälper inte hur mycket vi än stöttar med tips av olika slag.

Jag säger återigen att hon är en djäkel på att beskriva sin situation vilket är en styrka.

Sedan är det bara billigt av dig att dra upp andra saker som inte har med saken att göra.
Loggat
fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #47 skrivet: April 02, 2010, 01:00:06 »

Vadå utstå "spott och spe", Kenny555, vad är det för trams! Meggie var ärlig med sin historia, det finns nog många fler här som inte har berättat "allt", men vad spelar det för roll, vi sitter ju i samma båt! Glöm inte att Meggie också har ett psykiskt handikapp, det har väl varken du Kenny555 eller Callemaja!
Ibland lyser det igenom här att vissa skulder är "finare" att ha än andra t.ex konkade företag!
Loggat
Ulrika Ring
Hero Member

Antal inlägg: 1169

« Svara #48 skrivet: April 02, 2010, 01:01:49 »

Skämtar du Callemaja?

Du tycker inte man ska komma hit och fixa bort sina skulder på nolltid? För att?

Jag tror att kvinnan var historia jag beskrev skulle vara mycket betjänt av att få sina skulder "fixade bort" på nolltid om det gick. Hon har ett barn som är allvarligt sjuk. Jag skulle, om jag kunde, trolla bort hennes skulder på 0,4 sekunder om jag kunde.

Men jag behöver allvarligt veta vad som kvalar in här. Jag kan inte hänvisa människor hit utan att veta vilka som är välkomna.
Loggat
Ulrika Ring
Hero Member

Antal inlägg: 1169

« Svara #49 skrivet: April 02, 2010, 01:03:15 »

Bara för att förtydliga mig

Jag tycker att i det ögonblick ALLA kommer hit och "fixar bort" sina skulder på "nolltid" då har vi lyckats.
Loggat
Brida8
Full Member

« Svara #50 skrivet: April 02, 2010, 01:03:46 »

Kan dessutom upplysa om att 50% av mina nuvarande skulder uppkom då jag var i starten av mitt första helt egna företag. Anledningen till att det gick käpprätt åt helvete och att det blev en skuld beror på att jag hamnade i ett maniskt skov och investerade över 50 000 kr som sedan förlorade i värde snabbare än snabbt!!!
Loggat
sneeze
Full Member

Antal inlägg: 105

« Svara #51 skrivet: April 02, 2010, 01:04:58 »

Fattigriddare..........

För det första tycker inte jag att man ska komma hit och fixa bort sina skulder på nolltid. Det finns så många skuldsatta som kämpar år efter år för att få rätsida på sin situation.

Men Meggie är ju tydligen en klok tjej. Varför har hon då hamnat i den här tvivelaktiga situationen?
Vi kommer att få se mer av Meggie i fogdens listor, tro mig och det hjälper inte hur mycket vi än stöttar med tips av olika slag.

Jag säger återigen att hon är en djäkel på att beskriva sin situation vilket är en styrka.

Sedan är det bara billigt av dig att dra upp andra saker som inte har med saken att göra.

FAIL!
Loggat

what comes around, goes around
fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #52 skrivet: April 02, 2010, 01:06:41 »

Då är det tydligen bara dumhuvuden på detta forum eftersom alla här har "satt sig i skuld"!  Roll Eyes
Loggat
Brida8
Full Member

« Svara #53 skrivet: April 02, 2010, 01:07:00 »

Så om jag förstår det rätt så hade det varit bättre att jag konkade min firma istället för att investera i andra och på så sätt haft lättare att bli accepterad som skuldsatt här på FR? För att en konkad firma tillhör "de finare skulderna"

Jag kan bara säga ett stort tack till alla som stödjer mig i denna diskussion. Det bästa vore att hålla tyst och inte käbbla emot men jag kan bara inte hålla tyst....
Loggat
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #54 skrivet: April 02, 2010, 01:17:20 »

Fattig riddare du tolkade detta lite fel tycker jag.Ingen kommer ju tycka likadant som alla här.
Meggie kommer ju att få mothugg från alla håll och kanter.Men jag läser vad hon skriver och hon har visst koll på läget
någorlunda.Alla ska väl inte behöva stryka medhårs.Dvs då menar jag alla måste ju få skriva vad man anser jag har absolut inget emot någon
här utan jag skulle önska detta forum inte behövdes och alla blev skuldfria igår:) Grin
Jag tycker absolut det oavsett är bra att Maggie tagit tag i sin situation.
Visst ok det lär ta lång tid men allt är möjligt för all
Loggat
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« Svara #55 skrivet: April 02, 2010, 01:21:36 »

Fattig riddare du tolkade detta lite fel tycker jag.Ingen kommer ju tycka likadant som alla här.
Meggie kommer ju att få mothugg från alla håll och kanter.Men jag läser vad hon skriver och hon har visst koll på läget
någorlunda.Alla ska väl inte behöva stryka medhårs.Dvs då menar jag alla måste ju få skriva vad man anser jag har absolut inget emot någon
här utan jag skulle önska detta forum inte behövdes och alla blev skuldfria igår:) Grin
Jag tycker absolut det oavsett är bra att Maggie tagit tag i sin situation.
Visst ok det lär ta lång tid men allt är möjligt för all

Väl talat Kenny. Diplomati är den bästa vägen att gå. Förressten kan kaj meddela att min hund är nu hemma å i gott förvar.
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
kenny
Full Member

Antal inlägg: 104

« Svara #56 skrivet: April 02, 2010, 01:25:35 »

Det finns inga bra eller dåliga skulder. Är man överskuldsatthet är det i alla fall lika jävligt att ta sig ur skiten.

Kom ihåg Meggie, att Calle-Majas åsikt inte återspeglar allas åsikter här och inga slutsatser ska heller dras av det han skriver. Ta till dig det du vill och om du kan så låter du resten vara.

Det viktiga är att du är här och jag är glad att jag fick ta del av det du skrivit.

Tvärtemot Kenny555, tycker jag inte att din berättelse förtjänar någon form av påhopp, snarare tvärtom.
Loggat
kenny555
Hero Member

« Svara #57 skrivet: April 02, 2010, 01:26:06 »

Kanon att vovvisen är hemma igen läste vilken tur det blev för er.Hoppas ni myser som attan med vovven
Och Meggie mys mä Gubben  Grin Grin Wink
Loggat
Brida8
Full Member

« Svara #58 skrivet: April 02, 2010, 01:27:26 »

Tack Kenny för det värmande inlägget....

Kenny555: Min gubbe ligger nerbäddad och snarkar högt för länge sedan....annars tack för tipset  Wink
Loggat
kenny555
Hero Member

« Svara #59 skrivet: April 02, 2010, 01:32:35 »

Hehehehe vilken latmask!!Tänkte på en annan sak du skrev sambo körde dom stora sakerna
Har han bra arbete bra lön etc??Jag tror vårt åkeri söker kunnigt folk vår lön är helt ok+att vi endast jobbar
1 vecka och är fri 1 vecka.Tänkte mer på om sambon kanske hade dåligt betalt etc då kan det ju vara en ide
att se om sitt hus
Loggat
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 7   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: