Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Partiet Fattiga Riddare  (läst 85805 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Loser
Newbie
*

Antal inlägg: 42

Poor Looser

Hemsida
« Svara #90 skrivet: Mars 02, 2010, 19:40:36 »

Jag funderar på skall det inte finnas någon typ av partiledning/styrelse? Jag är på i så fall. E grymt bra på allt vad styrelsearbete heter :-) Seriös alltså.

Jag tycker det är en alldeles utmärkt ide att fundera på formerna kring partiet såsom styrelse, årsstämma och partiarbete, om det nu blir något. En del håller på med namninsamling men det finns ju fler..........

Det viktigaste jag vill ha sagt är att det MÅSTE vara folk med föreningsvana/föreningskunskap, folk som respekterar stadgar, årsstämmans beslut, styrelsebeslut och ej heller hoppar av mitt i en mandatperiod på grund av småsaker.
Helt enkelt för att förhindra kontroverser och pajkastning.

Vi som minns det "Stora Bråket" inom Fattiga Riddare där medlemmarna tog över föreningen så var den största orsaken brister hos de ledande både i kunskap och respekt för stadgar och tagna beslut.

Anledning till att det inte har blivit någon ny styrelse/förening ligger i att dels är det svårt att rekrytera tillräckligt kompetenta styrelsemedlemmar (hur man kan lösa den biten med en riksorganisation och lokala organisationer måste vara en jätteutmaning) dels så ansåg både Admin o jag att det är viktigare att lägga energi på ett närverk med ett forum som detta i "navet" och det har ju lyckats eller hur?

Nu är det dags och gå vidare och utveckla, då ställer det nya krav på oss som vi måste uppfylla.

Jag håller med för att vi skall bli  legitima måste vi följa dom regler och riktlinjer som finns. och finna personer som kan axla dom roller som behövs.
Loggat

Under omständigheterna mår jag bra.
Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #91 skrivet: Mars 02, 2010, 20:12:29 »

Jag funderar på skall det inte finnas någon typ av partiledning/styrelse? Jag är på i så fall. E grymt bra på allt vad styrelsearbete heter :-) Seriös alltså.
En del håller på med namninsamling men det finns ju fler..........

En del Huh? Skämtar du Shocked Utan att komma i mål med namninsamlingen finns det inte något att fundera på, så till att börja med kanske alla ska fokusera på den biten, sedan får vi se om det finns något överhuvudtaget som vi kan diskutera gällande partiet.
Loggat

Callemaja
Hero Member

Antal inlägg: 1110

« Svara #92 skrivet: Mars 02, 2010, 20:31:24 »

Lilla Robban, böjaj fajbjoj se dålit? Jag sa: Om det blir något.

Sedan är det väl inte så ansträngande att fundera lite och mitt tips var bara att man sätter föreningskunskap högst på rekryteringslistan. OM det blir något.

Jag sätter en hundring på att det blir 1500 namn. Till forumet.
Loggat
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #93 skrivet: Mars 02, 2010, 21:33:48 »

Jag håller med Callemaja att det skadar aldrig med framförhållning. Givetvis skall ju fokus inte tappas från namn insamlandet för den sakens skull.
Loggat
Robert36
Hero Member

Hemsida
« Svara #94 skrivet: Mars 02, 2010, 21:47:27 »

Lilla Robban, böjaj fajbjoj se dålit?
Nassi-nassi, nu e vi tjötta, vi fåj pjata vidaje imojgon.  Smiley
Loggat

Sjuksköterskan
Sr. Member

Antal inlägg: 369

« Svara #95 skrivet: Mars 02, 2010, 22:09:21 »

Det svåra är att vi är så utspridda över landet. Det är ett stort problem i sig. Hade varit lätt om vi bott i samma satad. Ta allt per capsulum??? Tror inte det går bra.
Loggat

Studerande till sjuksköterska. F.d. ingenjör. Pluggar juridik lite nu för att lära mig mer.
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #96 skrivet: Mars 02, 2010, 22:16:42 »

Lilla Robban, böjaj fajbjoj se dålit?
Nassi-nassi, nu e vi tjötta, vi fåj pjata vidaje imojgon.  Smiley
Grin Grin Grin
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Robert36
Hero Member

Hemsida
« Svara #97 skrivet: Mars 03, 2010, 08:45:04 »

Lilla Robban, böjaj fajbjoj se dålit? Jag sa: Om det blir något.

Sedan är det väl inte så ansträngande att fundera lite och mitt tips var bara att man sätter föreningskunskap högst på rekryteringslistan. OM det blir något.

Jag sätter en hundring på att det blir 1500 namn. Till forumet.
Så, nu är jag nanad. Egentligen onödigt av mig att gå in och märka ord, men du skriver själv "om det blir något". Det kommer inte att bli något, om bara en del håller på med namninsamlingen, det sätter jag en hundring på. Fast till mig själv.
Loggat

Inspirera
Sr. Member

Antal inlägg: 324

http://mdamz.blogspot.com

Hemsida
« Svara #98 skrivet: Mars 03, 2010, 10:49:59 »

Jag vill inte ge för stora förhoppningar nu men jag har kanske hittat en sponsor till Notarius Publicus, jag jobbar på det och blir glad om fler gör det. min bloggpost är uppe nu
Loggat

Jag kan betecknas som en obekväm person där snällheten är en belastning för mig själv. nne

http://mdamz.blogspot.com
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« Svara #99 skrivet: Mars 03, 2010, 13:44:16 »

Blir det ett registrerat parti om c:a 2 veckor så får vi maila, ringa etc om hur, vad, vem som ska ingå i styrelse etc, etc.
Sen får vi bestämma om ett fysiskt möte med de som vill och har ork att jobba vidare med partiet.

Men visst ska det finnas folk som kan regler etc, etc kring detta.

Personligen har jag bara ork till underskriftsjagande, bloggande och deltagande i forumet f.t.
Man kanske ska utse någon/några som sätter sig in i den andra biten.
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
Robert36
Hero Member

Hemsida
« Svara #100 skrivet: Mars 03, 2010, 14:00:45 »

Blir det ett registrerat parti om c:a 2 veckor så får vi maila, ringa etc om hur, vad, vem som ska ingå i styrelse etc, etc.
Sen får vi bestämma om ett fysiskt möte med de som vill och har ork att jobba vidare med partiet.

Men visst ska det finnas folk som kan regler etc, etc kring detta.

Personligen har jag bara ork till underskriftsjagande, bloggande och deltagande i forumet f.t.
Man kanske ska utse någon/några som sätter sig in i den andra biten.
Håller delvis med, visst behöver vi lösa den andra biten, men jag tror det är nr.1 just nu att jaga underskrifter. Som du själv skriver, du har bara ork till att jaga underskrifter, blogga och delta i forumet. Samma här och det tror jag gäller fler. Om någon börjar rodda upp det som inte ens blir verklighet utan rösterna, då tvingas vi oundvikligen in i ytterligare saker att ta ställning till som tar energi. Vi har inte så mycket tid att spela på, vi bara måste lösa de 1.500 rösterna, först.

Loggat

Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« Svara #101 skrivet: Mars 03, 2010, 14:22:16 »

Har skickat ett meddelande på Facebook till alla mina AA & NA vänner a.n.g listan.
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
Sjuksköterskan
Sr. Member

Antal inlägg: 369

« Svara #102 skrivet: Mars 03, 2010, 20:27:02 »

jag är på!
Loggat

Studerande till sjuksköterska. F.d. ingenjör. Pluggar juridik lite nu för att lära mig mer.
Callemaja
Hero Member

Antal inlägg: 1110

« Svara #103 skrivet: Mars 03, 2010, 22:51:09 »

Det svåra är att vi är så utspridda över landet. Det är ett stort problem i sig. Hade varit lätt om vi bott i samma satad. Ta allt per capsulum??? Tror inte det går bra.

Jaha, du bor i en satad. Hur är det?
Loggat
Wiizi
Newbie
*

Antal inlägg: 29

« Svara #104 skrivet: Mars 03, 2010, 22:55:25 »

Jag har inte kunnat skicka min underskrift ännu, mest för att jag inte vill gå ut med mitt namn, eller att det blir offentligt i något sammanhang.

Jag hittade följande sida, han tar 150 kr för "legalisering av 1 namnteckning för privatperson".

http://www.notariuspublicus.nu/
Loggat
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: