Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Aktiv delgivning  (läst 9900 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« skrivet: Mars 10, 2010, 12:28:13 »

Om man får en delgivning per post från t.ex. Aktiv delgivning, så står det ju att man ska skicka in den inom 10 dagar annars kommer dom hem eller till din arbetsplats. Kan man inte göra på samma sätt med en sån delgivning som man kan göra när man får en delgivning från KFM, att man skriver på och skickar in men skriver BESTRIDER på den? Och att man sedan skickar brev till inkassobolaget och hävdar preskription (vilket jag anser att det är i detta fallet)!
Om detta skulle funka så slipper man ju stressen att dom ska komma hem eller än värre till jobbet!
Loggat
emigrerat
Sr. Member

Antal inlägg: 447

Borgenärer catch me if you can

« Svara #1 skrivet: Mars 10, 2010, 12:29:36 »

Om man får en delgivning per post från t.ex. Aktiv delgivning, så står det ju att man ska skicka in den inom 10 dagar annars kommer dom hem eller till din arbetsplats. Kan man inte göra på samma sätt med en sån delgivning som man kan göra när man får en delgivning från KFM, att man skriver på och skickar in men skriver BESTRIDER på den? Och att man sedan skickar brev till inkassobolaget och hävdar preskription (vilket jag anser att det är i detta fallet)!
Om detta skulle funka så slipper man ju stressen att dom ska komma hem eller än värre till jobbet!

jo men samtidigt till Aktiv behöver du inte skriva på, de kan aldrig tvinga dig på något sätt
Loggat
fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #2 skrivet: Mars 10, 2010, 12:40:03 »

Jo jag vet, men samtidigt kan det vara skönt att slippa känna stressen att dom ska lura utanför dörren!
Och då får dom ju komma med bevis direkt, i och med att jag bestrider! Kan dom inte det så får dom väl gå till TR! Då får man ju också rett ut det snabbare än att det ska ligga där och gro!
Eftersom jag är på god väg att bli skuldfri vill jag inte ha massa gammalt skit som ligger här och där, och kan ploppa upp med jämna mellanrum!
Loggat
Sjuksköterskan
Sr. Member

Antal inlägg: 369

« Svara #3 skrivet: Mars 10, 2010, 12:55:25 »

alltså, delgivningen du skriver på är ju bara för att dom skall kunna bevisa att du fått det aktuella dokumentet. sedan om du väljer att bestrida är en annan fråga. klart du kan bestrida en sak du fått dig delgiven på "samma" sätt som med KFM.
Loggat

Studerande till sjuksköterska. F.d. ingenjör. Pluggar juridik lite nu för att lära mig mer.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: