Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Partiet Fattiga Riddare  (läst 85769 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #105 skrivet: Mars 03, 2010, 23:17:39 »

Din underskrift blir inte offentlig och du blir inte registrerad någonstans. Se här

http://blogg.aftonbladet.se/18750/2010/03/hylla-fattigdomsaret-rosta-fattigt
Loggat
Wiizi
Newbie
*

Antal inlägg: 29

« Svara #106 skrivet: Mars 03, 2010, 23:39:02 »

Din underskrift blir inte offentlig och du blir inte registrerad någonstans. Se här

http://blogg.aftonbladet.se/18750/2010/03/hylla-fattigdomsaret-rosta-fattigt
Hmm, det verkar stämma, enligt en massa andra källor.

Men då är problemet löst ju, jag skickar min underskrift i morgon. Går det fortfarande att faxa?
Loggat
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« Svara #107 skrivet: Mars 03, 2010, 23:46:26 »

Det gör det.
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
Callemaja
Hero Member

Antal inlägg: 1110

« Svara #108 skrivet: Mars 04, 2010, 00:37:56 »

Jag förstår inte varför det är så viktigt med "notarius publicus". Skickar man in namnlistor till valmyndigheten så kommer det inte att ske något missbruk av ditt personnummer. Har någon något att dölja så klarar vi oss säkert utan den personen.
Loggat
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #109 skrivet: Mars 04, 2010, 00:44:07 »

Jag förstår inte varför det är så viktigt med "notarius publicus". Skickar man in namnlistor till valmyndigheten så kommer det inte att ske något missbruk av ditt personnummer. Har någon något att dölja så klarar vi oss säkert utan den personen.

Jag tycker det är bäst att använda notarius publicus annars vet man inte vem som hämtar ut och granskar listorna.
Loggat
Callemaja
Hero Member

« Svara #110 skrivet: Mars 04, 2010, 00:57:14 »

Ja men för hellsike, vad har vi att skämmas för? Är ni så förbannat kuvade att ni inte står för ett partibildande i demokratiska Sverige? Mitt personnummer är 511220-6916, det finns redan i ett djävla massa register och ingen har kunnat missbruka det på något sätt. Om jag ska stå till svars för att jag i en demokrati som Sverige vill bilda ett nytt parti så ska jag fan i mig stå för det oavsett vad det kostar. Dessutom ska det kosta detta landet att inte låta medborgarna kunna följa de grundläggande fri och rättigheter enligt regeringsformen.
Loggat
Wiizi
Newbie
*

Antal inlägg: 29

« Svara #111 skrivet: Mars 04, 2010, 01:32:36 »

Det är offentlighetsprincipen som boven. Det finns vittnen i brottsmål som inte vet att deras vittnesmål är offentliga handlingar.

Jag har någorlunda koll på vilken information som är offentlig, men just i denna fråga har jag ännu inte läst på ordentligt. Att jag oroar mig för att mitt namn ska dyka upp i parti-bildningssammanhang beror på samhällets inställning till överskuldsatta. Det finns bara en sak som anses vara värre än att vara skuldsatt, och det är att vara kriminell... Det är säkerligen "OK" att sympatisera med de vanliga partierna, i politisk korrekthetens namn, men att sympatisera med extrema partier (jag ser FR som extrem) är a big no-no... Gud vet vad medier kommer att kalla partiet för om det nu kommer att bildas, "hemlösas parti", "lyxfällan-parti", "SMSlån-parti", osv.
Loggat
Nightmare
Hero Member

« Svara #112 skrivet: Mars 04, 2010, 01:38:15 »

Det är offentlighetsprincipen som boven. Det finns vittnen i brottsmål som inte vet att deras vittnesmål är offentliga handlingar.

Jag har någorlunda koll på vilken information som är offentlig, men just i denna fråga har jag ännu inte läst på ordentligt. Att jag oroar mig för att mitt namn ska dyka upp i parti-bildningssammanhang beror på samhällets inställning till överskuldsatta. Det finns bara en sak som anses vara värre än att vara skuldsatt, och det är att vara kriminell... Det är säkerligen "OK" att sympatisera med de vanliga partierna, i politisk korrekthetens namn, men att sympatisera med extrema partier (jag ser FR som extrem) är a big no-no... Gud vet vad medier kommer att kalla partiet för om det nu kommer att bildas, "hemlösas parti", "lyxfällan-parti", "SMSlån-parti", osv.

Instämmer tillfullo, sen är det lättare för dom som samlar in namnunderskrifter att bara säga att det inte kommer att bli offentligt, end off discussion så att säga.
Loggat
Callemaja
Hero Member

« Svara #113 skrivet: Mars 04, 2010, 02:05:54 »

Vi kommer att ta mycket skit för att vi inte betalar våra skulder.

Media kommer säkert att leta reda på om vi betalat Tv-licensen, parkeringsböterna eller trafikförsäkringen.
Men vadå? Ska vi uppnå någon förändring som heter duga så måste vi offra något på vägen. Att vi är fattiga
ligger ju bara i fatet, så att säga. Vi är ju inte rasistiska och det är väl en stor befrielse.

Vi får göra som bögarna, hoppa ut ur garderoberna och stå för våra åsikter. Med eller utan vaselin.  Grin Grin
Loggat
Mats A
Hero Member

« Svara #114 skrivet: Mars 04, 2010, 02:22:31 »

Ja men för hellsike, vad har vi att skämmas för? Är ni så förbannat kuvade att ni inte står för ett partibildande i demokratiska Sverige? Mitt personnummer är 511220-6916, det finns redan i ett djävla massa register och ingen har kunnat missbruka det på något sätt. Om jag ska stå till svars för att jag i en demokrati som Sverige vill bilda ett nytt parti så ska jag fan i mig stå för det oavsett vad det kostar. Dessutom ska det kosta detta landet att inte låta medborgarna kunna följa de grundläggande fri och rättigheter enligt regeringsformen.

Och mitt är 196411238-2038. Se där , inget farligt alls  Wink
Loggat

Sjuksköterskan
Sr. Member

Antal inlägg: 369

« Svara #115 skrivet: Mars 04, 2010, 07:06:14 »

Det svåra är att vi är så utspridda över landet. Det är ett stort problem i sig. Hade varit lätt om vi bott i samma satad. Ta allt per capsulum??? Tror inte det går bra.
Det måsta vara mitt tangentbord som inte förstår i vilken ordning jag vill ploppa ner tecknen till datorn :-)
Jaha, du bor i en satad. Hur är det?
Loggat

Studerande till sjuksköterska. F.d. ingenjör. Pluggar juridik lite nu för att lära mig mer.
Mats A
Hero Member

« Svara #116 skrivet: Mars 04, 2010, 12:39:12 »

Vi kommer att ta mycket skit för att vi inte betalar våra skulder.

Media kommer säkert att leta reda på om vi betalat Tv-licensen, parkeringsböterna eller trafikförsäkringen.
Men vadå? Ska vi uppnå någon förändring som heter duga så måste vi offra något på vägen. Att vi är fattiga
ligger ju bara i fatet, så att säga. Vi är ju inte rasistiska och det är väl en stor befrielse.

Vi får göra som bögarna, hoppa ut ur garderoberna och stå för våra åsikter. Med eller utan vaselin.  Grin Grin

Helt min åsikt också. Kan inte med hysch hyschandet hit å dit. Hatar den lika mkt som jantlagen.
Loggat

fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #117 skrivet: Mars 04, 2010, 14:30:48 »

Och mitt är 196411238-2038. Se där , inget farligt alls  Wink

Ojj vad många siffror du hade, vilken månad har 238 dagar!  Huh?
Eller är det ditt mob nr du har skrivit?   Grin
Loggat
Nightmare
Hero Member

« Svara #118 skrivet: Mars 04, 2010, 14:57:20 »

Och mitt är 196411238-2038. Se där , inget farligt alls  Wink

Ojj vad många siffror du hade, vilken månad är 238!  Huh?
Eller är det ditt mob nr du har skrivit?   Grin

Hos Johnny Rocker är det 238 dagar varje november, inte undra på att livet känns mörkt och dystert då Grin
Loggat
fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #119 skrivet: Mars 04, 2010, 15:03:28 »

Huuva ja!   Grin  Grin
Loggat
Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: