Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jag hoppas jag skall lyckas!  (läst 13646 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
lasseh
Sr. Member

Antal inlägg: 292

« skrivet: Mars 08, 2010, 17:57:06 »

Innan jag söker skuldsanering tänkte jag att först försöka få till en betalningsöverenskommelse med de sju borgenärerna/ombuden, så för ca tre veckor sedan skickade jag ut ett förslag på en femårig uppgörelse motsvarande en skuldsanering. Jag har fått snabba svar av sex som är positiva men den sjunde verkar seg. Genom forumet har jag förstått att det är dom som är svårast att få till en uppgörelse med. Men hoppet är det sista .... så jag hoppas vidare. Vore skönt om det lyckades för skuldsanering är det ju ingen garanti på.
Loggat
Gadreel
Hero Member

Antal inlägg: 821

Hemsida
« Svara #1 skrivet: Mars 08, 2010, 22:02:23 »

Kanske kan du skicka de andras godkännande till dem för kännedom?
Loggat
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #2 skrivet: Mars 08, 2010, 22:22:58 »

Om det nu är endast 1 stövel som spjärnar emot.Är skulden större eller en liten pain in the ass??
Om den är av den mindra sorten så kanske det kan lösas genom att förhala de andra som accepteras
och försöka typ dribbla bort denna krångelfia.
Dvs hitta det som dom kan tänka sig att acceptera gör allt för att betala bort detta till denna skuld sen har du de
andra som i princip accepterat din deal
Loggat
lasseh
Sr. Member

« Svara #3 skrivet: Mars 08, 2010, 22:34:21 »

Kanske kan du skicka de andras godkännande till dem för kännedom?

Jo, jag har mailat dem i fredags att alla andra har svarat positivt, så dom är medvetna om läget. Alla som svarat har hittills påpekat att dom vill se de andras medgivanden innan definitivt godkännande görs.
Loggat
lasseh
Sr. Member

« Svara #4 skrivet: Mars 08, 2010, 22:46:49 »

kenny555, du menar att jag skulle gynna dem med en extrapeng för att få dem på gott humör? Men det är väl lite känsligt om någon annan skulle få reda på det? Då kan dom väl bryta sina avtal? Jag väntar lite till.
Loggat
kenny555
Hero Member

« Svara #5 skrivet: Mars 08, 2010, 23:03:55 »

Svar typ ja men inte för att få dom på bättre humör utan för att du ska kunna lyckas med att sanera dina skulder.
Ibland kan det vara ett sätt att få inkassobolagen att stäng foderluckan((Käften))
Försök att betala bort den pain in the ass bolaget.Får du tex bort den så är det guld värt för de andra har ju redan som du skrev
tidigare typ accepterat din uppgörelse.
Men det innebär ju inte att man ska acceptera allt dom begär utan det ska vara en rimlig summa
Sedan har det ju lite med att göra hur gammal är skulden hur gammal är du.Inkassobolagen ser ju lite prognos aha så ung jajaja
då har vi tid ju vi kan vänta på att du betalar dina skulder för är du ung då finns det ju en chans för dom att hitta dina pengar till slut
Loggat
lasseh
Sr. Member

« Svara #6 skrivet: Mars 11, 2010, 20:31:36 »

Det blev som jag anade, efter att ha läst i andra trådar om hur ovilliga banker typ H-b och ombudet K-I är att skriva ner skulder. Och att erbjuda dem mera är ju problematiskt ur två synvinklar - de andra borgenärerna kan få reda på det och bryta sina avtal  och det kan ligga mig i fatet vid en ev skuldsanering om det kommer fram att jag försökt att gynna en borgenär.
Men när jag kollar hur mycket H-b fått via utmätning jämfört med en lika stor skuld hos AK så har AK fått ca tre ggr så mycket så jag tycker det vore ok att gynna H-B i det här läget även om det är H-b:s eget fel att dom inte varit lika aktiva hos Kfm som AK. Jag är lite rådvill just nu. Är det någon som fått till en deal med en bank efter att ha plussat på en del?
Loggat
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #7 skrivet: Mars 11, 2010, 22:36:23 »

...vet att min åsikt inte är betyder nåt, men jag tycker KFM ska få "domstols" rätt att köra över inkassoj***arna i alla lägen, även som hjälpande händer för oss i gäldenärskollektivet när inkassojä**arna krånglar om uppgörelser. KFM-folkets löner betalas m våra skattepengar, tror jag i alla fall, och då kan de göra skäl för lönerna osså.

Med det sagt, jag är appackad och måste sova nu. Gonatt.
Loggat
Gadreel
Hero Member

Antal inlägg: 821

Hemsida
« Svara #8 skrivet: Mars 12, 2010, 09:28:55 »

...och det kan ligga mig i fatet vid en ev skuldsanering om det kommer fram att jag försökt att gynna en borgenär.

I just det här fallet skulle det nog inte vara så allvarligt att ha försökt gynna en enskild fordringsägare. Det är ju ett led i ditt försök att ordna upp din situation. Det är värre om man har en stor privat skuld och plötsligt får en massa pengar, kanske genom ett arv, och betalar den skulden utan att betala till någon annan.
Loggat
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #9 skrivet: Mars 12, 2010, 09:52:58 »

Lasseh du har ett PM
Loggat
lasseh
Sr. Member

« Svara #10 skrivet: Mars 12, 2010, 11:47:12 »

Gadrel, det där svaret behövde jag för att gå vidare med H-b och höra om dom är kompromissvilliga på något sätt.
Loggat
kenny555
Hero Member

« Svara #11 skrivet: Mars 12, 2010, 14:20:41 »

Som jag skrev det handlar ju om dig + att du vill göra upp med alla.
Jag påpekade med att det slår aldrig fel 1 krånglar bara för att någon ska kunna sätta käppar i hjulet.
Dom vill ju ha oss som livstidsgäldenärer för där ligger inkomst för inkassobolagen för att kunna överleva.
Står fast vid detta sedan tidigare Pröva för allt i världen att spela bort den envetne skuld som kan haverera
din deal med de andra bolagen.
Alla medel är tillåtna enbart när man ska hitta en seriös möjlighet för att kunna bli skuldfri
Loggat
lasseh
Sr. Member

« Svara #12 skrivet: Mars 17, 2010, 22:17:02 »

H-b/K-I är totalt hårdnackade och vägrar skriva ner skulden, vilket övriga sex fordringsägare är villiga att göra. Enda positiva var att dom fryste räntan från och med idag. Så med dagens utmätning tar det då "bara" 165 mån = 15 år att betala hela skulden.  Och då är jag ju bara 84 år Grin , hela 6 år kvar till 90 Grin. (Min mor blev 97 så chansen finns ju).
Att hoppas på absolut presrkription på säg 20 år gamla skulder kan nog jag glömma men ni som är lite yngre kanske kan få uppleva detta.
Nej, nu återstår bara att söka skuldsanering och lyckas inte det så får jag väl försöka att få alla fordringsägare att frysa räntan, så är det hela ur världen efter 15 år, om man lever då. 
Loggat
Noomi
Hero Member

Antal inlägg: 755

« Svara #13 skrivet: Mars 17, 2010, 22:22:00 »

För jävl....t! Du borde få skuldsanering utan tvekan.
Loggat
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #14 skrivet: Mars 18, 2010, 00:02:42 »

Helt klart är det skitstövlarnas skitstövlar vi har att göra med. Ak, Alektum och Lindorff är änglar jämfört. handelsbanken med vapendragaren Kredit-Inkasso. Lasseh. Lycka till med Skuldsaneringen. Att betala i femton år är tok för länge men inkasso är som inkasso är. Dem gör samhällsnytta. Balans gott folk Balans. Vi får se vilket motköp jag får på mitt förslag till Kredit-inkasso..

Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: