Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: preskribtionsinvändning  (läst 8452 gånger)
0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
tiger
Jr. Member
**

Antal inlägg: 57

« skrivet: Mars 09, 2010, 19:06:03 »

Så då verkar det som Kronofogdens jurist  skiter i att läsa när det gäller preskinvändning  jag fick svaret idag Att han godkänner Lindorffs ansökan med hänvisning till ö-643-06 men skam den som ger sig nu har jag fixat svaret till tingsrätten .ni alla som läser detta ,ge er inte jag vann förra månaden på samma sätt mot j  låt dom försöka lagen måste bara tolkas rätt,
forsättning följer .men lita inte på inkassobolagen eller kron kalle
Loggat
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #1 skrivet: Mars 09, 2010, 22:45:34 »

Så då verkar det som Kronofogdens jurist  skiter i att läsa när det gäller preskinvändning  jag fick svaret idag Att han godkänner Lindorffs ansökan med hänvisning till ö-643-06 men skam den som ger sig nu har jag fixat svaret till tingsrätten .ni alla som läser detta ,ge er inte jag vann förra månaden på samma sätt mot j  låt dom försöka lagen måste bara tolkas rätt,

Instämmer, detsamma gäller om ni förlorar i tingsrätten, riktiga klåpare som nyttjar sig av löpandebands principen är det som brukar gälla i alla lägre instanser.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #2 skrivet: Mars 10, 2010, 00:14:38 »

Jo, jag har varit med om det ett antal gånger den senaste tiden!

KFM:s jurist har svarat i sitt beslut saker som inte har något med ärendet att göra tex. Det syns att man har någon form av färdig mall där man åberopar HD-domen rent slentrianmässigt, utan att ens kolla vad argumenten säger varför preskription skall anses ha trätt in.

Tyvärr har jag några KFM-beslut som ligger överklagade, men där KFM varit så "seriösa" att man förpassat överklagningarna till "runda arkivet", dvs papperskorgen....
Måste ta ett krafttag kring detta och skicka iväg JO-anmälningarna som finns färdigskrivna. Snacka om domvilla..... Angry

Som sagt, lita aldrig på inkasso eller KFM!
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Thomas Sakshaug
Full Member

Antal inlägg: 132

Hemsida
« Svara #3 skrivet: Mars 10, 2010, 00:31:52 »

Helt klart ska man överklaga så mycket det bara går om man har oturen att få avslag hela tiden.  När alla instanser sedan har överklagats så ska man efter en liten tid ansöka om resning.  Resning har jag ansökt mot KFM.

Kan berätta att min El är bortkopplad sedan januari 2008.  Det har legat rättsligt, vandrat mellan Intrum Justitia och KFM.  I slutet av förra året så fick jag slutligen ett bra avtal med Intrum Justitia där betalningen är på 150kr/månad för en kontinuerlig betalning av det närmare 30000kr som beloppet är nu.  Intrum har varit medgörlig i deras avgifter.

En smak fråga!  tycker ni att jag ska försöka få något inkasso företag att köpa upp mina samtliga nuvarande skulder (KFM,Sergel,Intrum) för att få betalnings fördelar?
Loggat

Expert förresten, vad är det?, ex vet jag vad det är, men inte pert!, folk säger "min exflamma" eller min föredetta, så vad är då en föredetta pert?  Perterna säger både det ena och det andra men negligerar det enda riktiga nämligen ditt hjärta.

Vad är en Pert?
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #4 skrivet: Mars 10, 2010, 00:52:50 »

Helt klart ska man överklaga så mycket det bara går om man har oturen att få avslag hela tiden.  När alla instanser sedan har överklagats så ska man efter en liten tid ansöka om resning.  Resning har jag ansökt mot KFM.

Kan berätta att min El är bortkopplad sedan januari 2008.  Det har legat rättsligt, vandrat mellan Intrum Justitia och KFM.  I slutet av förra året så fick jag slutligen ett bra avtal med Intrum Justitia där betalningen är på 150kr/månad för en kontinuerlig betalning av det närmare 30000kr som beloppet är nu.  Intrum har varit medgörlig i deras avgifter.
Låter som en rätt vettig deal! Men det lär ju ta ett tag innan skulden är betald..... Men hellre det än att vara utan el.

Citat
En smak fråga!  tycker ni att jag ska försöka få något inkasso företag att köpa upp mina samtliga nuvarande skulder (KFM,Sergel,Intrum) för att få betalnings fördelar?
Vad menar du med att dom skulle köpa upp dina skulder?

Menar du att genom vissa inkassobolag kunna lösa skulderna genom ett lån från dem, eller medar du att du skulle sälja skulderna liknande det som inkassobolagen gör när dom handlar med fordringar?
Det senare är nästintill omöjligt, då jag hade det som en idé tidigare.....
(hade tänkt starta några bolag utomlands vars idé skulle vara att göra dåliga affärer genom att köpa upp skulder som inte kan betalas. I och med detta skulle den ursprungliga gäldenären befrias från sina förpliktelser och dessa skulle den utländska köparen istället göra.
Men tyvärr så sket sig den idén.....

(Finansinspektionen tyckte dock att grundidén var bra! Grin)
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Thomas Sakshaug
Full Member

Antal inlägg: 132

Hemsida
« Svara #5 skrivet: Mars 10, 2010, 01:27:53 »

Låter som en rätt vettig deal! Men det lär ju ta ett tag innan skulden är betald..... Men hellre det än att vara utan el.

Citat
Vad menar du med att dom skulle köpa upp dina skulder?

Menar du att genom vissa inkassobolag kunna lösa skulderna genom ett lån från dem, eller medar du att du skulle sälja skulderna liknande det som inkassobolagen gör när dom handlar med fordringar?
Det senare är nästintill omöjligt, då jag hade det som en idé tidigare.....
(hade tänkt starta några bolag utomlands vars idé skulle vara att göra dåliga affärer genom att köpa upp skulder som inte kan betalas. I och med detta skulle den ursprungliga gäldenären befrias från sina förpliktelser och dessa skulle den utländska köparen istället göra.
Men tyvärr så sket sig den idén.....

(Finansinspektionen tyckte dock att grundidén var bra! Grin)

Jag betalar idag 400kr/mån till Sergel (telia).  Om tex Sergel skulle kunna köpa upp skulder, hos KFM och Intrum, totalt skulle då skuld vara på 
ca 115000kr hos Sergel och jag godkänner en avbetalningsplan på 1000kr/mån (i ett annat skede även CSN-lån)
Loggat

Expert förresten, vad är det?, ex vet jag vad det är, men inte pert!, folk säger "min exflamma" eller min föredetta, så vad är då en föredetta pert?  Perterna säger både det ena och det andra men negligerar det enda riktiga nämligen ditt hjärta.

Vad är en Pert?
tiger
Jr. Member
**

« Svara #6 skrivet: Mars 12, 2010, 16:39:03 »

2010-03-10 Överklagan av beslut inlämnat till kf personligen så att den är stämplad och klar .med överskrift till Tingsrätten
att jag gör på detta sätt är att Kf jurist skiter fullständigt i person och går inkassobolagens ärenden ,jag har även meddelat Tingsrätten om att överklagan är inlämnat och jag kräver inhibition(indrivning får ej göras ) tills frågan är löst i Domstol fan vad dom blev sur på KF  Grin så nu känns det bra att man har några kort i ärmen mot inkassobolagen när jag har blivit klar med allt skit så ska jag lämna över allt till FR så att andra kan ha en hjälpande hand på vägen tyvärr så finns det inkassobolag som är inne här och lär sig oss fattiga , så skriv inget som vägleder dom i pågående ärende =))
Loggat
tiger
Jr. Member
**

« Svara #7 skrivet: Mars 12, 2010, 16:59:40 »

Jo, jag har varit med om det ett antal gånger den senaste tiden!

KFM:s jurist har svarat i sitt beslut saker som inte har något med ärendet att göra tex. Det syns att man har någon form av färdig mall där man åberopar HD-domen rent slentrianmässigt, utan att ens kolla vad argumenten säger varför preskription skall anses ha trätt in.

Hallo Admin Kanon forum ser att det behövs hjälp i dessa frågor men tror du inte det är dax med gemensamt Mtrl till data och fin insp även till Jo ,, jag har nu på 1 månad vunnit ?? nästan 700000 kr där räntan var 500000, tänk alla som inte orkar ,,

Tyvärr har jag några KFM-beslut som ligger överklagade, men där KFM varit så "seriösa" att man förpassat överklagningarna till "runda arkivet", dvs papperskorgen....
Måste ta ett krafttag kring detta och skicka iväg JO-anmälningarna som finns färdigskrivna. Snacka om domvilla..... Angry

Som sagt, lita aldrig på inkasso eller KFM!
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: