Jag håller som bäst på med att fylla i alla papper för att få skuldsanering.Jätterolig skrivning

Jag tror min make blir godkänd men inte jag (då jag är arbetslös och kommer bli mammaledig i augusti).
Om min man nu får skuldsanering, kan han då få ett lån från tex. Bluestep för att köpa bostad? Eller får man inte göra det alls?
Jag tänker på om man har en hyresrätt och vill köpa den som bostadsrätt eller köpa ny bostad. Dumt att ens tänka så men vi bor j-t trångt nu (snart 6 pers i en förbannad 2:a). Det jag undrar är alltså om man FÅR ta ett lån för bostad om man har sanering? Sen om banken godkänner eller inte är ju en annan fråga....Vi får ju inte ta en hyreslägenhet pga skulderna....Jag blir inte klok på detta hur jag ka göra.Hur länge till kan vi bo såhär? Åandra sidan får man ju inte ens ta bostadslån om man har skuldsaldo,så det skiter sig ju vilket som.
Vi har ett lån hos Jak som vi betalar snällt på varje månad (har ju borgenärer som säkerhet). Måste jag ta upp detta i ansökan, jag vill ju inte att denna skuld ska vara med i saneringen?
Ursäkta svamlet. Hoppas nån förstår mig