Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Unicol jobbar vidare...  (läst 9730 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
bruse99
Sr. Member

Antal inlägg: 268

Hemsida
« skrivet: Februari 23, 2010, 12:43:47 »

När jag kom hem idag satt en lapp instucken i dörren

Påminnelse

Jag har sökt dig för att överlämna en delgivning. Min målsttning är att du ska få den så diskret som möligt, men får jag inte kontakt med dig på annat sätt så måste jag kanske gå via dina grannar, din hyresvärd eller arbetsgivare. Det kan även bli aktuellt med delgivning med hjälp av polisen. För att underlätta överlämnandet ber jag dig därför att snarast ta kontakt med mig via telefonnummer 070xxxx

Med vänlig hälsning
xxx

Har de rätt att gå via mina grannar?

Vad ska jag göra. Arbesgivare lär de inte hitta. Hyresvärden skiter jag i om de ringer, till vilken nytta skulle de söka efter honom förresten? Men jag vill ju inte at de ska gå till grannarna.

Men som sagt, får de gå till mina grannar och om inte får de hota med saker di inte har rätt till. Det finns ju regler i inkassolagen om att de ska vara diskreta, Unicol, som ägs av intrum, ska inte de följa god inkassosed?
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #1 skrivet: Februari 23, 2010, 13:00:22 »

Håhåjaja.... Att detta helvete ska fortsätta......
När jag kom hem idag satt en lapp instucken i dörren

Påminnelse

Jag har sökt dig för att överlämna en delgivning. Min målsttning är att du ska få den så diskret som möligt, men får jag inte kontakt med dig på annat sätt så måste jag kanske gå via dina grannar, din hyresvärd eller arbetsgivare. Det kan även bli aktuellt med delgivning med hjälp av polisen. För att underlätta överlämnandet ber jag dig därför att snarast ta kontakt med mig via telefonnummer 070xxxx

Med vänlig hälsning
xxx

Har de rätt att gå via mina grannar?
Tja, rätt att kontakta dina grannar har dom säkert, likväl som att du har rätt att kontakta delgivningsmannens granne....
Det enda som eventuellt skulle kunna vara något i detta är trakasseri, men jag tvivlar att du kommer så långt med en sån anmälan.

Förstår inte riktigt syftet mad att "kantakta grannen" då Unicol inte är förordnade stämningsmän (det är därför dom "hitar" med delgivning genom polisen) och surrugatdelgivning med en granne låter väldigt långsökt. Roll Eyes

Citat
Vad ska jag göra. Arbesgivare lär de inte hitta. Hyresvärden skiter jag i om de ringer, till vilken nytta skulle de söka efter honom förresten? Men jag vill ju inte at de ska gå till grannarna.
Syftet med detta hot är säkert att du lär kontakta Unicol då det normala är att man inte vill bli utskämd bland grannarna.

Citat
Men som sagt, får de gå till mina grannar och om inte får de hota med saker di inte har rätt till. Det finns ju regler i inkassolagen om att de ska vara diskreta, Unicol, som ägs av intrum, ska inte de följa god inkassosed?
Unicol är ett delgivningsföretag som ägs och drivs av Intrum-koncernen. Däremot är det ingen inkassoverksamhet i delgivningsföretaget.
Jag ställer mig tyvärr starkt tvekande till att god inkassosed är tillämpligt för delgivningsföretaget trots att det är samma ägare.

Det är dags att vi börjar agera mot delgivningsbranschen nu!
Inkassobranschen har ju Datainspektionen som "kollar dom", medans delgivningsbranschen står i ett "ingenmansland" och kan arbeta i stort sett ostört med sina delgivningar.
I några få fall agerar polis/åklagare efter anmälningar mot oseriösa delgivare, men tyvärr arbetar dom till 99,9% ostört i sin minst sagt lukrativa bransch!
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
elwing
Newbie
*

Antal inlägg: 30

« Svara #2 skrivet: Februari 23, 2010, 13:08:46 »

Min erfarenhet av unicol är att dom är helt från vettet överlag,mig jagade dom genom att ringa min mor,syster,bägge bröder,när min mor blivit uppringd 6 gånger på ett par veckor så fick hon hota med polis anmälning. Dom sökte mig vidare på mitt gammla jobb, på mitt nuvarande,hemma hos mitt ex,min sambos syskon,snackade med grannar och satt och väntade i trappan när jag kom hem en kväll.men mig fick dom inte tag på,ärendet gick vidare till polisens delgivare vilken inte fick tag på mig heller,och då skall ni veta att jag gömde mig inte,när någon av delgivarna ringde på dörren sa jag bara att han bor inte här längre,ni kan prova att leta efter honom på stationen bland de andra fyllona och det gick!!
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #3 skrivet: Februari 23, 2010, 13:21:21 »

....när någon av delgivarna ringde på dörren sa jag bara att han bor inte här längre,ni kan prova att leta efter honom på stationen bland de andra fyllona och det gick!!
Grin Grin Grin
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: