Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Preskriptionsinvändning mot mål från PBK Inkasso  (läst 5062 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Tusse
Newbie
*

Antal inlägg: 2

« skrivet: Mars 28, 2010, 11:44:40 »

Hej!

Ny här på forumet och undrar en sak.

Har lämnat in en preskriptionsinvändning mot en skuld från 1994 från Västerås stad. Naturligtvis invände PBK Inkasso mot detta.
KFM skickade då hem papper mig med vilka invändningar PBK anförde och döm om min förvåning när jag läser följande:

"Obs! G ska INTE beviljas någon apl...g förhalar på alla sätt, bla genom preskinvändn xxxxxx, nu kör vi steg för steg. In med övriga ärenden!"

Får man bete sig så? Är det god inkasso sed att på alla sätt försöka sätta dit oss som har skulder?

Jag blir riktigt j-a förbannad rent ut sagt! johan eriksson heter tydligen det lilla äcklet, ska ringa upp dit på måndag och be att få tala med honom.
Har lämnat in anmälan mot PBK hos DI samt KFM. Vad kan man göra mer?

mvh Tusse
Loggat
fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #1 skrivet: Mars 28, 2010, 12:30:33 »

Hej och välkommen!  Smiley

Jag antar att du menar att det stog noterat i deras datalista?
Har själv råkat ut för det när det gäller PBK, personliga noteringar av deras personal, känner även igen namnet Johan Eriksson. Det är kränkande i alla högsta grad!  Evil
Letade i min mail ang detta, för jag skrev till DI, det är över 1 år sedan nu... kunde inte hitta svaret, kanske aldrig fick något, hade så mycket på gång vid den tidpunkten, så det kan hända att jag har glömt att följa upp det.
Men i inkassolaget står följande
 "Personregister i inkassoverksamhet får enligt praxis inte innehålla omdömen om personer".
Loggat
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #2 skrivet: Mars 28, 2010, 12:42:18 »

Jag har för mig att MKB, alltså Malmös kommunala bostadsbolag, åkte på en snyting för att de kört nåt liknande ergister över sina kunder, med lite åsiktsregistering, omdömen, påhopp etc.

http://sydsvenskan.se/malmo/article137067/MKB-listar-fortfarande-hyresgaster.html
Loggat
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #3 skrivet: Mars 28, 2010, 13:12:16 »

Luktar skadestånd på långa vägar.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: