Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Följ min resa på Tradera!  (läst 178838 gånger)
0 Medlemmar och 23 gäster tittar på detta ämne.
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #45 skrivet: Mars 22, 2010, 21:39:02 »

Robban nu har du smittat av dina turer med Alice:)Jag har luskat lite och med fått 1 kompis:)Smiley
Dear friend hette jag med Andy var absolut trevlig,men man är seriöst lite skeptiskt för undra hur seriöst detta
egentligen är??Jag ska ta lite av våra intjänade kulor och testa att ändra inriktning på Tradera genom att sälja saker
från Kina tror vi.Har kollat runt lite på Ed Harris/Lacoste etc.Ska absolut luska igenom allt man kan hitta
Loggat
Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #46 skrivet: Mars 22, 2010, 22:39:27 »

Robban nu har du smittat av dina turer med Alice:)Jag har luskat lite och med fått 1 kompis:)Smiley
Dear friend hette jag med Andy var absolut trevlig,men man är seriöst lite skeptiskt för undra hur seriöst detta
egentligen är??Jag ska ta lite av våra intjänade kulor och testa att ändra inriktning på Tradera genom att sälja saker
från Kina tror vi.Har kollat runt lite på Ed Harris/Lacoste etc.Ska absolut luska igenom allt man kan hitta
Kul! Alice, Andy, bara sedan igår har vi ökat vår bekantskapskrets i Kina med 100%  Grin Hoppas det går vägen. Lacoste är en klassiker, Ed Harris känner jag inte till, om det inte var Ed Hardy du menade.

Fick mina pokemonspel idag. Då uppstår givetvis nästa problem, jag får ingen ordning på kameran, men det ger sig.  Cool
Loggat

kenny555
Hero Member

« Svara #47 skrivet: Mars 22, 2010, 22:47:44 »

Spåanr som attan nu Jag menade ju Ed Hardy typ 13 usd känns helt ok.Just nu har alla våra auktioner
gått ut och det blev 21.500:- in med alla utlägg/Inköp/Avgifter lär det bli + 7000:- denna gång.
Ska försöka kränga bort ett större paket med det vi sale till en bra kund så får man in snabba 24.000:-
Nu talar vi affärer hoppas bara det kan fungera med Kina.Annars kanske man blir kompis med en massa kiniseser:)Smiley
Dyra kompisar ifall man inte får saker.Det konstiga med Mister Andy var att det var inte ens problem att få kredit heller.
Fasen ska man tala om då att man har löneutmätning Grin
Min kreditvärdighet är ju inte den bästa idag även att den är på väg att bli seriös
Loggat
Noomi
Hero Member

Antal inlägg: 755

« Svara #48 skrivet: Mars 22, 2010, 23:03:18 »

Spåanr som attan nu Jag menade ju Ed Hardy typ 13 usd känns helt ok.Just nu har alla våra auktioner
gått ut och det blev 21.500:- in med alla utlägg/Inköp/Avgifter lär det bli + 7000:- denna gång.
Ska försöka kränga bort ett större paket med det vi sale till en bra kund så får man in snabba 24.000:-
Nu talar vi affärer hoppas bara det kan fungera med Kina.Annars kanske man blir kompis med en massa kiniseser:)Smiley
Dyra kompisar ifall man inte får saker.Det konstiga med Mister Andy var att det var inte ens problem att få kredit heller.
Fasen ska man tala om då att man har löneutmätning Grin
Min kreditvärdighet är ju inte den bästa idag även att den är på väg att bli seriös
Grin Grin Grin Grin Grin Grin
Loggat
kenny555
Hero Member

« Svara #49 skrivet: Mars 22, 2010, 23:05:42 »

Noomi du är skoj med.Jag vågar ju inte ens skriva ut vårt alias direkt för att visa.
Det är troligen massa från både skatteverket KFM som lurpassar här,men jag tror det kan fungera att byta lite
riktlinjer och öka inkomsterna lite om kineserna vill bli vänner for the life:)Smiley
Loggat
Noomi
Hero Member

« Svara #50 skrivet: Mars 22, 2010, 23:13:15 »

Nej, ni skall inte avslöja er. Kör på bara och tjäna lite hackor - det mår ingen dåligt av. Hoppas det går kanon! Wink
Loggat
kenny555
Hero Member

« Svara #51 skrivet: Mars 22, 2010, 23:16:23 »

Tror seriöst att frun roffat åt sig minst 100.000 netto på Tradera under 1.5 år
Enbart på att köpa begagnade saker på Blocket/Tradera för att sedan sälja det igen.
Det gäller till att tänka smart och hitta bra affärer men den nisch vi hittat har fungerat felfritt,men som jag skrev
det hade vart skoj med nya kompisar med i Kina,Robban hittade ju då ska jag med hitta.Bara det är lite seriöst så
kan det fungera alla dagar
Loggat
Noomi
Hero Member

« Svara #52 skrivet: Mars 22, 2010, 23:23:43 »

Läste om en familj som hade tjänat oerhörda summor på Tradera. Skatteverket fick napp på dem och krävde att de skulle skatta. De ansåg att det var inkomst. Kvinnan som höll på med försäljningen hade sagt till skatteverket att hon inte kunde sova på nätterna och därför satt och terapisålde på Tradera. Att det sedan genererade så mycket pengar kom i andra hand enligt dem. Detta stod i tidningarna för 1,5-2 år sedan. Jag hoppas inte ni råkar ut för någon koll eller dylikt. Jag sålde själv rätt mycket på Tradera (från mitt förråd o dyl) men fick in en  hygglig slant. Sedan la jag ner för det var så mycket jobb med paketering och fraktkostnader. I o f sig hade jag ingen lust att sälja mer av det jag hade. Men det är kanonbra att få in pengar på. 
Loggat
Noomi
Hero Member

« Svara #53 skrivet: Mars 22, 2010, 23:25:06 »

Jo, de som hade åkt dit hade sålt för miljoner. Det är ju en uppseendeväckande inkomst så det var därför.
Loggat
kenny555
Hero Member

« Svara #54 skrivet: Mars 23, 2010, 00:24:52 »

Stämmer till 100% men problemet var egentligen att där handlade det om riktiga summor.
Dom hade ju försäljning på över 1.5 miljoner om jag inte är helt ute och reser.
Sedan förklaringen dom gav var ju skitseriös ju:):)Det gäller kanske att man är lite vaken och inte
säljer på samma alias hela livet med:)Smiley
Loggat
Robert36
Hero Member

Hemsida
« Svara #55 skrivet: Mars 23, 2010, 13:23:26 »

Sä där ja, nu är mina Pokemonspel uppe på auktion. Valde utropspriset 1 krona och frakt 18 kronor. Bilderna blev kassa, men man kan inte få allt här i livet.

http://www.tradera.com/Gameboy-Pokemon-Silver-Version-auktion_300201_109683890#auctionInfoTab_aTabRelated
Loggat

Noomi
Hero Member

« Svara #56 skrivet: Mars 23, 2010, 20:16:28 »

Du har ju redan haft många som varit inne på sidan och tittat. Buden kommer väl snart. Det gör nog inget om bilden är dålig för de som köper vet nog ungefär hur det ser ut.
Loggat
Robert36
Hero Member

Hemsida
« Svara #57 skrivet: Mars 26, 2010, 18:50:23 »

Stabilt i Pokemonbranschen. Roll Eyes Har fått ett bud på en krona, vilket innebär att det bara är 231 kr kvar till break even. http://www.tradera.com/Gameboy-Pokemon-Silver-Version-auktion_300201_109683890

Men det svänger säkert Smiley
Loggat

Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #58 skrivet: Mars 28, 2010, 01:54:01 »

Det kan du vara lugn för. Det är dem sista timmarna som det hände något. Jag har förlorat så många bud på slutet. Man vill ha saker så billigt som möjligt och då går man inte för tidigt in och trissar upp priset. Du ska nog se att det blir någon krona i vinst Cool
Loggat
kenny555
Hero Member

« Svara #59 skrivet: Mars 28, 2010, 12:10:48 »

De sista 2 minuterna det är då det sker under:)Robban hur går det med din Alice Grin
Jag hittade en viviann hon är helt ok så vi ska testa att beställa lite via henne.
Men fasen det känns lite långsökt tror du att dina glosögon trillar ner eller hoppas du bara??
Jag ska lossa iväg 1500:- via Paypal ikväll det får bli lärdomspengar,det känns lite som om man är utlämnad
när man ska betala iväg pengar ett x antal 1000 tals mil från sverige.
Har en tanke det är ju ganska enkelt att roffa åt sig pengar från väst för i Hong kong/Kina är varje 1000 lapp guld värd
Jaja man får hoppas det är lite seriöst iallafall
Loggat
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: